Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az európai vasútak miért...

Az európai vasútak miért késnek ÁLLANDÓAN, míg a kelet-ázsiai vonatok miért bírnak pontosak lenni? Ők mit csinálnak jobban, mint mi itt Európában?

Figyelt kérdés

jan. 2. 11:52
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
19%

10, ja ezért érkezett a éjszakai vonat hamburgból bécsbe ünnepek közt reggel 7 helyett 11:30-ra.


Ez a fránya magyarisztán ottan osztrákia meg germánia közt.

jan. 2. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
83%
#7 Lehet, hogy ha a vonat álLt volna, idegesek lettek volna az utasok.
jan. 2. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
75%
12. Mélyen meghajtom előtted a fejem! Öreg már a szemem, nem látok. Hintenék hamut a fejemre, de nincs itthon.
jan. 2. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%
De a kérdező miért Magyarországból indul ki Európára vonatkozólag? Például Ausztriában, Csehországban egész pontosak a vonatok, igaz, nem olyan pontosak, mint Japánben.
jan. 2. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:

#14: Most voltam Csehországban és Németországban, tény, hogy pontosabbak, de itt tudnak késni a vonatok, Csehország még viszonylag elfogadható,, de Németország meg a MÁV-hoz hasonlóan katasztrófa ezen a téren.

Ausztria 1 fokkal jobb, mint Magyarország, de az ideálistól az is messze van.


Dél-Koreában is vonatoztam, ott 1 vonat sem késett (!). Mindegyik (!) vonat időben indult, és érkezett.

jan. 2. 19:10
 16/19 anonim ***** válasza:
86%

#15 A német (Deutsche Bahn) vonatok sajnos tényleg nagyon pontatlanak.


Szerintem azért az ÖBB viszonylag pontos.


De azért például nemrég készült az európai vasúttársaságokról egy ranglista, és ott nincs véletlenül elöl a Trenitalia, ott is pontosak a vonatok.


Nyilván Japánhoz, Dél-Koreához nem viszonyítható, az egyik barátom azt messélte, hogy ha Japánban 10 másodpercet késik a vonat, akkor a vezetőnek személyesen kell elnézést kérnie az utasoktól.

jan. 2. 19:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
81%

#10 Mondd, te miről beszélsz? Vitézy Dávid akarta megrendelni a legmodernebb Siemens szerelvényeket, csak Lézer Janika lemondta...

És nem a lehető legjobb ár-érték arányt préselik ki pl. a japánok a gyártókból, hanem hajlandóak normálisan megfizetni a modern technológiát.


"Az európai vasútak miért késnek ÁLLANDÓAN" A svájci vasutak pl. nem nagyon késnek.

jan. 2. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim válasza:
100%
Ennek szerintem az lehet az oka, hogy ott valószínűleg kisebb az autót használó emberek aránya (többek között azért is, mert zsúfoltabbak az ottani települések, és ezért kevésbé éri meg autót fenntartani), mint Európában, ezért nagyobb mértékben számít prioritásnak a döntéshozók szemében a tömegközlekedés hatékonysága. Ezzel szemben Európában gyakran inkább csak a szegényebb rétegekre jellemző, hogy teljes mértékben a tömegközlekedésre vannak utalva, mert senkinek sincs saját kocsija a rokonok-ismerősök között, így jobban megtehetik a döntéshozók, hogy nem foglalkoznak ezzel.
tegnap 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:

"Ezzel szemben Európában gyakran inkább csak a szegényebb rétegekre jellemző, hogy teljes mértékben a tömegközlekedésre vannak utalva, mert senkinek sincs saját kocsija a rokonok-ismerősök között, így jobban megtehetik a döntéshozók, hogy nem foglalkoznak ezzel."


Németeknél (azt hiszem Európa) a döntéshozók pont próbálnak minde féle eszközzel kényszeríteni a tömegközlekedésre.

Csak az a baj, hogy olyan drága, hogy autóval is kijövök annyiból.

Van most ez a deutschland ticket, amivel helyközi vonaton lehet döcögni az egész országban, de ha nem akarod, hogy elmenjen az életed, az IC vagy ICE kerül annyiba, mint a repölő.

Egy éjszakai vonat Hannover-Bécs is kerül annyiba, mint autóval, ha nem akarsz éjjel ülve nyomorogni, mint a heringek.


Egyébként a városok meg felemelték egyik hónapról a másikra a parkolódíjakat 1,50-ről 3-5 eurókra óránként, folyamatosan úgy programozzák a lámpákat, hogy állj minimum 1 percet minden lámpánál, hogy még csak kedved se legyen autóba ülni.


A legújabb ganéság amit láttam, hogy biciklit előzni tilos egy normál szélességű óton, ahol korábban leválasztottak egy biciklisávot.


Egyébként a DB vetekszik a mávval, mármint próbálja alulmúlni.

tegnap 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!