Hol lehet Trolibuszra és Villamosra az az "TR" és "V" járműkategóriás jogosítványt tenni?





Figyu!
A "megmondós" vagyok.
Évente egyszer van troli és vill. nyílt nap. Akkor vezetsz, akkor kiéled magad egy évre előre, aztán következő évben megint. Ez ingyen van, csak oda kell menni időre. Jobb ötletem nincs... (és is ezt csinálom :P
Amúgy külföldön lehet azt mondják ha kicsengeted egyedül a teljes árat gyere, utána kell járni... Csak persze 300ft-os eurónál euróban fizetni egy tanfolyamot plusz kint élni addig a 2-3 hónapig... hát.. nem lesz olcsó...
jó pár éve HÉV vezetőnek szerettem volna menni, fel is vettek volna csak volt egy kizáró ok okunk közösen mivel én a belvárosban lakom, így nekik olyan emberre lett volna szükségük akik Békásmegyeriek stb.. akik rá tudnak gyalogólni a HÉV vonalra és ez így annyiban maradt!
jó pár éve ezelött talán 3-4 éve nekik volt 450 forintos óra bérük + pótlékok elég szaul keresnek elméletileg.
A helyzet az hogy a trolisok start bérbe vannak, nem ők keresnek a legjobban.. a villamososok ezt onnan tudom hogy nagybáttyám villamosvezető 4-6 os vonalon jár és 200 ezren alább nem vissz haza!
És ő sem csókos mivel majdnem 50 éves és 2-3 éve került a nagy körútra, még ő sem tudja nekem elintézzni hogy felvegyenek mivel nincsenek olyan kapcsolatai.
Sajnos.. nincs munkalehetőség Magyarországon és a BKV egy biztos munkahely.. biztos jutattásokkal és biztos fizetéssel!
Ezért csokós a BKV állások és sime mezei egerek ami vagyok én is esélyem nem lenne be kerülni higyjétek el!
Azt viszont szánalmasnak és megtévesztőnek tartom a cég részéről hogy akkor még is mi a fészkes f@szért hitegetnek embereket álláshírdetéssel és miért csőditenek egy állásínterjura 300 embert utána meg megint 300 at ha már alapból meg van hogy kik kerülnek felvételre..
Nem olyan régen tudtam meg hogy a villamosra nem is kell semmi féle jogosítvány, nagy báttyám mesélte hogy van olyen villamosvezető akinek a jogsijába csak sima V kategória van bejegyezve és hello.
Nem is az érdekel hogy ki mennyit keres.. hanem az hogy engem nem vesznek fel soha, mert nem vagyok csókos és nincs kapcsolatom.. és még az iskolát sem tudom elvégezni.
Kb ennyi amiért max ki vagyok akadva a többi nem érdekel. :)
A troli meg a busz nyiltnapról halottam! Egyik barátommal voltam trolis nyilt napon!
Szánalmas ami volt! B kategóriás jogsit követeltek.. hát tudnék mesélni.. el mondom hogy én ebből ki maradtam.. haveromat jobban érdekelte a dolog meg minden.
Így meg én már azért jó pár km et vezettem buszt is meg ilyenek, haverom akivel ki mentem ő mindössze 17 éves és az én jogsimmal íratkozott fel tesztvezetésre tehát ő ki probálta én nem .
De nevetséges az egész, simány be nyelték hogy neki van buszos kategóriája meg minden, meg is volt a tesztvezetés egy rutin feladatot kelett végre hajtani egy szektorba bent a garba mind1, a vicc az hogy volt ott olyan is akitől nem kértek jogsit meg fel sem kelett iratkozni többekközt láttam 10 éves gyereket is ott vezetett az oktató melett.
Férreértés ne essen engem ez nem zavar sőt nekik legyen és probálják ki ott oktató melett nem ez zavar!
Hanem itt is a csókosság hogy aki csókos és ott van az vezethet jogsi nélkül, aki meg ki probálná és nincs jogsija annak nem adják meg a lehetőséget hogy ott bent legalább ki probálhassák a járművet, nekem ez szarul esett nagyon.
Meg persze a jogsira is rá nézztek és ennyi.. fel sem tünt nekik hogy nem az megy tesztvezetni akié a jogsi ááh mind1 :DD
A villamosos nyilt napról nem tudtam azt visszont ki probálnám mikor szokott lenni és hol? :o
Tudjátok nekem az a célom vagyis hát az lett volna a célom hogy beteljen a jogosítványom! :)
Kép:
Szerintem sok 24 éves megirigyelhet, amit tudtam le tettem és megcsináltam!
