Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyan működik a tolócsuklós...

Hogyan működik a tolócsuklós busz?

Figyelt kérdés
Az új alacsonypadlós buszoknak hátul van a motorjuk, a pótkocsis buszoknak is. De hogy a fenébe van megoldva, hogy egyenesen megy és nem csuklik össze hiszen a pótkocsi hajtja. A kanyarodásuk is kicsit furi, nem olyan mint a sima csuklósbuszoké.
2011. márc. 17. 18:21
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Úgy, hogy van a csuklóban egy becsuklásgátló nevű alkatrész. Ez egy elektronikusan vezérelt rendszer, ami hidraulikus munkahengerekkel dolgozik. A kormányelfordulás és a becsuklás szögét méri és úgy dolgoztatja a beépített két munkahengert, hogy ne tekeredjen össze a busz.

A kanyarodásuk éppen a tolócsukló miatt más, mint a többinek. Az Ikarus 280-asok C tengelye kormányzott, ezért a hátsó kerékpár szépen, íven fordul, jó szűken. A hagyományos, B tengely hajtású buszok hátsó kerékpárja fix, így az első fordul a legnagyobb íven, őt lemaradva követi a B tengely, a C pedig kicsit beljebb tud fordulni, mint a B. A tolócsuklósnál viszont a C tengely "tol", tehát az fog a legkisebb sugarú íven fordulni, ezért a fordulókör kicsit nagyobb.

2011. márc. 17. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Igen, sejtettem, hogy valami illyesmi lehet. Azok a csattogások akkor onnan jönnek? A technikai kivitelezésére nem tudsz esetleg valami robbantott rajzot, vagy demót?
2011. márc. 17. 18:49
 3/6 A kérdező kommentje:
megvan! [link]
2011. márc. 17. 18:59
 4/6 anonim ***** válasza:

Ahoj!


Ha már felmerült a kérdés szeretném leszögezni, hogy a becsuklásgátló is magyar találmány!! ahogy a teljesen alacsonypadlós busz is.


Csattogás...abból sokféle van, ha mondasz részletesebb leírást, hogy honnan és milyen csattogás, akkor van ötletem, így nem nagyon. Amúgy B tengelyhajtott buszok a legjobbak, a hátsó akkor kormányzott, sokkal kisebb fordulókörön elfér. A másik, hogy a tolócsuklósokkal az a gond, hogy pl. tolatásnál nem annyira fordulékonyak, mint a B tengely hajtásúak, sokszor van, hogy letilt a becsuklásvédelmi elektronika.

2011. márc. 25. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim válasza:

Ennek a cikknek a végén van leírás a becsuklásgátlóról.

[link]

2022. febr. 25. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 x0 válasza:

Akkumulátoros elektromos busznál miért a hátsó kereket hajtják meg agymotorral? A középsőkön jóval nagyobb a nyomaték, és az agymotor úgyis a kerék belsejében van, nem foglal külön helyet. És még becsuklásgátló se kellene!


[link]

máj. 31. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!