Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Aki villamosvezető szeretne...

Aki villamosvezető szeretne lenni az miért szeretne villamosvezető lenni? Motivációkat várok, hogy kit mi hajtott erre a pályára.

Figyelt kérdés
2011. ápr. 30. 00:23
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Én jelenleg buszvezető vagyok Budapesttől 40km-re. Már gondoltam rá hogy én is átigazolok a BKV-hoz villamosra, mert relatív jó a pénz,/jobb mint a BKV-és buszvezetőké/,és nagyon biztos állás. Ha nem csinál az ember hülyeségeket,és egészségügyileg megfelel,akkor onnan nyugdíjba lehet menni,és mivel teljesen be vagy jelentve,nagyon jó nyugdíjat lehet összekalapálni. Valakit vonz a "vasútfeeling" is,de én nem tartozom közéjük. Igazából a busz az életem, de ez hónapról hónapra rosszabb.
2011. ápr. 30. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Én konkrétan nem szeretnék az lenni (mondjuk ki tudja), de nem haragudnék meg érte, ha az lennék. Én szeretem a várost "nézni", részt venni a forgalomban.
2011. ápr. 30. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem vagyok vill. vezető és nem is akarok az lenni, de szerintem:


Amennyire tudom a vill. vezetők többet keresnek a buszosoknál. Kevesebb a stressz (a sok idióta autóssal kevésbé kell küzdeni a mindennapokban), sokkal gizdább érzés egy hatalmas vill.-t vezetni, mint egy "kis" buszt. Akinek fontos a környezet, az még azt is mondhatja, hogy hozzájárul a környezetvédelemhez, hiszen a vill.nál öko tudatosabb közlekedési eszköz nem létezik.


A vill. vezető kicsit olyan mintha mozodonyvezető lenne, mert ügye van köze a vasúthoz.


Sok csaj szeretne pl. vill-t vezetni és arányaiban szerintem több is a női vill. vezető mint buszos. Hogy miért, azt nem tudom. Talán mert nőiesebb a menetszabályzó kereket tekergetni mint a kormányt :P


Talán egyszerűbb is vezetni mint a buszt. Mivel kötött pálya, és szinte mindig elsőbbsége van a vill-nak a többi közlekedőhöz képest, a vezető talán úgy érezheti, hogy "VIP" helyzetben van.

2011. ápr. 30. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
Én voltam az első, és az utolsóhoz hozzáfűzném, hogy a stressz-t nem nagyon lehet lemérni,hogy a buszon vagy a villamoson több. Azért a féktáv nagyobb mint egy buszon, és ez még plusz stresszt okoz,és egy esetleges balesetet,CSAK fékezzéssel tudnak elkerülni,mert még félre sem tudnak kormányozni. Úgyhogy hidd el nagyon komoly stressz éri őket is nap mint nap. Ha kicsit esik az eső,ez a féktáv még hosszabb lesz.
2011. máj. 1. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

21:39-es vagyok.


A féktáv az egy dolog, mert az számítható, lehet rá készülni, én stessz alatt inkább a váratlan illetve olyan szitukra gondolok, amikor az ember önkénytelenül is elkezd anyázni a másik hülyesége miatt.


Amikor én autózok a városban (közel sem napi 8 órában), nagyon sok olyan szituval találkozok, amikor a sima sofőrök idióták, olyan helyzetet teremtenek, amivel vagy nem tudsz mit kezdeni, vagy csak nehezen oldható meg. Azt hiszem hogy pont neked, mint buszosnak nem kell ezt ecsetelnem (buszmegállóba beáll parkolni, a buszsávon hirtelen satuzik előtted úgy, hogy ne tudd kikerülni (és még vészfékezned is kelljen), úgy áll meg, hogy csak centizve férsz el mellette, nem engednek ki az öbölből, kanyarodásnál rááll a forgalom elől elzárt területre ami direkt azért van, hogy a busz fordulókörét védje, stb, stb, stb....


Szóval ilyenekkel a buszosok nap mint nap szembesülnek, és még engem is, mint utast is felhúznak, holott nem is egész nap kell elviselnem. Sokszor látom ahogy szegény busz vezérek egymagukban szentségelnek az ilyenek miatt.


Vill.-nél azért ezek ritkábbak, bár ebből a szempontból a 17-es vill. szerintem csúcstartó, mert 1-2 barom mindig parkolónak nézi a sínt.

2011. máj. 1. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

bocs, most nézem csak, Te nem pesten buszozol, lehet neked másképp telnek a napjaid, talán kicsit nyugodtabban.


Párszor gyere fel pestre, és menj végig pár olyan vonalon, ahol szinte fordulónként van valami (15-ös busz pl. kíváló példa).


Itt a fővárosban nagyon sokszor idegesek, mondhatni idegbetegek az emberek. Ha bárkinek akár csak 5-10 mp-et is várni kell, már nyomja a dudát mint a bolond, anyázik, készíti a baseball ütőt.


