Minek az a harmadik sín?
NEM a metróra gondolok
mondom villamos, hév, vonat...
Vezetősínnek hívják.
Ívekben (nem kanyar, ív) a külső ív mentén van, és arra szolgál, hogy ha a nyombővület miatt valami oknál fogva lelépne a tengely a sínről, ne tudjon átsodródni a másik vágányra, vagy lesodródni a töltésről, hanem a vezetősín és a futósín közé essen be és a vezetősín megfogja. És ívben csak azért van az egyik oldalon mert a mozgó szerelvényt a centrifugális erő kifelé kényszeríti a pályájáról, tehát iylen erőhatás a belsó oldalon nem lép fel.
Ugyanilyen célből van hidakon, alagutakban, felüljárók alatt is, igaz itt mindkét odlalon általában: Ha a kocsi lelépne a futósínről, akkor ne tudjon kisiklani és a műtárgynak (hídnak, alagútfalazatnak, stb.) nekiütközve megrongálni azt.
Egyfajta plusz védelem ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!