Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Közlekedik Debrecen és Nyíregy...

Közlekedik Debrecen és Nyíregyháza között olyan Inter City amin van nem helyjegy köteles vagon is?

Figyelt kérdés
A MÁV weboldalán keresgéltem, nem találtam erre választ.

dec. 27. 19:18
 1/8 A kérdező kommentje:
Elnézést vagon helyett, kocsi.
dec. 27. 19:19
 2/8 anonim ***** válasza:
69%

[link]

amelyikhez oda van írva hogy országbérlettel igénybe vehető az olyan

dec. 27. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
55%

Nincs.

#2: országbérlettel igénybe vehető, ha veszel mellé helyjegyet. Vármegyebérlettel nem vehető igénybe. Ugyanez igaz a napijegyekkel is.

dec. 28. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
De ne már. Miért kötelező az a frána helyjegy? Miért nem biztosítanak személykocsit is és akkor eldönthetné az ember hogy vesz-e vagy sem?
dec. 28. 09:26
 5/8 anonim válasza:
82%
Arra van a személyvonat
dec. 28. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Ja csak az lassabb és ritkábban jár. Ja és nem is akkor jön amikor nekem lenne jó, az Inter City jön akkor.
dec. 28. 11:25
 7/8 anonim ***** válasza:
73%
Akkor választhatsz, veszel helyjegyet, vagy elmész az egyel korábbi személlyel. Én is mentem Debrecenből Budapestre a Cívissel csak azért, mert arra nem kell helyjegy, jó önmagában az országbérlet. Bár ez még akkor volt amikor eleve nem volt jó IC-re, aztán a váltáskor felvásároltam a 300 Ft-os helyjegyeket egy hónapra előre és azokkal mentem az országbérlet mellett, így megérte. 990-et már nem adok érte, annyit nem ér az, hogy csak légjavító berendezés van rajta ami a melegben sz@rt se ér, miközben a Cívisen rendes légkondi van ingyen.
dec. 28. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"Miért kötelező az a frána helyjegy?"

Mert az Intercity lényege az, hogy magasabb minőségű szolgáltatást nyújtanak, amihez hozzá tartozik a fix helybiztosítás is. (Az más kérdés, hogy némelyik IR nagyságrendekkel magasabb komfortot biztosít, mint a némelyik IC, meg az is más kérdés, hogy személy szerint pont, hogy nem tartom komfortosnak, hogy fixen egy helyre vagyok ültetve, és hivatalosan nem ülhetek el akkor sem, ha egy irritáló barmot ültetnek mellém, vagy velem szembe... Meg az is egy másik kérdés, hogy az utasok kb. fele vagy tök inkompetens arra, hogy megtaláljon egy kétszámjegyű számot, vagy egyszerűen deviáns és frusztrált ahhoz, hogy a saját helyére üljön... De elméletileg a rendszer célja az, hogy fixen legyen ülőhelyed az utazás teljes idejére.) Szóval egész egyszerűen a szolgáltatás része a helybiztosítás is. Ez van, ettől is IC az IC.

(Az meg megint egy másik kérdés, hogy némely szakaszokon másodosztályon lehet helyjegy nélkül is utazni. De ez inkább kivétel, mintsem szabály. Meg az egy másik dolog, hogy vannak bizonyos szakaszokon "hibrid" vonatok is, ami egyszerre gyorsvonat és IC.)


"Miért nem biztosítanak személykocsit is és akkor eldönthetné az ember hogy vesz-e vagy sem?"

Részben jogos a felvetés, de egyfajta szabályszerűség a vasúti közlekedésben, hogy a gyors, távolsági járatok rendszerint helyjegykötelesek. És néhány kivételtől eltekintve nem szokták keverni a vonatnemeket. (Igen, van rá példa, például a Bakony, vagy a Göcsej, de ott is inkább fordított a helyzet: nem az IC-hez csatoltak gyorsvonati kocsit, hanem alapvetően az egy gyorsvonat lenne, csak hozzácsaptak egy jobb minőségű IC-kocsit.)

Szóval valamilyen szitnen igazad van, csak az alapelv az, hogy aki magasabb minőségi szinten akar utazni, gyorsabban, az fizessen plusz díjat. (Pár éve még gyorsvonati pótjegy is volt, szóval...) Aki meg megelégszik a lassabb, és/vagy alacsonyabb komfortfokozattal, annak meg ott van az IR vagy a személyvonat.


"Ja csak az lassabb"

Igen, a minőségibb szolgáltatás drágább.


"és ritkábban jár."

Való igaz, "csúcsidőben" óránként, egyébként kétórénként. Bár ha úgy vesszük, nap közben óránként átlag 2 járat jár, ha a buszt is belevesszük. Azért szerintem ez nem olyan rossz.


"Ja és nem is akkor jön amikor nekem lenne jó, az Inter City jön akkor."

Most erre mit mondjak? Nem alkalmazkodhat minden mindenkihez. Az sokkal nagyobb probléma, hogy sok vonat jelenleg úgy jár, hogy pont ne legyen esélyed a megfelelő csatlakozást elérni...


Szóval... összegezve: nem tudom, hogy milyen gyakran utazol, mert ha minden nap, akkor tényleg kicsit nagy tétel lenne a helyjegy. De mondjuk hetente egyszer-kétszer szerintem bevállalható 660 forint.


U.i.: "az Inter City jön akkor." -- Már ha nem késik. Mert hát... a Tokaj IC már mémmé vált az állandó késései miatt.

dec. 29. 02:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!