Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Van a villamosnak kormánya?

Van a villamosnak kormánya?

Figyelt kérdés

Úgy értem, hogy tudjuk, ugye, hogy az új Combino-k szoftverrel működnek, és minden egyes milliméter be van táplálva a villamos computerébe, azaz teljesen számítógépesített a rendszer. Viszont, honnan tudná a régi villamos azt, hogy ahogy a kerekek haladnak a sínen, forduljon a kocsiszekrény is? Mert ez ugye nem egyszerű...

Ezért gondolom, hogy lehet "kormánya", ha már a magyar troliknak is van kipufogója... :)


Kérlek, ne nézzetek hülyének, és a komolytalan válaszokkal kíméljetek. Köszönöm.


2008. febr. 19. 20:01
 1/4 anonim válasza:
100%
Nos, az igazság az, hogy a villamosnak nincs kormánya. Az biztos, hogy egy szabályozó karral tudja a haladási sebességet befolyásolni. Viszont, hogy a váltónál honnan tudja a villamos, hogy merre kell menni, azt most én sem tudom pontosan, de érdekelne a dolog, mert elektroműszerész vagyok. Szegeden, ahol élek, ismerek pár embert, akik a Szegedi Közlekedési Társaságnál dolgoznak, és a napokban rákérdezek. Ha érdemi választ kapok, újra írok ide neked választ!
2008. febr. 20. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
a kerekek követik a sínt. a váltónál úgy van megoldva, hogy "ráugorjon" a megfelelő sínre. mivel a kerekek belső felén van egy perem, ami megakadályozza, hogy oldalirányben lecsússzon a sínről. a váltónál úgy van megoldva, hogy a sín belső feléhez hozzáillesztenek egy ék alakú sínt, és mivel a kerék a perem miatt ezt a sínt követi, máris azon a sínen van. a sín megvastagodik, és felveszi normális alakját. a másik felén megszűnik a sín, és az új sín párját illesztik hozzá, de úgy, hogy közöttük van egy kis hézag. a hézag a kerék peremének kell. az illesztések tökéletlensége miatt, és ezen hézagok miatt "kattognak" jobban a szerelvények a váltókon áthaladva. nem szaknyelven fogalmaztam meg, de a lényeg benne van
2008. febr. 20. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%
Egyetlen sínen haladó járműnek sincsen kormányműve. (vonat, metró, villamos, fogaskerekű stb stb.) Ez ilyen járműveknek amennyiben kocsinként nem csak két-két tengelyesek, ún. forgóvázuk van. Ez a forgóváz vagy forgózsámoly a kocsiszekrény aljára úgy van rögzítve, egy függőleges tengellyel vagy forfócsappal, hogy a sínen ívmenetben valamennyire ki tud fordulni. A váltó, szaknevén kitérő pedig olyan eszköz, ahol elmizdítható szín-szakaszokkal a jármű útját befolyásolni tudják. Ha ilyen elé érkezik a villamos, akkor feltételezem, hogy vagy távirányítással kapcsolja a vezető vagy olyat is láttam, ahol a kitérő félpecenként vált és a villamosvezetőt egy jelzőszerkezet tájékoztatja a leendő haladási irányról és ő egy rövid megállással kivárja, hogy arra mehessen, amerre kell neki.
2008. febr. 26. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%
Jól mondta az előző válaszoló, ha nincs forgóváza, akkor csúsznak a kerekek az ívben (kanyarban)
2010. dec. 30. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!