Mi a vasúton a "szigetelt szakasz", és miért jó?
Vasútnál nem tudom, de a trolinál és a villamosoknál igen:
A felsővezetékben nem mindenhol van áram, ugyanis a felsővezeték nem úgy működik hogy van egy baromi hosszú drót, mondjuk 10km hosszú, amit az egyik felén rákötnek az áramforrásra, majd az összes troli erre csatlakozik rá.
Ehelyett szó szerint szakaszok vannak, kisebb "drót darabok", mindegyik önálló táp ellátással, és az egyes szakaszok között nincs elektromos összeköttetés, "hézag" van a felsővezetékben a szakaszhatárokon. Amikor trolival mész, lehet is hallani, hogy néha "csilingel" a troli. Akkor csilingel, amikor épp "szakaszon" (ez a szleng neve a szakaszhatároknak) halad át az áramszedő, azaz épp nincs ott áram a drótban. Ha ilyenkor véletlenül megáll a troli, az nagyon ciki, mert akkor tolni kell :)
Szóval sok szakasz van (a 4-6 villamosnál azt hiszem talán valami 20-30), és mindegyiknek saját betáplálása. Ez azért jó, mert így az áram kilengéseket jobban tudják szabályozni, a visszatáplálás jobban kezelhető, továbbá ha pl. a villamosokat meg kell fordítani, azt könnyebb, mert a szakaszhatárok egybe esnek a váltóhatárokkal, így pl 2-3 megállót le tudnak zárni mondjuk felsővezeték szerelés végett.
Aztán van még szakaszhatár a váltóknál, illetve a villamos és a troli találkozásnál is.
mind én írtam, lehet rate-elni :)
Ha érdekel bővebben a téma, ajánlom hogy ha lesz megint a kultúrális örökségek napja, menj el a ferenc áramátalakítóba, nagyon érdekes. Tavaly ott volt a BKV vill. hálózatának valami főnöke és nagyon sok érdekes dolgot mesélt. Gondolom így lesz idén is, tőle aztán mindenre választ kaphatsz...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!