Hol lenne a legnagyobb szükség egy vasúti Duna hidra? Mennyibe kerülne kb?
A híd magában semmit nem ér. Hálózati szinten kell gondolkodni. Pl a bajai hídnak sincs nagy forgalma, mert nem vezet át rajta egy forgalmas vonal se. