Adott egy csuklós busz, amiről tudjuk, hogy a csukló hátuljában található a motor. Ez általában az újabb buszukra érvényes, a jó-magyar Ikarusban - ahogy egyébként kellene - középen, a csukló előtt van a motor. Így, hogy a csukló hátuljában van a motor, a csukló tolja az egész buszt, tehát lényegesen nagyobb terhelésnek van kitéve, mintha húzva lenne....
Tehát miért?
2011. márc. 10. 22:55
1/8 anonim válasza:
..hogy el tudják adni a becsuklásgátlót..
Viccet félretéve én sem tudom, de még nem vettem eddig a fáradtságot hogy megkérdezzem.
2011. márc. 10. 23:25
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Viszont nem tudom, feltűnt-e, hogy a "jó magyar Ikarus" padlószintje picivel magasabb, mint a "nyugati" csuklósoké. Mellékesen jegyzem meg: az Ikarusnak már a 200-as sorozatból is volt tolócsuklós (így hívják a megoldást) változata 284 típusszámmal, utána a 400-asokból már csak tolócsuklós kivitel létezett.
Szóval az indok abban keresendő, hogy így lehet alacsonypadlós a busz. A motornál ugyanis mindig magasnak kell lennie a padlószintnek, mert máshogy nem fér el. Ha középen van, akkor az első ajtónál lehet alacsony a padló, utána a középsőnél magas, majd a két hátsónál megint alacsony. Közben meg van legalább két, 20 cm-esnél is nagyobb lépcső. Nem praktikus és nem is kivitelezhető. Sokkal egyszerűbb, ha hátul van a motor, ekkor a járműhossz nagy része alacsonypadlós lehet, csak hátul kell megemelni az üléseket, hogy elférjen a motor, a többi viszont lépcsőzés nélkül végigjárható.
2011. márc. 10. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
A másodiknál a pont, különben a tolómotoros csuklósbusz is magyar találmány, tudtommal.
2011. márc. 10. 23:54
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Mondjuk lehetne a motor a busz elején is akár.
2011. márc. 11. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Lehetne, csak azzal senkinek sem lenne jobb. A trambusz elrendezés már kiment a divatból. Egyrészt lehetetlen jó helyre tenni a motort. Vagy "csőrös" fülke kellene, ezzel a busz hasznos tere romlik, mert a törvényileg megadott maximális hosszból az első 1,5-2 méteren nem szállíthat utast. Vagy ha betoljuk a motort az utastérbe, akkor a sofőrnek nem nagyon van hol ülni és az első ajtón is csak "lapjával" lehet felszállni. Vagyis az elsőajtós felszállás ki van zárva és a sofőrtől se nagyon lehet jegyet venni, csak akkor, ha az ember átmászik a motorsátoron. Másrészt a hajtással is lennének bajok. Lehetne elsőkerekes a busz, ez teljes hülyeség. Vagy lehetne hajtott a B tengely hosszmotorral, kardánnal, ekkor a motor még jobban belóg az utastérbe, ráadásul az alacsonypadlónak is búcsút inthetünk, mert kell egy jó hosszú, magas kardánalagút.
2011. márc. 11. 00:54
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Hát sok igazság van az eddigiekben ,de a lényeg nem az alacsony padlószint. Hanem az,hogy sokkal egyszerűbb,és olcsóbb legyártani a busz leghátsó tagját így. Ugyanis ebben benne van minden egyben,ami eddig szanaszét volt,motor,váltó,meghajtás.Elmarad a hosszú és több csuklós kardán meg egy csomó köcölék is.
2011. márc. 11. 04:07
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
Létezik olyan alacsonypadlós busz is aminek a motorja az első traktusban van. Van Hool AG300, Volvo 7500 stb.
Van még egy érdekes. Az Ikarus 435.81 (troli) aminek hátul van a motorja de a B tengelye hajtott.
2011. márc. 11. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Egyébként a legnagyobb a gond valóban a motor elhelyezése valamint mérete. Viszont ez viszonylag könnyen kiküszöbölhető lenne egy fekvő motorral. Ami viszont "gond" ezzel a megoldással, hogy maga a motor kifejlesztése körülményesebb és a karbantartása is valamivel költségesebb, bár tudtommal nem vészesen drágább.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!