Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Támogatod, hogy a jegyárak a...

Támogatod, hogy a jegyárak a szolgáltatás színvonalával legyenek arányosak?

Figyelt kérdés

Vegyünk két esetet:


"A" ember Újpest-központban lakik és Kőbánya-Kispestre akar elmenni.

"B" ember Soroksáron lakik és Csepel-Hárosra akar elmenni.


B ember légvonalban sokkal kevesebbet utazik sokkal több ideig és sokkal több penzert, ráadásul több átszállással és minden lámpánál megálló busszal.


A ember ennek mindenben az ellenkezője.


Támogatod, hogy mindkettejüknek a kapott szolgáltatás színvonalának megfelelő összeget kelljen fizetni? Tehát A embernek mondjuk 1000 forintot, B embernek meg 400 forintot.


okt. 6. 12:29
 1/10 anonim ***** válasza:
84%
Nem, vegyen bérletet, akinek nem tetszik a jegy ára.
okt. 6. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

A távolság nem a szolgáltatási színvonalat jelenti...

Egyébként nyilván jó lenne egy használat alapú jegyrendszer. Végülis pár milliárdot már sikerült elverni eg yilyen bevezetésére, csak az elfelejti mindenki.

Abba már ne menjünk bele, hogy valójában mint jelent a színvonal, de hogy nem egyszerűsíthető le az átszállások számára az tény.

okt. 6. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
41%
A megfelelően belőtt időalapú jegyekkel mindkettő ugyanannyit fizet. Annyi a probléma, hogy ez nagyon nem jól van belőve a BKK-nál. A vonaljegyet meg kéne szüntetni és ahelyett legyen 30 perces jegy a mostani 10-es gyűjtőt darabra leosztva, azaz 400 Ft-ért, a mostani 30 percest pedig változatlan áron 60 percesre kéne emelni, illetve megszüntetni a "megkezdett utazás befejezhető" szabályt, a jegy lejáratát követő első megállóban le kell szállni (menetrend szerinti időben, a késést figyelmen kívül hagyva). Így nagyjából távolság arányosan növekvő áron tudnál eljutni A-ból B-be.
okt. 6. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:

#3


Ez továbbra se jó, hisz pont azoknak lesz olcsóbb, akik gyorsan eljutnak nagy távolságokra, azoknak lesz olcsó, és azoknak lesz drága, akik közelre akarnak menni nagy kerülővel.

okt. 6. 12:40
 5/10 A kérdező kommentje:
Nem is beszélve az átszállásokról. Ha valaki egy óránkent járó buszra akar átszállni, akkor sok esetben még a 90 perces jegy se elég neki. Tehát a háromnegyed óra várakozást a 750 forint helyetti 900 forintos jeggyel "hálálja" meg a BKK.
okt. 6. 12:46
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem.
okt. 6. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Van olyan terület, ahol ez szerencsés lenne, de nem a budapesti tömegközlekedésben. Hogyan oldanád meg, hogy az Újpest-Központból Kőbánya-Kispestre utazó 1000 forintos jegyet vegyen a metróra, a Nyugati pályaudvarig közlekedő meg mondjuk 400 forintosat? Hogyan ellenőrzöd?

Az természetes, hogy nem lehet mindenhonnan mindenhova ugyanannyi idő alatt, ugyanannyi járművel eljutni, pláne ha az egyik pont egy szigeten van.

okt. 6. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
72%
Azért az sokat elmond hogy ahelyett hogy a tömegközlekedést fejlesztenéd, jegyárakkal akarsz inkáb szórakozni.
okt. 6. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Nem, mert B emberből nagyságrendekkel kevesebb van.

Ha egy ritka, egyedi dolgot akarsz venni, az szinte minden esetben drágább, még akkor is ha gyengébb minőségű, mint egy tömeggyártott dolog.


Másik szempont, hogyha B ember a BKV helyett autóba ül, az a városlakóknak nem akkora probléma, mintha A ember ülne autóba.

Tehát a városlakók többsége akkor jár jól, ha minél több A ember lerakja az autót. Az, hogy a B ember mit csinál, meg szinte mindegy.


Még egy szempont, hogy A ember sokkal drágábban jutott ingatlanhoz és kénytelen elviselni a metró miatt a zsúfoltságot, nagyobb bűnözést, nagyobb szennyezettséget stb.

okt. 7. 05:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Te utaztál valaha egyáltalán tömegközlekedési eszközön? Nem lehet mindenhova közvetlenül eljutni. Hogy te pont két nem túl központi hely közt ingázol, az nem a szolgáltató baja.

Nézd meg mennyien laknak Újpesten és Kökin, és mennyien Soroksáron és Hároson.

Erre találták ki a bérletet, amivel utazhatsz az egész városban ott is, ahol gyakrabban és több a lehetőség.

okt. 7. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!