A villanymozdony miért olyan "lassan" nyomja fel az áramszedőjét?
Kedves utolsó. Nem hidraulikus. A videón egy bemutató látható, ráadásul villamos áramszedője...
A vasúton pneumatikus szedővezérlés van.
Ahoj!
A válasz annyi, hogy az áramszedőnek azt a részét, ami a vezetékhez ér palettának hívjuk. Ennek van egy beállított nyomásértéke, amivel a vezetéket nyomnia kell a biztos kontakthoz. Ezzel csak az a gond, hogy a vezeték magassága egy kb. 1m-es szórásban változhat, így az áramszedők elöször csak a legalsó szintig emelkednek, utána megint csökkentenek légnyomást, ami az itteni palettanyomáshoz kellene, ha itt lenne vezeték. Mivel nincs a vezeték ellennyomása így tovább emeli a szedőt. Általában ez a felső helyzet közelébe emeli. Itt újból egy nyomásesés van, hogy a palettnyomást a felső helyzetben is létrehozza. A szedőt amúgy egy vagy több rugó húzza fel, ellentétesen dolgozik velük szemben egy légmunkahenger.
Ez csak azért van így, hogy ne szakítsa le a paletta a felsővezetéket. Lefelé ezért jön egyből, mert kimegy a főmegszakító (az az a durranás, amit hallani szoktál), utána pedig beáll adott nyomásra a henger, lefele nem kell finomkodni, általában akkor egyhuzamban lejön a szedő.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!