A kedvencem az, amikor a BMW-s balf*kám megáll az egyirányú utcában úgy, hogy a busz ne férjen el mellette. Szegény buszos mit tud csinálni? Megáll és nyomja a dudát, hátha előkerül az "intelligens" tulaj. A tulaj 5 perc múltán szépen lassan sétálva előkerül, és még nekiáll feljebb, hogy a buszos miért dudál, és mutatja a buszosnak, hogy dehát elférne mellette. (annak a buszosnak, aki naponta többet vezet mint a balf*kám egy teljes hét alatt). Szóval mutatja a buszosnak, hogy menjen, mire a buszos mutatja, hogy nem fér el, álljon már odébb. Erre a BMW-s nagy kegyet gyakorolva arrébb áll, és közbe olyan pofákat vág, hogy legszívesebben megvertem volna. Mindeközben a busz teli utasokkal várakozik, illetve mögötte a többi autó is, mert ügye a busz miatt immáron a mögöttes autók sem férnek el.


Amíg ez lezajlott, hátulról egy várakozó autó másik "intelligens" tulaja előre jött beszólogatni a buszosnak, hogy miért szivat a busz mindenkit, miért nem megy már. De mindezt olyan hagnemben, hogy ezt a "jó" embert is leütöttem volna legszívesebben.


És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy ez a kis intermezzo adott esetben a buszos pihenőidejébe került volna, amikor mondjuk épp elment volna wc-re.

2011. máj. 1. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Szóval az ilyenek mindennaposak, nagyon sokszor van ilyen, többször mint képzelnéd. Főleg a belvárosban, ahol kevés a parkoló ezért sokan szabálytalanul állnak meg (lsd. fenti eset), illetve nyílván nagy városban több a köcsög mint máshol, bár Bp meg aztán főleg a köcsögök gyűjtő helye.


A buszosok menetrendje nagyon feszített, percre pontosan ki van számolva, amivel csak az a baj, hogy egy plusz piros lámpa plusz értékes 3-4-5 percekbe is kerülhetnek, azaz a pihenőidőnek annyi. És bizony nagyon sokszor bejön plusz piros lámpa (valaki bénázik elől, már annyi is)


És bunkókák persze nem csak az autósok között vannak, az utasok között úgyszintén, ráadásul pesten divat beszólogatni a buszvezéreknek (csak tudnám miért). Pl. ha nem tud beállni a megállóba, már egyből morog mindenki hogy "mekkora szemét direkt nem áll be, mert neki így kényelmesebb, stb...)


Kevés és kis út van, egész bp közlekedése a hajszálon múlik. Ha bármi történik (mondjuk egy csúcsidőre ütemezett útfelújítás, vagy baleset) akkor vége az egésznek. Jönnek a terelések, dugók, és ilyenkor meg aztán még kevesebben engedik pl. átsorolni a buszost, vagy egyáltalán beengedni. Ha nem működik a lámpa, akkor van olyan kereszteződés ahol akár 10 perc alatt sem jut át, mert nincs aki beengedné...


Ezekból a vill. vezetők azért kevesebbet kapnak, mert egy villamossal senki nem mer szórakozni, illetve azért a vill. vonalak olyan helyeken vannak, ahova senki nem fog leparkolni csak úgy, sok zárt pálya van, stb...

2011. máj. 1. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Az első vagyok. Jelenleg nem Pesten buszozom,kb 7hónapja. Ugyanis a BP.-i Vt Transman-tól akkor jöttem át vidékre. De egyébként Budapesten Transmanos és BKV-s színekben is nyomultam,és legkevésbé idegesített az hogy ha valaki állt előttem és nem tudtam továbbmenni. Sokkal rosszabb mikor bevágnak eléd,pl: irányjelző nélkül elindul egy autó. Egyébként most gondolkozom,hogy visszamegyek a BKV-hoz,mert ez a munka túl unalmas nekem itt vidéken, mert már megszoktam azt a stresszt (már amennyire meg lehet szokni),és két hónapig nagyon jó volt a pihi,de most már hiányzik.Sok mindent be lehet kalkulálni a féktávba,de azt ha bevágnak eléd azt nem. És ez igaz minden járműre, de a villamosnál a nagyon hosszú féktáv miatt ez még jobban. De szerintem kérdezz meg egy villamosvezetőt, mert amit én itt írok, ezeket a velük való beszélgetések tapasztalataiból írom. Ja és hiába van elsőbbségük egy kialakult veszélyhelyzetben,az a pulzus ugyanúgy megugrik. És ha figyelmesen elolvasod azt amit először írtam, akkor rájössz hogy valójában azt írtam hogy nehéz eldönteni,hogy hol a nagyobb.Az igazsághoz tartozik az is hogy kevés buszost ismerek aki vezetett már villamost,és ez fordítva is így van.
2011. máj. 1. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!