Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A BKV-nál miért máshogy...

A BKV-nál miért máshogy mondják be a megállókat a gyors járatokon, mint a simákon?

Figyelt kérdés
Ugye a régi Ikarusokon és az alacsonypadlós buszokon van automata, ami mondja a megállókat (már ahol be van állítva). A sima járatokon mindig úgy van, hogy "A .... következik.". A gyors járatokon pedig "A következő megálló: ...". Miért kell két különböző mód, mire jó?
2011. febr. 17. 16:31
 1/5 anonim ***** válasza:
0%
Lepusztult, csöves, szánalmas BKV!
2011. febr. 17. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Ez egy jó kérdés egyébként. Az is egy érdekes dolog, hogy az Ikaruson (egyébként csak a 7-es buszcsaládon) szép elnyújtva mondják be a megállókat, pedig - akármilyen hihetetlen - azok is ugyanazon a színészhangok, mint a Volvokon meg a Combinon.
2011. febr. 17. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Most már nem a színészhangok vannak a Volvon meg az Ikaruson, hanem egy nő mondja be minden megállóét, de ugyanúgy el van nyújtva az Ikaruson :) A villamoson nem tudom, nem járok combinoval, ott még lehet, hogy a színészek vannak. Egyébként az is fura, hogy egy-két olyan Ikarussal mentem még régebben, ahol színészhang volt, és ott nem volt elnyújtva. Amióta visszarakták a nő hangját, azóta el van nyújtva. Misztikus dolgok ezek :D
2011. febr. 19. 12:54
 4/5 anonim ***** válasza:

EGyszerű. A nő az a Tarcsa Zsuzsa. Az hogy melyik formában mondja be a hangot az függ attól is hogy mikor lett felvéve megcsinálva az adatbázis. Amúgy most visszatér a .... következik. Magán vélemyén hogy a Következő megálló .... jobb.


Az elnyújtott hang az a FokGyem kijelzős kocsikon figyelhető meg. (Ikarusok) Ez azért van mert a hangkártyának "melege" van (függetlenűl hogy tél vagy nyár van mert a szellőzéstől függ a kis dobozban). Ez inkább a buszokra jellemző főleg a piros és szürke orrú Ikarusokra.

2011. febr. 19. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A különbség abból adódik, hogy a Vovlo-kon Voltron, az Ikarusokun Fok-Gyem van. A Fog-Gyem egy régebbi, de még most is jól működő magyar utastájékoztató gép, itt a bemundás úgy áll össze, hogy "A következő megálló a (...kis szünet...) <megállónév>". Miután megállt a busz, a <megállónév> részt újra ismétli, jelezve, hogy megérkezett. Ezért itt egy hangot gyakorlatilag kétszer használ fel, egyszer fel kellett venni a "következő megálló a" mondatot, és persze a neveket, és így ebből válogatja össze, ami kell neki. Ezáltal kevesebb helyet foglalnak a hangfájlok.

A Vultronnál már egész máshogy van, itt minden bemundást külön fel kell venni, és ezeket egy magadott GPS koordinátát elérve bejátsza. (régebbi Vultronnál GPS nélkül, ugyanúgy ajtónyitás után, és zárás után pár másodperccel mondja). Így például megoldható, hogy minden megállót más szinész mond be. Viszont ezért több helyet foglalnak a hangfájlok.

Azért volt csak rövid ideig a gyorsjáraton a szinészhangos utastájékoztatás, mert a Fok-Gyem géppel nehezebb volt megcsinálni, és általában nem működött, így visszatértek a régire.

2011. febr. 19. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!