Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A villanymozdony miért olyan...

A villanymozdony miért olyan "lassan" nyomja fel az áramszedőjét?

Figyelt kérdés
Mindig azt látom, hogy ha felnyomja az áramszedőjét a mozdony, akkor nem egyhúzásra, hanem kétszer, van hogy háromszori nekifutásra nyomja ki teljesen a vezetékhez. De ahogy emeli, mindig egy kicsit magasabbra ér és a végén csak összeérnek. Ezt motorral vagy hidraulikusan működtetik?
2010. dec. 22. 20:35
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
azt egy mechanikus szerkezet nyomja fel, de azt sajnos nemtudom hogy miért lassan
2010. dec. 22. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Én úgy tudom pneumatikus
2010. dec. 22. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
74%
a kérdést passzolom de ezt nézd meg: http://www.youtube.com/watch?v=Amk8OPVfYPw
2010. dec. 22. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
1. hsz vagyok! bocsánat tévedtem: hidraulikus: http://www.youtube.com/watch?v=mXrChgdXQdc&feature=related
2010. dec. 22. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
74%

Kedves utolsó. Nem hidraulikus. A videón egy bemutató látható, ráadásul villamos áramszedője...

A vasúton pneumatikus szedővezérlés van.

2010. dec. 22. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, DE miért is emeli fel az áramszedőt kétszeri-háromszori próbálkozásra, és miért nem egyből?
2010. dec. 23. 18:03
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Ahoj!


A válasz annyi, hogy az áramszedőnek azt a részét, ami a vezetékhez ér palettának hívjuk. Ennek van egy beállított nyomásértéke, amivel a vezetéket nyomnia kell a biztos kontakthoz. Ezzel csak az a gond, hogy a vezeték magassága egy kb. 1m-es szórásban változhat, így az áramszedők elöször csak a legalsó szintig emelkednek, utána megint csökkentenek légnyomást, ami az itteni palettanyomáshoz kellene, ha itt lenne vezeték. Mivel nincs a vezeték ellennyomása így tovább emeli a szedőt. Általában ez a felső helyzet közelébe emeli. Itt újból egy nyomásesés van, hogy a palettnyomást a felső helyzetben is létrehozza. A szedőt amúgy egy vagy több rugó húzza fel, ellentétesen dolgozik velük szemben egy légmunkahenger.


Ez csak azért van így, hogy ne szakítsa le a paletta a felsővezetéket. Lefelé ezért jön egyből, mert kimegy a főmegszakító (az az a durranás, amit hallani szoktál), utána pedig beáll adott nyomásra a henger, lefele nem kell finomkodni, általában akkor egyhuzamban lejön a szedő.

2011. jan. 10. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
köszönöm a választ, alapos magyarázat volt:-) Ilyesmire nem is gondoltam. Azért jól kitalálták a működését.
2011. jan. 11. 15:57

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!

Adataid védelme fontos számunkra!

Mint a weboldalak többsége az interneten, honlapunk működéséhez és célzott hirdetések megjelenítéséhez mi és hirdetési partnereink is cookie-kat tárolunk az általad használt eszközön. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, a hozzájárulásod szükséges. Erről az adatvédelmi tájékoztatónkban részletes információkhoz juthatsz, illetve bizonyos cookie-k használatával kapcsolatban további lehetőségeid vannak.