Az európai vasútak miért késnek ÁLLANDÓAN, míg a kelet-ázsiai vonatok miért bírnak pontosak lenni? Ők mit csinálnak jobban, mint mi itt Európában?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
10, ja ezért érkezett a éjszakai vonat hamburgból bécsbe ünnepek közt reggel 7 helyett 11:30-ra.
Ez a fránya magyarisztán ottan osztrákia meg germánia közt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#14: Most voltam Csehországban és Németországban, tény, hogy pontosabbak, de itt tudnak késni a vonatok, Csehország még viszonylag elfogadható,, de Németország meg a MÁV-hoz hasonlóan katasztrófa ezen a téren.
Ausztria 1 fokkal jobb, mint Magyarország, de az ideálistól az is messze van.
Dél-Koreában is vonatoztam, ott 1 vonat sem késett (!). Mindegyik (!) vonat időben indult, és érkezett.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#15 A német (Deutsche Bahn) vonatok sajnos tényleg nagyon pontatlanak.
Szerintem azért az ÖBB viszonylag pontos.
De azért például nemrég készült az európai vasúttársaságokról egy ranglista, és ott nincs véletlenül elöl a Trenitalia, ott is pontosak a vonatok.
Nyilván Japánhoz, Dél-Koreához nem viszonyítható, az egyik barátom azt messélte, hogy ha Japánban 10 másodpercet késik a vonat, akkor a vezetőnek személyesen kell elnézést kérnie az utasoktól.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#10 Mondd, te miről beszélsz? Vitézy Dávid akarta megrendelni a legmodernebb Siemens szerelvényeket, csak Lézer Janika lemondta...
És nem a lehető legjobb ár-érték arányt préselik ki pl. a japánok a gyártókból, hanem hajlandóak normálisan megfizetni a modern technológiát.
"Az európai vasútak miért késnek ÁLLANDÓAN" A svájci vasutak pl. nem nagyon késnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ezzel szemben Európában gyakran inkább csak a szegényebb rétegekre jellemző, hogy teljes mértékben a tömegközlekedésre vannak utalva, mert senkinek sincs saját kocsija a rokonok-ismerősök között, így jobban megtehetik a döntéshozók, hogy nem foglalkoznak ezzel."
Németeknél (azt hiszem Európa) a döntéshozók pont próbálnak minde féle eszközzel kényszeríteni a tömegközlekedésre.
Csak az a baj, hogy olyan drága, hogy autóval is kijövök annyiból.
Van most ez a deutschland ticket, amivel helyközi vonaton lehet döcögni az egész országban, de ha nem akarod, hogy elmenjen az életed, az IC vagy ICE kerül annyiba, mint a repölő.
Egy éjszakai vonat Hannover-Bécs is kerül annyiba, mint autóval, ha nem akarsz éjjel ülve nyomorogni, mint a heringek.
Egyébként a városok meg felemelték egyik hónapról a másikra a parkolódíjakat 1,50-ről 3-5 eurókra óránként, folyamatosan úgy programozzák a lámpákat, hogy állj minimum 1 percet minden lámpánál, hogy még csak kedved se legyen autóba ülni.
A legújabb ganéság amit láttam, hogy biciklit előzni tilos egy normál szélességű óton, ahol korábban leválasztottak egy biciklisávot.
Egyébként a DB vetekszik a mávval, mármint próbálja alulmúlni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!