Európából Arab-öbölbe tartó repülőgépek miért Ferihegyen szállnak le az iráni-izraeli háború hírére Törökországból visszafordulva?
Nincs török repülőtér, vagy Bp és Törökország között más alkalmas reptér? Isztambul elég nagy, de ott van Szófia, Athén, Bukarest, Belgrád, akár Bécs is.
Ferihegyen olcsóbb a kiszolgálás, vagy az üzemanyag?
Pontosan milyen gépekről, járatokról szól a kérdés?
Honnan hova, milyen gépek?
A gépek Dublinból, Düsseldorfból és Prágából indultak Dubajba, a három gép fedélzetén összesen 1215 utas tartózkodik.
A járatok közül kettőt Boeing 777-300ER, egyet, a düsseldorfit pedig Airbus A380-800-as repülőgép teljesít.
Volt egy negyedik is, Nizzából indult
Ha elolvasod a cikket láthatod, hogy nem mindengé BUD-ra jött. Szálltak le máshol is. Vagyis ezt így szervezték le, így osztották el, hogy ne álljon sorban egy kis repülőgépen 10 db bálna. A repülőterek földi kapacitásai is végesek. Illetve a slotok is végesek, nem lehet bizonyos számú gépnél többet egyszerre leszállítani.
Mivel az Emirates rendszeresen jár BUD-ra, ezért szerződése van valamelyik földi kiszolgáló céggel, ez is egy szempont. Olyan helyre nem mennek ahova nincs szerződés, mert egy olyan kiszolgáló cég akivel nincsenek szerződéseik azok biztosan sokkal-sokkal drágábban intéznék a kiszolgálást, tankolást.
Az sem egy utolsó szempont hogy ne valami erdőszéli putri román vagy szerb reptérre tegyék le a gépet. Nem lehet ilyenkor előre tudni hogy mennyi ideig fog ott maradni a gép. Jó ha az egy normális reptér, van hely, van karbantartó bázis. Talán még mindig van Ukrajnában Wizz Air gép ami ott ragadt a háború miatt. Azért az elég gáz lenne hagy A380-as ragadna ott egy vadidegen reptéren. Az ilyen gépekre kb keresztet lehet vetni. Ha nincs megfelelően konzerválva, akkor vége, repképtelen legy nagyon hamar. Dollárszázmilliós veszteségek keletkezhetnek. Ehhez képet mi az a pár 10 tonna kerozin amig pluszban elégettek?
A személyzet szempontjai is fontosak. Őket sem kényszeríthetik arra hogy Kisinyov külsőn keressenek taxit hazáig. Budapestről a napi több járatnak köszönhetően könnyű hazapozicionálni a személyzetet. Két ekkora dög gépnél közel 50 főnyi személyzetről beszélünk. Ezeknek kaja, szállás, stb kell, vagy haza kell őket juttatni és a helyükre friss személyzetet kell küldeni. Ezt nem lehet könnyen megoldani ha olyan reptéren ragadnak ahova nem repól az Emirates. Saját géppel önköltségben tudnak utazni, másikra meg fizetni kell és biztos nem lesz 50 szabad hely.
Kollega összeállított egy kis videót az esetről, köszönjük neki:
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=bpUbpvBjJiY
ugyanaz Tiktokon: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!