Más a bélyeget gyüjtötte és a betüket gyüjtöttem meg hát gyüjteném de ez technikailag nem megoldható ugye! :D
Milyen jól mutatna benne a TR meg a V vagy legalább +1 . :))))
Ne nézzetek hülyének tényleg nem vagyok psziópata, de nekem mindig is nagy terveim voltak!
És én 6 éves koromban elhatároztam hogy meg fogok mindent csinálni ahogy lehet nagy részt ez így is történt! :)
Mi elött meg kérdezné valaki hogy miért vizsgáztam le 2003 ban A1 kategóriából a válaszom azért mert ugye azt 16 évesen le lehet tenni, és mire az ember be tölti a 18. életévét, a két év kezdőjogsi megszünik, így mehet minden féle kategóriára nagy A t is ennek köszönhetem és a C+E t is mert ugye 2 évig kezdő jogsival nem lehet vontatni! :)
Nah tehát egyenlöre itt tartunk. :(





"
Ezért csokós a BKV állások és sime mezei egerek ami vagyok én is esélyem nem lenne be kerülni higyjétek el!
"
Továbbrra is a "megmondós" vagyok. Én csak azt nem értem, hogy miért nem adod meg legalább az esélyt? Így hogy "nem adom be úgyse kerülök be" nem is működhet a dolog. Add be, menj el minden egyes alkalomkor a felvire, ott a felvételiztetőnek mondd el hogy ez neked egy álom, szeretnél bekerülni. Próbálkozz minél többször! Tudod nagy számok törvénye, stb... Ha nagyon akarod akkor tessék küzdeni a célod elérése érdekében. Ebben az esetben az a küzdés hogy mindig minden felvételire beadod és elmész. MI a legrosszabb ami történhet? Hogy nem vesznek fel... Annak idején a rokonodat is felvették ismeretség nélkül, tehát vannak akik ismeretség nélkül kerülnek be.
"
Azt viszont szánalmasnak és megtévesztőnek tartom a cég részéről hogy akkor még is mi a fészkes f@szért hitegetnek embereket álláshírdetéssel és miért csőditenek egy állásínterjura 300 embert utána meg megint 300 at ha már alapból meg van hogy kik kerülnek felvételre..
"
Attól még hogy tudják hogy XY fog bekerülni meg kell hirdetni, mert a hivatalos módja ez a dolgoknak és nekik mindent hivatalosan kell intézni. Nem kerülhet oda csak úgy pár villamosvezető egyik pillanatról a másikra...
Amúgy sztem egyszerre kb 10-20 embert vesznek fel, kizártnak tartom hogy ezek közül mindegyik csókos lenne. Szerintem max. 5-10 lehet, de akkor még mindig maradnak szabad helyek, ahova beférhetsz (beférhetnél ha szócséplés helyett legalább jelentkeznél).
"
Nem olyan régen tudtam meg hogy a villamosra nem is kell semmi féle jogosítvány, nagy báttyám mesélte hogy van olyen villamosvezető akinek a jogsijába csak sima V kategória van bejegyezve és hello.
"
Nem tudom hogy ez hogy van, akár még így is lehetséges. Magát a villamost megtanulni vezetni nem egy olyan nagy dolog, a kreszt úgyszintén nem. Persze nem ártana ha olyanok mennének villamosozni akiknek van legalább egy B-jük, de én ebben komolyabb problémát nem látok.
Neked sok kategóriád van, ok. De egyrészt hiába van sok kategóriád, igazából tapasztalatod nem nagyon van a nagyobbakból, hiszen nem dolgozol velük, "csak úgy" megvan. Másrészt kit érdekel ha a felvételnél ezt nem nézik, nem felvételi követelmény?
Mellesleg tudod Te hogy a színház és filmművészeti felvételinél hány olyan színészt kivágtak, akik később híresek lettek? Nagyon sokat. De nem adták fel, mentek újra és újra, volt akit csak 4.jére, 5.jére vettek fel...
Gondolj erre!





"De nevetséges az egész, simány be nyelték hogy neki van buszos kategóriája meg minden, meg is volt a tesztvezetés egy rutin feladatot kelett végre hajtani egy szektorba bent a garba mind1, a vicc az hogy volt ott olyan is akitől nem kértek jogsit meg fel sem kelett iratkozni többekközt láttam 10 éves gyereket is ott vezetett az oktató melett.
"
A troli nyílt nap arról szól, hogy az átlag emberek is megtapasztalhassák zárt és biztonságos körülmények között kb. milyen trolit vezetni. Mivel az átlag emberek többségének max. B. kategóriája van, ezért kérik azt. Akinek már van B-je látott már kormányt, gázpedált és van némi fogalma arról hogy mit jelent az hogy fordulókör, és felelősség.
