Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mikorra érhető el, hogy...

Mikorra érhető el, hogy legalább a vasúti fővonalak között, igényes vasúti kocsikban, 200 km/h sebességgel utazhassunk Magyarországon?

Figyelt kérdés

dec. 3. 17:37
A kérdező szavazást indított:
Sosem lesz politikai szándék erre.
Felesleges.
2034-re kb.
2040-re kb.
2050 után valamikor lesz ilyen a Máv állapota.
10 szavazat
1 2
 1/12 anonim válasza:
100%
Fővonalon, pl Budapest-Szob igényes új vonatok járnak, csak ugye a pálya...
dec. 3. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Soha. Vagy a vonat nem bírja, vagy a pálya, mire az egyiket megcsinálják, a másik elavul.
dec. 3. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
80%
Soha. A MÁV visszafelé fejlődik, a pályák állapota egyre romlik, ennek megfelelően a megengedett sebesség egyre csökken. Az egyre kritikusabb munkaerőhiány miatt pedig maga a szolgáltatás konkrétan összeomlóban van.
dec. 3. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

160 és 200 kmh között sokkal nagyobb a különbség mint 120 és 160 kmh között!!

Sokkal másabb rendszerek kellenek 200-ra mint 160-ra. Mást bizt ber, más ellenőrzési cikulosok, ...

Sokkal drágább.

Egy ilyen pici országban nem feltétlenül éri meg 200-ra megcsinálni minden fővonalat. Például a Székesfehérvár Veszprém, Ajka, stb szakaszt vagy a Godia - Bükkösd szakaszt brutális pénzekbe kerülne átépíteni még 160-ra is, nemhogy 200-ra.

Először azt kellene elérni hogy a fővonalakon a stabil 120 kmh meglegyen és ne kelljen 80-60-40-re lassítani kilométerenként.

dec. 3. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
Az októberi „Indóház” című újságban van egy cikk a MÁV járműállományának átlagéletkoráról, a cikk szerint az bizony már 50 év felett van és ezzel Európában elsők vagyunk, igaz, hogy hátulról, de elsők. Azt is írták, jó, beszereztek új motorvonatokat, de, ha nem lesz megfelelő karbantartás és nem szereznek be még folyamatosan újabb járműveket, akkor az átlagéletkor nemigen fog csökkenni. Ezenkívül hiába az új, korszerű motorvonat, ha a pálya tele van lassú jelekkel, így a sebesség nem, hogy nem növelhető, hanem egyre inkább csökkenteni kell. Ezek után nem sok biztató várható és a megfelelő pénzforrás hiánya miatt a helyzet folyamatosan romlik.
dec. 3. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
86%

Laikusként:

- nagy sebességű pályán nem lehetnek szintbeli kereszteződések;

- a nagy sebességü vonatokat nem lehet beilleszteni a normál személyvonatok közé.

dec. 3. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
52%
160 is elég lenne, mert gyorsabb mint az autó, így versenyképes lenne vele. A jelenlegi 100-120 lassabb. A legtöbb vonhatunk tudja is ezt a sebességet, csak ehhez már kell olyan automata rendszer, ami magától megállítja a vonatot ha gáz van, például ha meghaladt egy tilos jelzést. A mostani balesetek nagy része is emiatt van, szóval nem ártana ez amúgy se, az meg már csak bónusz, hogy mehetnének 160-al.
dec. 4. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 Szolovjov ***** válasza:
56%
Soha, mert olyan gyakran megállnak, hogy nincs értelme ilyen sebességnek. A stabil 120 bőven elég lenne ebben a zsebkendőnyi országban.
dec. 4. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

Kicsivel több vasútvonal számít fővonalnak, mint amire az ember számít, ilyen például a 2-es, az 5-ös, a 12-es vagy a 135-ös. Ezeken nyilván nem lesz soha sem 200 km/h-s közlekedés, de még 160 km/h-s sem valószínű.

Amik a 200 km/h-s sebességnél szóba jöhetnek:

-Budapest-Varsó nagysebességű vasútvonal: ez leginkább egy új pálya lenne ( [link]

-Budapest-Kolozsvár: ez talán részben új pálya lenne, de a 200 km/h leginkább csak Szolnok és Püspökladány (illetve Debrecen felé) jöhet szóba a 100-as vasútvonalon. Errefelé egyébként viszonylag kevés a szintbeli keresztezés, de a vasútvonal tudtommal csak 160 km/h-ra épült ki.

-Budapest-Belgrád: az egyetlen, ami épül, és belátható időn belül el is készül. Az engedélyezési sebesség itt is "csak" 160 km/h (jó lenne egyébként az is), de a kiépítési sebesség 200 km/h - a szintbeli keresztezéseket csak részben váltották ki, ez szükséges lenne a 200 km/h-hoz. Viszont ez a 40 km/h különbség a határig legfeljebb 10 percet számítana, ha nincsenek megállások - amíg meg kell állni Kelebiában, addig felesleges szerintem, illetve a Belgrádon túli úticélok hiánya sem teszi túlzottan szükségessé. A készültségi állapotát tekintve mégis ezt raknám az első helyre - de amíg ilyen kevés pénzt költ az állam a vasútra, csak álmodozás marad.

dec. 4. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Budapest-Bécs? Kör IC?
dec. 4. 19:12
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!