Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Fütik a metróállomásokat...

Fütik a metróállomásokat Budapesten?

Figyelt kérdés
Esetleg a föld höje melegíti az állomásokat?
2010. dec. 16. 13:09
 1/8 anonim ***** válasza:
16%
Igen, sőt, Budapesten még a járdákat is fűtik télen!
2010. dec. 16. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
41%
ja
2010. dec. 16. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem fűtik, a járművek motorjai fékezéskor generátorüzemre kapcsolnak, és az így termelt energiát (mivel a hálózatba nem tudják visszatáplálni) a kocsi alatti ellenállásokon elégetik.

Többnyire ez a hő, illetve a segédüzemi és főüzemi berendezések által termelt hű "fűti" a metrüt.

2010. dec. 16. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Pontosan, mint ahogy előttem precízen leírták.


Indításkor is bőven képződik hő......

Sok utas kis térben bőven beleheli.


Metrónál mindig a szellőztetés, "hűtés" a probléma.

2010. dec. 16. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
76%

Szerintem télen a metróállomásokon mindig nagyon jó idő van, pont kellemes. Most legalább megtudtam az okát,h mitől.. akik leírták kaptak egy zöld nyilat :D

bocs az offért :D

2010. dec. 16. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

Köszi, a normális válaszokat! (A fűtik és hője szavakat, csak azért írtam rövid ékezettel, mert épp a metróban jutott eszembe a kérdés és nem akartam elfelejteni, a telón meg nem volt hosszú ü vagy ö)


Még megszeretném kérdezni, hogy mi értelme generátorként működtetni a motorokat fékezéskor, aztán a keletkezett energiát rávezetni az ellenállásokra és ott hagyni elveszni? Nem lenne műszakilag is egyszerűbb, ha visszatáplálná ezt a hálózatba?

2010. dec. 16. 20:33
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Ez szimplán a motor működési elvéből adódik.

Ha fogsz egy kis motort, és a kapcsaira feszültséget kapcsolsz akkor az elkezd forogni. Ezen annyira nem lepődünk meg. De ha megfordítod a dolgot: A kezeddel elkezded forgatni a tengelyét és a kapcsain méred a feszültséget, akkor azt fogod tapssztalni, hogy áramot gerjesztesz.

Itt ugyanez van, A metró felgyorsít, majd gurul, majd fékezéskor már nem motorként működik, hanem generátorként. Az előző példával összekötve, itt ugyanez történik csak nem a kezed forgatja a tengelyét, hanem a kocsi mozgási energiája. Tehát ez mindig termelődik.

Hogy miért nem vezetik vissza?

Mert a villamos energiát nagy mennyiségben nem tudjuk tárolni. Ezért ha visszatáplálna, akkor biztosítani kellene, hogy azt a betáplált plusz energiát egy másik metrószerelvény felvegye, azaz épp gyorsítson.

Ha ez nem történne meg akkor megemelkedne a vonalfeszültség, és leoldana a túlfeszültség védelem.


Ez olyan mintha egy pohárba töltöd a vizet: Elkezded beletölteni, de ha közben nem iszod ki belőle, akkor egy idő után túlcsordul. Tehát vagy felveszed a vizet, vagy túl sok lesz.


Tehát a hálózatot át kellene építeni olyan rendszerűvé, hogy biztosítani lehessen a betáplált energia felvételét. Ez rendkívül költséges. Ehhez még hozzáadódna a járművek átépítése visszatáplálásos üzemre. Mindezek akkora költséggel járnának, amit nem érdemes vállalni, mert a jelenlegi kocsik tervezett élettartama alatt nem térülne meg.

2010. dec. 16. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Viszont az új kocsik már a kapuban vannak... Azok remélem visszatáplálnak majd...
2010. dec. 17. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!