Persze ilyenkor a csókosok is ott vannak, és esetleg a gyereket is odaengedik, de azt ne feledd el, hogy azért, mert ilyenkor ha bármi para lenne, a csókost fogják elővenni. Van kit megb*ni. Egy vadidegen esetében hogy vennél elő bárkit is? Eleve is egy gyerek még nem is tölthet ki jogi nyilatkozatot, mert nem felnőtt...
Nyílván a csókosoknak ez a lehetőség megadatik, ennyi. De mondom mégegyszer: ők ott vannak, ha gáz van, hip hop elővették volna... Meg ügye ez a bizalomról is szól. A BKV-s gyerek is tudja hogy nem hozhat szégyent a papára, bizonyítani kell. Egy nem BKV-s gyerek meg akár bulinak is felfoghatja az egészet és szarik bele mi történik, megnyomja a menetet, aztán a troli szépen kiköt a garázs oldalában...
Az hogy a haverodat engedték az szimplán annak volt a hibája aki felírta a jogsi számát és beregisztrálta. Az ő felelőssége lett volna hogy megnézze a jogsit. Nekem pl. megnézték, és még rám is néztek. Amúgy ez is valszeg azért lehetett mert nagyon sokan voltak ott, és igyekezték pörgetni a dolgot hogy minél több embernek adhassanak lehetőséget. Ha a haverod idősebbnek néz ki mint amennyi, simán be lehet nyelni ránézésre hogy van neki nagoybb kategóriákra is jogsija.





"
Szerintem sok 24 éves megirigyelhet, amit tudtam le tettem és megcsináltam!
Más a bélyeget gyüjtötte és a betüket gyüjtöttem meg hát gyüjteném de ez technikailag nem megoldható ugye! :D
"
Örülönk neki, de azt ne várd hogy szimplán ezért majd aranyfüssttel átitatott leveelt fogsz kapni a BKV-tól hogy ugyan menj már hozzájuk villamosozni mert éppen rád van szükségük....
Amúgy úgy tudom a nyíregyházi fősulin van lehetőség villamost vezetni tanulni. Próbáld meg esetleg rajtuk keresztül. Van olyan cég aki villamos vezető szimulátorokkal foglalkozik. Náluk is lehet próbálkozni. A villamos nyílt napnak meg járj utána!
Amiket le írtál ez tényleg tanulságos volt és köszönöm a biztatást! :)
Nagy valószínüséggel lehet hogy be fogom adni a papirjaimat a céghez aztán vagy sikerül vagy nem majd ki derül.
Ezt már halottam amugy sokszor hogy kötelesek meghírdetni az állást, csak ilyenkor az vetödik fel hogy miért ? Ha már meg vannak az emberek oda.
Azt viszont nem tudtam hogy vannak üres helyek is nem csókosok számára, beszélgettem jó pár villamosvezetővel meg egy két trolivezetővel is, elméletileg az egyik trolis nem tudta elintézni hogy a saját fia be kerüljön trolivezetőnek a céghez ezért magas nekem az egész.
Milyen kitériumokkal történik meg a vállogatás, és mi kell ahoz hogy valakit 100% ra felvegyenek a céghez.
Biztos nagyon jó munka lehet ha ilyen sokan kapkodnak utána és ilyen ritkán inditanak tanfolyamokat is.
A haveromra visszatérve, hát nem is tudom mit mondjak neked? :) 175 magas 54 kiló vékony srác aki jó ha 15 nek kinéz.. Deszkás cipő meg hasonló divatos öltözékü .
Tehát gondolhatod hogy ezért esett le majdnem a fejem amikor simán át csuszott ezen a regisztráción ott az asztalnál, két nő volt még tombolákat is árultak! :)
Pörgés az volt és a fejetlenség is nagy volt, ezért mondtam hogy probáljuk meg most mit tudnak csinálni felakasztani nem fognak egyikünket sem, és sikerült neki nagyon tetszett.
A villamos nyiltnapról tényleg nem tudtam hogy van ilyen azok hól szoktak tesztvezetni?
Ki viszik öket egy tanulójárattal valami vonalra oktatóval? mert telepen szerintem nem olyan élvezet lehet.. 10-20 métert mehet vele mindenki ? :D
Igen tény hogy nagy gyakorlatom nincs, mivel csak a "B" kategóriámat használom és a "D" vel pedig majdnem 2 évet buszoztam a transzmannál, de rájöttem hogy nem nekem való..
Bödösgázolajszagú voltam nekünk kelett tankolni, meg volt olyan hogy este 9 kor kelett volna végezni és lett belőle éjfél meg ilynek.
