Hogyan működik a tolócsuklós busz?
Úgy, hogy van a csuklóban egy becsuklásgátló nevű alkatrész. Ez egy elektronikusan vezérelt rendszer, ami hidraulikus munkahengerekkel dolgozik. A kormányelfordulás és a becsuklás szögét méri és úgy dolgoztatja a beépített két munkahengert, hogy ne tekeredjen össze a busz.
A kanyarodásuk éppen a tolócsukló miatt más, mint a többinek. Az Ikarus 280-asok C tengelye kormányzott, ezért a hátsó kerékpár szépen, íven fordul, jó szűken. A hagyományos, B tengely hajtású buszok hátsó kerékpárja fix, így az első fordul a legnagyobb íven, őt lemaradva követi a B tengely, a C pedig kicsit beljebb tud fordulni, mint a B. A tolócsuklósnál viszont a C tengely "tol", tehát az fog a legkisebb sugarú íven fordulni, ezért a fordulókör kicsit nagyobb.
Ahoj!
Ha már felmerült a kérdés szeretném leszögezni, hogy a becsuklásgátló is magyar találmány!! ahogy a teljesen alacsonypadlós busz is.
Csattogás...abból sokféle van, ha mondasz részletesebb leírást, hogy honnan és milyen csattogás, akkor van ötletem, így nem nagyon. Amúgy B tengelyhajtott buszok a legjobbak, a hátsó akkor kormányzott, sokkal kisebb fordulókörön elfér. A másik, hogy a tolócsuklósokkal az a gond, hogy pl. tolatásnál nem annyira fordulékonyak, mint a B tengely hajtásúak, sokszor van, hogy letilt a becsuklásvédelmi elektronika.
Ennek a cikknek a végén van leírás a becsuklásgátlóról.
Akkumulátoros elektromos busznál miért a hátsó kereket hajtják meg agymotorral? A középsőkön jóval nagyobb a nyomaték, és az agymotor úgyis a kerék belsejében van, nem foglal külön helyet. És még becsuklásgátló se kellene!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!