Miért van az, hogy Bkv-n belül a buszvezetők kapják a legkevesebb bért? /a járművezetők közt/
Szerintem csak azért,mert őket tudja a legkönnyebben pótolni. Rövidebb a képzés ideje/ha más cégtől D kategóriával megy át/ és már vezethet is. Egy metró, troli, vagy villamosvezetőt hosszabb idő neki kiképezni, mert kicsi rá az esély hogy van ilyen kategóriája,mikor elszegődik a BKV-hoz,és ezért talán próbálják jobban megtartani.
DE EZ CSAK FELTEVÉS A RÉSZEMRŐL.
Másra nem tudok gondolni.
Jelenleg is sorban állnak a buszvezetők,a kapuban a munkáért,/pl: én,pedig már voltam ott/ de most olyan sokan vannak,hogy a BKV aszerint is tud szelektálni,hogy valaki vidéki-e. Azt csak úgy veszi fel,ha vállalja a munkásszállóban való lakást. Nesze családbarát munkahely.
Néhány éve ez nem volt probléma, mert akkor ugyanitt laktam,és meg tudtam oldani a feljárást vonattal.
Mindegy maradok inkább vidéken buszozni.
Viccen kívül sose értettem pl.: a villamos vezető képzést :D
Kormány nincs benne, csak egy előre és egy hátra kar... Gondolom ezt nem hetekig oktatják, hogy miként is kéne kezelni.
Ezen kívül kb. 2 délután elég lehet arra, hogy a + kresz és táblaszabályokat megtanítsák nekik.
Azért nem olyan egyszerű villamostvezetni sem. Meg kell tanulni a belső utasítást. Meg kell tanulni a villamost vezetni. Azért mert egy kart kel tologatni forgatni nem olyan egyszerű.
Kedves első: Augusztus 23 és 30-án mindkét nap 9 és 13 órakor lesz trolivezetpő tanfolyam tájékoztató. Érvényes PÁV2 kell (de gondolom van ha már D vel állsz sorba.) Előny a C,D kat. jogsi. Szeptember végén indul a tanfolyam. Én is megpróbálkozom ezen :)
A válasz írója 84%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 13:19
Ott nem gond hogy vidékről járnék be?
A válasz írója 70%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: tegnap 11:29
Képzeld a repülővezetésnél is csak egy kart tologatnak előre hátra, meg néha lábbal kalimpálnak és mégis évekig, évtizedekig tanulják mire mondjuk valaki rendes utasszállító pilóta lehet...
Nem vagyok villamosvezető, de amennyire én tudom a képzés anyaga:
- alapfokú villamossági ismeretek (ellenállás, dióda, stb...)
- alapfokú villamos jármű ismeretek: mitől is megy a villamos, hogyan működik az áramszedő, stb... (pl. az átlagemberek közül kevesen tudják hogy a felsővezeték nem egyenes vonalban megy, hanem cik cakban)
- mivel a villamos részben vasúti jármű is, ezért alapfokú vasúti ismeretekkel is kell rendelkezni (mi a nyomtáv, mi a váltó, hogyan vált a váltó, mi az űrszelvény, stb...)
- villamosra vonatkozó speciális kresz
- spec. belső szabályzatok
- ha jól tudom a villamosoknál ugyanúgy betéve kell tudni a vonalat mint a mozdonyvezetőknél, van ilyen vonalismeret (melyik kereszteződésnél milyen táblák, stb...)
- villamos révén jobban fel kell készülni az áram okozta sérülésekre --> plusz elsősegély
Ezek után jönnek a gyakorlati részek, hogyan kell vezetni a villamost, hogyan kell váltót állítani kézzel és a villamosban ülve, stb....
Szóval azért nem olyan egyszerű ez mint amilyennek kinéz...
és persze erre jönnek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!