A többi az csak meg van motorozni csak vizsgán motoroztam "E" t is csak vizsgán húztam meg teherautót nem is láttam már vagy 6 éve csak a vizsgán. :)
A trolival nem lenne bajom szerintem, meg a villamossal sem nem kell őket tankolni, meg nem büdös gázolajszagúak mint a buszok :d
Amugy tényleg köszi a biztatást tök jó hogy így probál segíteni mindenki és tanácsokat adni, lehet hogy nekem is másképpen kellene hozzá állnom az egészhez és jó lenne . :)
Jah igen még azt elfelejtettem mondani! :)
BKV hoz is jelentkeztem annó Cinkotai telepre meg Kelenföldre meg a trolihoz is mint buszvezető!
A belvárosból nekem ezek lettek volna a legközelebbi telepek, be vették az Önéletrajzomat, és annó közölte velem egy pocakos szemüveges ember hogy majd értesíteni fognak és köszönik a jelentkezésem.
Azóza is értesítenek, még egy telefonhívást sem kaptam de még egy emailt sem..
Gondoltam hogy ha a BKV hoz be kerülök a saját D s jogsimmal hú de jó lesz nekik nem kell kiképezni új embert.
És milyen jó lesz nekem hogy majd cégen belül átvándorolhatók egy kis idő után a kötött járművekhez.
Elméletileh mostmár áthelyezés sincs, tehát nem lehet ugrálni egyik ágról a másikra, és ha valaki kilép 2 évig nem mehet vissza valami ilyent is halottam. :)
De mind1 mert nem hívtak fel ugyhogy.. inkább kiképeznek méreg drágán buszos jelölteket.
A busznál ott mondják hogy nagyon nagy csók kell hogy be kerüljön valaki, és a csuklós tanfolyamért külön verekednek is állítólag. :D
Meg csak azok mehetnek akik baromi jóban vannak a csoportvezetővel meg csókosak a főnökségek felé.
Én nem tudom hogy müködik ez csak ugy mondogatják, de akinek meg van a "DE" kategóriája szerintem annak nincs miért verekedni a csuklós tanfoylam miatt, hisszen azzal lehet vezetni a volánnál is azt tudom!





Még mindig a megmondós vagyok :)
Most egy kicsit Off-olok is majd, de mindegy. Nem vagyok amúgy bkv-s, sőt igazából még BKV-s ismim sincs, tehát belülről nem látom a dolgokat, úgy pofázok bele :)
Kezdjük az off-al.
Van ügye Mo-n az NFTC (Nato Flying Training in Canada): aminek keretén belül vadászpilótákat képeznek. Nagyon kevés embert vesznek fel (Valami 10 ezerből 10et). Nagyon sok olyan fiatal is jelentkezett akinek már volt pilóta jogsija, angolja, szakmai angolja, jó fizikum, stb, minden.
Mégsem őket vették fel, hanem olyat, aki még életében nem látott repülőt közelről. És ez a srác akit felvettek nem volt csókos mert ismertem! Poénból adta be, mégis bekerült. És a vicc az, hogy itt nem egy buszról, egy villamosról van szó, hanem egy k* drága vadászrepülőről. És mégis olyan került be aki soha nem repült még, pedig logikus lenne hogy akinek már van 100-400 repült órája, az előnyt élvez. De nem.
Az álláskereső cégek 99%-a olyan pozíciót hirdet meg, ami nem is üres. Még felvételire is behívnak. Azért csinálják így, mert nekik mindig kell 5-10 olyan név, hogyha bárki is elmenne a cégtől, azonnal legyen utánpótlás, ne akkor kezdjék el keresni az utódot, hanem elég legyen megereszteni csak egy telefont. Egyik ismim is volt egy rakat helyen, majd nulla visszajelzés. Eltelt 3 hónap és egyszer csak csörgött a teló:
" akkor jövő héten tudna-e Londonban kezdeni, a cég fizet mindent, csak menjen, és ma kell eldönteni hogy bevállalja-e!". És itt persze egész jó fizuról is szó volt, igaz ez nem buszvezetés, de mindegy.
A legtöbb cég ma már ezt csinálja. Ugyanazért a pénzért megpróbálják megtalálni a legjobb, legjobban terhelhető embert. Ez viszont idő, és pénz.
Off vége.
A helyzet az, hogy régen (értsd: 30 évvel ezelőtt) a jogsit megszerző emberek 99%-a nem magától fizette a jogsiját, hiszen eleve se pénze, se lehetősége nem volt rá. Katonaságon belül MHSZ, ilyen olyan szállítmányozó cégek, stb... Tehát sok embernek lett tul. képpen ingyen vagy buszra vagy teherre, de lényeg hogy többre mint egy sima B. Ezek az emberek a BKV-nál tök jól el tudtak helyezkedni: volt jogsijuk, pár év tapasztalat, tökéletes.
