Aki villamosvezető szeretne lenni az miért szeretne villamosvezető lenni? Motivációkat várok, hogy kit mi hajtott erre a pályára.
Nem vagyok vill. vezető és nem is akarok az lenni, de szerintem:
Amennyire tudom a vill. vezetők többet keresnek a buszosoknál. Kevesebb a stressz (a sok idióta autóssal kevésbé kell küzdeni a mindennapokban), sokkal gizdább érzés egy hatalmas vill.-t vezetni, mint egy "kis" buszt. Akinek fontos a környezet, az még azt is mondhatja, hogy hozzájárul a környezetvédelemhez, hiszen a vill.nál öko tudatosabb közlekedési eszköz nem létezik.
A vill. vezető kicsit olyan mintha mozodonyvezető lenne, mert ügye van köze a vasúthoz.
Sok csaj szeretne pl. vill-t vezetni és arányaiban szerintem több is a női vill. vezető mint buszos. Hogy miért, azt nem tudom. Talán mert nőiesebb a menetszabályzó kereket tekergetni mint a kormányt :P
Talán egyszerűbb is vezetni mint a buszt. Mivel kötött pálya, és szinte mindig elsőbbsége van a vill-nak a többi közlekedőhöz képest, a vezető talán úgy érezheti, hogy "VIP" helyzetben van.
21:39-es vagyok.
A féktáv az egy dolog, mert az számítható, lehet rá készülni, én stessz alatt inkább a váratlan illetve olyan szitukra gondolok, amikor az ember önkénytelenül is elkezd anyázni a másik hülyesége miatt.
Amikor én autózok a városban (közel sem napi 8 órában), nagyon sok olyan szituval találkozok, amikor a sima sofőrök idióták, olyan helyzetet teremtenek, amivel vagy nem tudsz mit kezdeni, vagy csak nehezen oldható meg. Azt hiszem hogy pont neked, mint buszosnak nem kell ezt ecsetelnem (buszmegállóba beáll parkolni, a buszsávon hirtelen satuzik előtted úgy, hogy ne tudd kikerülni (és még vészfékezned is kelljen), úgy áll meg, hogy csak centizve férsz el mellette, nem engednek ki az öbölből, kanyarodásnál rááll a forgalom elől elzárt területre ami direkt azért van, hogy a busz fordulókörét védje, stb, stb, stb....
Szóval ilyenekkel a buszosok nap mint nap szembesülnek, és még engem is, mint utast is felhúznak, holott nem is egész nap kell elviselnem. Sokszor látom ahogy szegény busz vezérek egymagukban szentségelnek az ilyenek miatt.
Vill.-nél azért ezek ritkábbak, bár ebből a szempontból a 17-es vill. szerintem csúcstartó, mert 1-2 barom mindig parkolónak nézi a sínt.
bocs, most nézem csak, Te nem pesten buszozol, lehet neked másképp telnek a napjaid, talán kicsit nyugodtabban.
Párszor gyere fel pestre, és menj végig pár olyan vonalon, ahol szinte fordulónként van valami (15-ös busz pl. kíváló példa).
Itt a fővárosban nagyon sokszor idegesek, mondhatni idegbetegek az emberek. Ha bárkinek akár csak 5-10 mp-et is várni kell, már nyomja a dudát mint a bolond, anyázik, készíti a baseball ütőt.
A kedvencem az, amikor a BMW-s balf*kám megáll az egyirányú utcában úgy, hogy a busz ne férjen el mellette. Szegény buszos mit tud csinálni? Megáll és nyomja a dudát, hátha előkerül az "intelligens" tulaj. A tulaj 5 perc múltán szépen lassan sétálva előkerül, és még nekiáll feljebb, hogy a buszos miért dudál, és mutatja a buszosnak, hogy dehát elférne mellette. (annak a buszosnak, aki naponta többet vezet mint a balf*kám egy teljes hét alatt). Szóval mutatja a buszosnak, hogy menjen, mire a buszos mutatja, hogy nem fér el, álljon már odébb. Erre a BMW-s nagy kegyet gyakorolva arrébb áll, és közbe olyan pofákat vág, hogy legszívesebben megvertem volna. Mindeközben a busz teli utasokkal várakozik, illetve mögötte a többi autó is, mert ügye a busz miatt immáron a mögöttes autók sem férnek el.
Amíg ez lezajlott, hátulról egy várakozó autó másik "intelligens" tulaja előre jött beszólogatni a buszosnak, hogy miért szivat a busz mindenkit, miért nem megy már. De mindezt olyan hagnemben, hogy ezt a "jó" embert is leütöttem volna legszívesebben.
És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy ez a kis intermezzo adott esetben a buszos pihenőidejébe került volna, amikor mondjuk épp elment volna wc-re.
Szóval az ilyenek mindennaposak, nagyon sokszor van ilyen, többször mint képzelnéd. Főleg a belvárosban, ahol kevés a parkoló ezért sokan szabálytalanul állnak meg (lsd. fenti eset), illetve nyílván nagy városban több a köcsög mint máshol, bár Bp meg aztán főleg a köcsögök gyűjtő helye.
A buszosok menetrendje nagyon feszített, percre pontosan ki van számolva, amivel csak az a baj, hogy egy plusz piros lámpa plusz értékes 3-4-5 percekbe is kerülhetnek, azaz a pihenőidőnek annyi. És bizony nagyon sokszor bejön plusz piros lámpa (valaki bénázik elől, már annyi is)
És bunkókák persze nem csak az autósok között vannak, az utasok között úgyszintén, ráadásul pesten divat beszólogatni a buszvezéreknek (csak tudnám miért). Pl. ha nem tud beállni a megállóba, már egyből morog mindenki hogy "mekkora szemét direkt nem áll be, mert neki így kényelmesebb, stb...)
Kevés és kis út van, egész bp közlekedése a hajszálon múlik. Ha bármi történik (mondjuk egy csúcsidőre ütemezett útfelújítás, vagy baleset) akkor vége az egésznek. Jönnek a terelések, dugók, és ilyenkor meg aztán még kevesebben engedik pl. átsorolni a buszost, vagy egyáltalán beengedni. Ha nem működik a lámpa, akkor van olyan kereszteződés ahol akár 10 perc alatt sem jut át, mert nincs aki beengedné...
Ezekból a vill. vezetők azért kevesebbet kapnak, mert egy villamossal senki nem mer szórakozni, illetve azért a vill. vonalak olyan helyeken vannak, ahova senki nem fog leparkolni csak úgy, sok zárt pálya van, stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!