Mennyi netto fizetést, és egyéb járulékot kap egy BKV-s buszsöfőr egy hónapban?
Imádom, amikor előjönnek ezzel a több diplomás tanár demagógiával.
A több diplomás tanár megtart heti 20-25 45 perces órát. És slussz. Tartson meg pár szakkört meg javítson dolgozatokat, heti + 10 óra. Mutass már más munkahelyet ahol heti 30 óráért annyit fizetnek mint a többdiplomás tanárodnak.
A buszsofőr ezért a pénzért milliós értékekért és 50-60 emberéletért felel. A buszsofőr nem teheti meg, hogy: jajj elszámoltam magam letörölöm a táblát, előlről kezdjük. A buszsofőrnek ezért 10 év börtön jár...
A tanár nem kel 1-kor azért hogy 2:30-kor a garázsban kezdjen, és nem fuvaroz utasokat még éjfélkor is. Nem üldögéli le a munkaidejét -10 fokos buszban ha épp az ledöglik, hanem ücsörög a fűtött tanáriban vagy a tanteremben...
Amúgy meg a többdiplomás tanáraim közül nem egynek volt 2 évesnél fiatalabb autója, osztályfőnökömnek meg már akkor 17 collos laptopja volt, amikor még egy gagyi 15 collos is 200 ezerbe került. Meg PDA-ja mellé... Igen akkor még az is nagy szó volt.
Tellett rá a kistanári fizetésből...
Az A/4-es lapot meg az iskolai fénymásolóból lopta...
Á, ezek a hasonlatok. Van a tanárnak is felelőssége, végülis azok fogják fizetni (vagy nem) a nyugdíjunkat akiket oktat. De ugyanígy a cukrász is komoly felelősséget vállal, mert pl. a szalmonellába is bele lehet halni.
Ez a legfrisebb cikk amit találtam, pontosabbat nem tudok:
A Mónika showban veszekedjetek, ha lehet, ne itt.
Megjegyzem, a kérdésre nem érkezett válasz...
Nem az volt a kérdés, mikorra megy és mikor megy haza. Hanem mennyit dolgozik.
A 12 órából nettó max 6-ot... 45 percekkel... A többi kávészület meg elbeszélgetünk a többiekkel-szünet... Meg utazás munkába onnan haza.
Amúgy tanár létére nem siekrült megnevelnie anyádnak, hogy ne majmozzál le másokat ismeretlenül... Bár a stílusod meg is látszik a százalékodon.
A véleményem a következő:
Felnézek a buszosokra és nagyon tisztelem őket, azt gondolom hogy nem semmi teljesítmény amit nyújtanak. Voltam az UICR buszvezetői versenyen is nézőként: teljesen egyértelmű hogy profik. Nem lehet egyszerű mindennap megküzdeni a forgalommal, az utasokkal, előtítéletekkel, stb..
Amikor néha sikerül beülnöm az ülésbe azt sem tudom merre van az előre, nemhogy még elvezessem ezeket a nagy dög buszokat....
Nem tanárként dolgozom, de van tanári diplomám, és voltam tanári gyakorlaton is. Egészen addig teljesen másképp láttam ezt a szakmát. A katedra másik oldalán állva kicsit átértékeltem a dolgokat:
A tanár napja nem csak annyiből áll, hogy bemegy reggel 8ra és 14kor kijön a suliból. Utána jobb esetben (ha lelkiismeretes) még egy csomó dolga van:
- felülvizsgálni a tanmenetet, ha szükséges módosítani rajta. Kiegészítő anyagokat kutatni, átformálni emészthető formába, stb...
- dolgozat kérdéseket összeállítani, osztályonként különbözőt, adott esetben még csoportonként is, minden évben újakat. A dolgozatot letesztelni hogy mindegyik nehézsége azonos legyen, az adott idő alatt valóban megoldható legyen
- dolgozatot javítani
- a tanulók előrehaladását értékelni, ha valaki lemaradt, vagy nem érti, kitalálni olyan módszert amellyel szintre hozható
- a tananyagot is minden évben lehet (és kell is csiszolni). Ez rengeteg időt elvesz, akár 2-3 nap is beletelhet mire egy napnyi anyagot össze tudsz állítani
- egy lelkiismeretes tanár a szívén viseli a tanulói sorsát, és szervez szabadidős programot is számukra, ez megint elég sok idő
Ha azt nézzük hogy valaki 8-14ig van az iskolában és ehhez pluszban jön még a napi 3-4 óra, akkor az már simán kiadja a napi 8 órát, ha nem többet. Ha esetleg még házit is kell ellenőrizni, javítani, értékelni (szövegesen és/vagy jeggyel), a napi ráfordítás a többszörösére is növekedhet.
A buszvezetőnek lokálisan nézve valóban nagyobb a felelőssége, 50-100 ember is van mögötte: ha hülyeséget csinál, mind meghal. A tanáron viszont jobb esetben a gyerekeink egészséges fejlődése múlik. Egy jó tanár képes arra, hogy egy gyengébb képességű tanulóból is többet hozzon ki, és hogy a tanulók mentális fejlődését elősegítse. És ez a látszat ellenére nehéz feladat, nem olyan egyszerű mint amilyennek tűnik. Mint ahogy a buszos is látszólag "csak tekergeti a kormányt". A fenéket...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!