Mit csinálnak a hajóskapitányok (Balaton) szeptembertől májusig?
Fater régen a MAHART-nál dolgozott, szintén hajóvezetőként. Ugyan nekik nem máj-szept volt a csúcs, hanem olyan márc közepétől októberig, de akkor is érvényes kérdés:
A kieső időben alkalmanként be kellett menniük 1-1 útra, de a többi részben általában alapbéren otthon voltak, vagy amikor még végezhető volt munka, mondjuk úgy novemberig és februártól, akkor a hajót karbantartották. Ő 9 éve jött el, de már akkor sem volt karbantartószemélyzet a hajók karbantartására, volt 2 lakatos, aki a lakatosmunkát meg tudta csinálni, de az egyéb javításokat ők csinálták, a 3 fős legénység. Igen, hajóskapitányként sem fenékig tejfel az élet :-D
Sőt, volt hogy ha két kanyar között elromlott valami akkor ing-öltönynadrág le, kantáros nadrág fel, és irány a gépház nyakig olajba.
Tehát ugyan nincs pontos képem a balatoni hajózásról, de valószínűsítem ők is a kemény téli időkben otthon vannak alapbéren, a többi időben meg festés, karbantartás, szerelés ilyenek a feladat.
Kösz. Szóval akkor beállnak dolgozni ők is. Május-szeptember. Augusztustól októberig és áprilistól júniusig ugyan megy hajó, de kevesebb.
Alapbér, akkor ez hasonló, mint a tanároknál. Igaz, ott két hónap van ilyen, az sem feltétlenül de cserébe nincs évközi szabadság, csak 2 nap.
Amúgy tényleg hogy van ott a szabadnap? Mert a hajó nyáron mindennap megy, de kell azért szabadnapnak lennie nyáron. Olyankor megy a másodkapitány?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!