Hogyan megy át a vonat Ukrajnába?
Csap-on tengelyátszerelnek.
A kocsit beállítják egy csoportemelőre, felemelik, kiszerelik alóla a forgóvázat, kitolják a normál nyomtávú forgóvázat, bejön helyette az új, széles nyomtávú forgúváz, bekötik, és leengedik rá a kocsit. Ennyi.
De vannak nyomtávváltós kocsik is amit csak át kell állítani, igaz azok nem járnak felénk.
Nem, nem lett volna egyszerűbb, mert a vasút nem csak személy és teherszállítási funkciót tölt be, hanem stratégiai feladatokat is ellát adott helyzetben.
És bizony nem volt mindegy, hogy az ellenség nyugatról csak úgy át tud-e szottyani a Szovjetunióba vonattal, mondjuk hadtápellátást nyújtani csapatainak, vagy megakadnak a határon.
Sokminden sokkal egyzserűbb lenne, ha egységes lenne, de sajnos (szerencsére?) ez az idealizált világ bizony elég távol van tőlünk. Ha a nyomtáv egyezik is, a feszültség neme (egyen/váltó) a felsővezeték feszültsége (3000V, 25kV, 16kV, 600V) és fázisa (egyenáram, váltó 50Hz, válzó 16,2/3Hz) még mindig különbözhet, és különbözik is.
Nem egyszerű az élet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!