Mikorra érhető el, hogy legalább a vasúti fővonalak között, igényes vasúti kocsikban, 200 km/h sebességgel utazhassunk Magyarországon?
160 és 200 kmh között sokkal nagyobb a különbség mint 120 és 160 kmh között!!
Sokkal másabb rendszerek kellenek 200-ra mint 160-ra. Mást bizt ber, más ellenőrzési cikulosok, ...
Sokkal drágább.
Egy ilyen pici országban nem feltétlenül éri meg 200-ra megcsinálni minden fővonalat. Például a Székesfehérvár Veszprém, Ajka, stb szakaszt vagy a Godia - Bükkösd szakaszt brutális pénzekbe kerülne átépíteni még 160-ra is, nemhogy 200-ra.
Először azt kellene elérni hogy a fővonalakon a stabil 120 kmh meglegyen és ne kelljen 80-60-40-re lassítani kilométerenként.
Laikusként:
- nagy sebességű pályán nem lehetnek szintbeli kereszteződések;
- a nagy sebességü vonatokat nem lehet beilleszteni a normál személyvonatok közé.
Kicsivel több vasútvonal számít fővonalnak, mint amire az ember számít, ilyen például a 2-es, az 5-ös, a 12-es vagy a 135-ös. Ezeken nyilván nem lesz soha sem 200 km/h-s közlekedés, de még 160 km/h-s sem valószínű.
Amik a 200 km/h-s sebességnél szóba jöhetnek:
-Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonal: ez leginkább egy új pálya lenne ( [link]
-Budapest-Kolozsvár: ez talán részben új pálya lenne, de a 200 km/h leginkább csak Szolnok és Püspökladány (illetve Debrecen felé) jöhet szóba a 100-as vasútvonalon. Errefelé egyébként viszonylag kevés a szintbeli keresztezés, de a vasútvonal tudtommal csak 160 km/h-ra épült ki.
-Budapest-Belgrád: az egyetlen, ami épül, és belátható időn belül el is készül. Az engedélyezési sebesség itt is "csak" 160 km/h (jó lenne egyébként az is), de a kiépítési sebesség 200 km/h - a szintbeli keresztezéseket csak részben váltották ki, ez szükséges lenne a 200 km/h-hoz. Viszont ez a 40 km/h különbség a határig legfeljebb 10 percet számítana, ha nincsenek megállások - amíg meg kell állni Kelebiában, addig felesleges szerintem, illetve a Belgrádon túli úticélok hiánya sem teszi túlzottan szükségessé. A készültségi állapotát tekintve mégis ezt raknám az első helyre - de amíg ilyen kevés pénzt költ az állam a vasútra, csak álmodozás marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!