Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Milyen hosszúnak kellene...

Milyen hosszúnak kellene lennie kb a budapesti metróhálózatnak ahhoz, hogy egy jó közlekedési alapot biztosítson?

Figyelt kérdés

Jelenleg a budapesti metró 32,1 km hosszú hálózat.

Összehasonlításképp:

Bécs - 74,6 km

München - 103,1 km

Hamburg - 100,7 km

Milánó - 83,5 km


2011. jún. 14. 07:43
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Hát látod, úgy kétszer ilyen hosszúnak:) 3-as metrót meg kéne hosszabítani Káposztásmegyerig, meg Ferihegy Kispesten mer Lőrincen át, meg kéne építeni teljes hosszában a 4-est, a 2-est összekötni a Gödöllői HÉVel (vagy akár az is lehetne a városhatárig menne a metró és ott kéne átszállni a HÉVre), aztán 5-ös metró és vele párhuzamosan a Szentendrei, Csepeli és Ráckevei HÉV-et kicsit felgyorsítani, na és ha mindez megvan akkor már úgy egészen alakul a helyzet!
2011. jún. 14. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem ha a 3-as kimenne Kápra és Ferihegyre, a 2-es tovább járna Cinkota irányába, vagy Keresztúrra, bár oda inkább valami gyorsvillamos féleség lenne ésszerűbb. A Kisföldalatti tovább menne Angyalföld felé, vagy pedig a 69-es villamosba integrálnák bele, normális pálya mellett. Nem féltetlenül metró kell szerintem mindenhova, gyorsvillamos szerű dolgok is jók lennének így például Budafokról Tétényre, Érdre, a Gubacsi híd visszaállítása a villamosnak, új híd építése Csepel-Budafok között így közvetlen villamos a Határ úti metrótól Csepelen át Budafokra. Az 1-es vagy a 17-es villamos meghosszabbítása az Óbudai temetőig. Az 1-es villamos meghosszabbítása a Lágymányosi hídon át Kelenföldre, vagy Budafok-Tétény-Érdre. A 41-es villamos "meggyorsítása" és újra kivezetni Budaörsre. A kék metrót Kápon kívül szárnyvonallal átvinni Palotára és esetleg Újpalotára.
2011. jún. 14. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Meg szerintem az 1-es villamost meg lehetne emelni végig a körúton olyanra, hogy ne legyen szintbeli kereszteződése és akkor az is hasonlítana egy metróra.
2011. jún. 14. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

A városi, vasúti alagútnál nem elég a metróhálózatot nézni, (főleg a felsorolt városokban S-bhan is létezik) hanem ott van, nálunk az AliGut terv is, vagyis Nyugati - Kelenföld összeköttetése a föld alatt, vagy a Keleti p.u. elővárosi vasútját, a Salgótarjáni utca alá bevinni, hogy közvetlen átszállási lehetőség legyen az 1-es villamosra (igaz, erre terv sincsen még).

A jelenlegi metróvonalakat hosszabbítani kell, teljesen kiépíteni az 5-öst, a vasútra való csatlakozással, ami a tervekben is szerepel, de egészségesebb lenne, még egy, vagyis 6., ami az 5-ös tükörképe volna, vagyis Budán kötné össze a metróvonalakat, az Alkotás utca - Budaörsi út alatt (majd tovább Lágymányosa, Dél Pestre, stb) és mivel, a 2-essel közös pályát használna, ezért az is hosszabb lenne (Budaörs fele).

A felszíni villamos hálózatot is fejleszteni kell, akár a metró vonal felett is ki kell építeni, mert a felszíni közlekedésre ott is szükség van. Egy - két megállónyi távolságnál a villamos a nyerő, hosszabb utazásnál, meg természetesen, hogy a metró lesz az.

A kötöttpályás közlekedést is, igen, fejleszteni kell, további pályákat kell kiépíteni, ott, ahol szükség van rá. Máshol meg a buszokat/trolikat kell lecserélni.

2011. jún. 14. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Bécsben az U6 inkább villamos mint metró.


M3 Ferihegyre felesleges. Nézd meg Vecsés után hányan vannak a csuklós buszon.


69 villamos MFAV összekötés hülyeség. Amúgy meg nem is lehet mit kezdeni az alagúttal egyrészt az oktogonnál van az alagút alatt egy nagy szennyvíz csatorna másrészt világörökség része így ha átépítenék akkor ugrott a világörökség.

2011. jún. 14. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
M3 Ferihegyig arra jó, hogy villogjunk a turistáknak, illetve kiszolgálná Kispestet, Pesterzsébet egy részét és Pestszentlőrincet!
2011. jún. 14. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

M3 Ferihegyet, látom sokan leírják, de azt elfelejtik, hogy oda, nem normál menetidővel menne, hanem rövidítettben, mert a metró déli hosszabbítása során, össze lenne kötve a Lajosmizsei vasúti vonallal, természetesen, azt teljesen fel kell hozzá újítani (felső vezetékes rendszerben). A menetidő, nem tudom, hogy lesz, de lehetséges, hogy Gyál vasútállomás után, nem minden vonat megy ki, Lajosmizsére. Ferihegynél van egy másik lehetőség: mivel úgyis Bp. határ, ezért az elővárosi buszok egy részének ott lehet kialakítani végállomást. Természetesen, nem az összes, Népligetről induló buszt lehet ide tenni, de akkor is, az egyik része innen indulna, a másik fele, meg az M5 autópálya mentén (a Használt cikk piac közelében), ahol a Lajosmizsei vonat egyik megállója lenne (igen, hozzá nyomvonalat is módosítani kell, de legalább, hamarabb a metrón lennének az utasok).

Ezért sem a jelenlegi állapotokat kell nézni, hanem azt, hogy mit hozhat ki egy, esetleges metróhosszabbítás, mert annál meg lehet tenni azt, hogy a határnál kiépíteni egy nagyobb P+R parkolót, Volánbusz végállomást, stb., aminél, értelemszerűen, egy buszvonalnál nem lehet megcsinálni.

2011. jún. 15. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem meg Törökbálintig kéne kihozni vagy a 4-es metrót, vagy vissza a HÉV-et. Mert itt SEMMILYEN közlekedés nincs szinte, a busz meg lerobban... :/
2011. jún. 24. 03:35
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!