Fütik a metróállomásokat Budapesten?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem fűtik, a járművek motorjai fékezéskor generátorüzemre kapcsolnak, és az így termelt energiát (mivel a hálózatba nem tudják visszatáplálni) a kocsi alatti ellenállásokon elégetik.
Többnyire ez a hő, illetve a segédüzemi és főüzemi berendezések által termelt hű "fűti" a metrüt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Pontosan, mint ahogy előttem precízen leírták.
Indításkor is bőven képződik hő......
Sok utas kis térben bőven beleheli.
Metrónál mindig a szellőztetés, "hűtés" a probléma.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Szerintem télen a metróállomásokon mindig nagyon jó idő van, pont kellemes. Most legalább megtudtam az okát,h mitől.. akik leírták kaptak egy zöld nyilat :D
bocs az offért :D
Köszi, a normális válaszokat! (A fűtik és hője szavakat, csak azért írtam rövid ékezettel, mert épp a metróban jutott eszembe a kérdés és nem akartam elfelejteni, a telón meg nem volt hosszú ü vagy ö)
Még megszeretném kérdezni, hogy mi értelme generátorként működtetni a motorokat fékezéskor, aztán a keletkezett energiát rávezetni az ellenállásokra és ott hagyni elveszni? Nem lenne műszakilag is egyszerűbb, ha visszatáplálná ezt a hálózatba?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez szimplán a motor működési elvéből adódik.
Ha fogsz egy kis motort, és a kapcsaira feszültséget kapcsolsz akkor az elkezd forogni. Ezen annyira nem lepődünk meg. De ha megfordítod a dolgot: A kezeddel elkezded forgatni a tengelyét és a kapcsain méred a feszültséget, akkor azt fogod tapssztalni, hogy áramot gerjesztesz.
Itt ugyanez van, A metró felgyorsít, majd gurul, majd fékezéskor már nem motorként működik, hanem generátorként. Az előző példával összekötve, itt ugyanez történik csak nem a kezed forgatja a tengelyét, hanem a kocsi mozgási energiája. Tehát ez mindig termelődik.
Hogy miért nem vezetik vissza?
Mert a villamos energiát nagy mennyiségben nem tudjuk tárolni. Ezért ha visszatáplálna, akkor biztosítani kellene, hogy azt a betáplált plusz energiát egy másik metrószerelvény felvegye, azaz épp gyorsítson.
Ha ez nem történne meg akkor megemelkedne a vonalfeszültség, és leoldana a túlfeszültség védelem.
Ez olyan mintha egy pohárba töltöd a vizet: Elkezded beletölteni, de ha közben nem iszod ki belőle, akkor egy idő után túlcsordul. Tehát vagy felveszed a vizet, vagy túl sok lesz.
Tehát a hálózatot át kellene építeni olyan rendszerűvé, hogy biztosítani lehessen a betáplált energia felvételét. Ez rendkívül költséges. Ehhez még hozzáadódna a járművek átépítése visszatáplálásos üzemre. Mindezek akkora költséggel járnának, amit nem érdemes vállalni, mert a jelenlegi kocsik tervezett élettartama alatt nem térülne meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!