Ma már a katonaság nem kötelező, aki oda bekerül, nem nagyon kerül ki. Szállítmányozó cégek nem fogják kifizetni a jelentkezők jogsiját, az már eleve feltétel. Tehát aki magasabb kategóriára akar jogsit, az kénytelen maga kifizetni. És bizony nem olcsó. Egy B plusz CDE vagy ilyesmi, hát (bár ezt neked nem kell magyarázni) benne van fél millában. De mondjuk hogy valaki ki is fizeti saját zsebből.
Mit tud utána tenni? Elmegy egy szállítmányozó céghez, itt két variáció van:
- belföldözik havi 90-ért, és még ígyis sokat van távol otthonról, sok szívás van vele...
- külföldözik: egész jó kereset, de sosincs otthon, ráadásul baromi nagy felelősség. Mo-n a cégek cigánykodnak, nem lehet késni, senkit nem érdekel hogy dugó volt, oldd meg. Erre ügye a magyar sofőr mit csinál? Túlvezet. Aztán meg lecsukják mint most a srácot Svájcban. Gyönyörű... Vagy a közeg b* meg, vagy a saját főnököd mert késtél. Na most légy okos. Így már az a havi 300 nem is olyan jó kereset.
Ehhez képest mi van a BKV-nál:
- szerencsésebb esetben elég alacsonyabb kategória, rá képeznek, tehát nem saját zsebből kell állni mindent.
- a fizu a kamionos belföldi és külföldi között van
- van szakszervezet: a BKV-n belül azért ezek elég erősek. Ha nagyon nagy para van (és ez eddig látszott is) akkor a szakszervezet kőkeményen kiáll, mert van erejük. Nem feltétlenül a szakszervezetnek magának, hanem annak az erőnek hogy buszok nélkül megbénul Bp, és ezzel mindenki tisztában van
- a munkaidő nagyjából normális és előre tervezett: megvan 1 hónapra előre a beosztás, és ez nagyjából tartható is. A 8 óra valóban 8 lesz és nem 12 meg 16, du 6 helyett nem másnap reggel esel be az ajtón. Persze néha hétvégén is be kell menni, meg néha éjszakázni, de azért összességében jobban hasonlít egy "normális" munkahelyhez. Havi 6-8 napot otthon lehet tölteni. Család mellett ideális ez a tervezhetőség. Ráadásul ha jóban vagy a beosztás készítővel bizonyos mértékig még "kívánni" is lehet. Na ilyet egy kamionos cégnél nem nagyon tehetsz meg...
- felelősség persze baromi nagy, de mégsem olyan mint egy kamionosnál, hogy ott van mögötted milliárdos érték és bármi van, rád verik... Van a menetrend tartani kell (úgysem tudod :) de ha nem tudod tartani, akkor sincs semmi.
- buszok szar állapotban vannak, de ha lerobban nem a sofőrt fogják cs*tetni. Szépen kihívja a műszakot, aztán majd lesz valahogyan...
- egész családnak ingyen éves bérlet: 3 tagú család esetében ez 100e (papa) + 100e (mama) + gyerek (talán évi 40) = 240e ft. Tehát ennyit lehet azon spórolni hogy kaptok ingyen bérletet. Plusz cafeteriák, amit a BKV többé kevésbé meg is ad....
Tehát mindent egybe vetve aki valahogy szerez olyan kategóriát, ami már elég a felvételihez, és bekerül, annak már nyert ügye van, mert minden körülményt figyelembe véve nem olyan rossz állás.
Most még akik régen szereztek ilyen kategóriákra jogsit, munkaképesek, ráadásul éppen olyan korúak (40 felett) hogy versenyszférába már nem szívvesen veszik fel őket, amikor válogathatnak a friss, 30 éves terhelhető sofőrök között is...
A mai változó világban a BKV egy viszonylag nyugis hely. Vannak leépítések, de ennél sokkal jobban már nem lehet leépíteni, mert akkor gyakorlatilag meg is lehetne szüntetni az egész BKV-t úgy ahogy van. Ha bekerültél és nem csinálsz hülyeséget remélhetőleg megmarad a helyed. Egy szállítmányozó cégnél ha nem úgy alakulnak a mutatók (ami mellesleg rajtad kívül álló) már rúgnak is ki, teljesen mindegy hogy előtte havi 300 órát dolgoztál...
Gondolom most már érted...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!