Támogatod, hogy a jegyárak a szolgáltatás színvonalával legyenek arányosak?
Vegyünk két esetet:
"A" ember Újpest-központban lakik és Kőbánya-Kispestre akar elmenni.
"B" ember Soroksáron lakik és Csepel-Hárosra akar elmenni.
B ember légvonalban sokkal kevesebbet utazik sokkal több ideig és sokkal több penzert, ráadásul több átszállással és minden lámpánál megálló busszal.
A ember ennek mindenben az ellenkezője.
Támogatod, hogy mindkettejüknek a kapott szolgáltatás színvonalának megfelelő összeget kelljen fizetni? Tehát A embernek mondjuk 1000 forintot, B embernek meg 400 forintot.
A távolság nem a szolgáltatási színvonalat jelenti...
Egyébként nyilván jó lenne egy használat alapú jegyrendszer. Végülis pár milliárdot már sikerült elverni eg yilyen bevezetésére, csak az elfelejti mindenki.
Abba már ne menjünk bele, hogy valójában mint jelent a színvonal, de hogy nem egyszerűsíthető le az átszállások számára az tény.
#3
Ez továbbra se jó, hisz pont azoknak lesz olcsóbb, akik gyorsan eljutnak nagy távolságokra, azoknak lesz olcsó, és azoknak lesz drága, akik közelre akarnak menni nagy kerülővel.
Van olyan terület, ahol ez szerencsés lenne, de nem a budapesti tömegközlekedésben. Hogyan oldanád meg, hogy az Újpest-Központból Kőbánya-Kispestre utazó 1000 forintos jegyet vegyen a metróra, a Nyugati pályaudvarig közlekedő meg mondjuk 400 forintosat? Hogyan ellenőrzöd?
Az természetes, hogy nem lehet mindenhonnan mindenhova ugyanannyi idő alatt, ugyanannyi járművel eljutni, pláne ha az egyik pont egy szigeten van.
Nem, mert B emberből nagyságrendekkel kevesebb van.
Ha egy ritka, egyedi dolgot akarsz venni, az szinte minden esetben drágább, még akkor is ha gyengébb minőségű, mint egy tömeggyártott dolog.
Másik szempont, hogyha B ember a BKV helyett autóba ül, az a városlakóknak nem akkora probléma, mintha A ember ülne autóba.
Tehát a városlakók többsége akkor jár jól, ha minél több A ember lerakja az autót. Az, hogy a B ember mit csinál, meg szinte mindegy.
Még egy szempont, hogy A ember sokkal drágábban jutott ingatlanhoz és kénytelen elviselni a metró miatt a zsúfoltságot, nagyobb bűnözést, nagyobb szennyezettséget stb.
Te utaztál valaha egyáltalán tömegközlekedési eszközön? Nem lehet mindenhova közvetlenül eljutni. Hogy te pont két nem túl központi hely közt ingázol, az nem a szolgáltató baja.
Nézd meg mennyien laknak Újpesten és Kökin, és mennyien Soroksáron és Hároson.
Erre találták ki a bérletet, amivel utazhatsz az egész városban ott is, ahol gyakrabban és több a lehetőség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!