Milyen hosszúnak kellene lennie kb a budapesti metróhálózatnak ahhoz, hogy egy jó közlekedési alapot biztosítson?
Jelenleg a budapesti metró 32,1 km hosszú hálózat.
Összehasonlításképp:
Bécs - 74,6 km
München - 103,1 km
Hamburg - 100,7 km
Milánó - 83,5 km
A városi, vasúti alagútnál nem elég a metróhálózatot nézni, (főleg a felsorolt városokban S-bhan is létezik) hanem ott van, nálunk az AliGut terv is, vagyis Nyugati - Kelenföld összeköttetése a föld alatt, vagy a Keleti p.u. elővárosi vasútját, a Salgótarjáni utca alá bevinni, hogy közvetlen átszállási lehetőség legyen az 1-es villamosra (igaz, erre terv sincsen még).
A jelenlegi metróvonalakat hosszabbítani kell, teljesen kiépíteni az 5-öst, a vasútra való csatlakozással, ami a tervekben is szerepel, de egészségesebb lenne, még egy, vagyis 6., ami az 5-ös tükörképe volna, vagyis Budán kötné össze a metróvonalakat, az Alkotás utca - Budaörsi út alatt (majd tovább Lágymányosa, Dél Pestre, stb) és mivel, a 2-essel közös pályát használna, ezért az is hosszabb lenne (Budaörs fele).
A felszíni villamos hálózatot is fejleszteni kell, akár a metró vonal felett is ki kell építeni, mert a felszíni közlekedésre ott is szükség van. Egy - két megállónyi távolságnál a villamos a nyerő, hosszabb utazásnál, meg természetesen, hogy a metró lesz az.
A kötöttpályás közlekedést is, igen, fejleszteni kell, további pályákat kell kiépíteni, ott, ahol szükség van rá. Máshol meg a buszokat/trolikat kell lecserélni.
Bécsben az U6 inkább villamos mint metró.
M3 Ferihegyre felesleges. Nézd meg Vecsés után hányan vannak a csuklós buszon.
69 villamos MFAV összekötés hülyeség. Amúgy meg nem is lehet mit kezdeni az alagúttal egyrészt az oktogonnál van az alagút alatt egy nagy szennyvíz csatorna másrészt világörökség része így ha átépítenék akkor ugrott a világörökség.
M3 Ferihegyet, látom sokan leírják, de azt elfelejtik, hogy oda, nem normál menetidővel menne, hanem rövidítettben, mert a metró déli hosszabbítása során, össze lenne kötve a Lajosmizsei vasúti vonallal, természetesen, azt teljesen fel kell hozzá újítani (felső vezetékes rendszerben). A menetidő, nem tudom, hogy lesz, de lehetséges, hogy Gyál vasútállomás után, nem minden vonat megy ki, Lajosmizsére. Ferihegynél van egy másik lehetőség: mivel úgyis Bp. határ, ezért az elővárosi buszok egy részének ott lehet kialakítani végállomást. Természetesen, nem az összes, Népligetről induló buszt lehet ide tenni, de akkor is, az egyik része innen indulna, a másik fele, meg az M5 autópálya mentén (a Használt cikk piac közelében), ahol a Lajosmizsei vonat egyik megállója lenne (igen, hozzá nyomvonalat is módosítani kell, de legalább, hamarabb a metrón lennének az utasok).
Ezért sem a jelenlegi állapotokat kell nézni, hanem azt, hogy mit hozhat ki egy, esetleges metróhosszabbítás, mert annál meg lehet tenni azt, hogy a határnál kiépíteni egy nagyobb P+R parkolót, Volánbusz végállomást, stb., aminél, értelemszerűen, egy buszvonalnál nem lehet megcsinálni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!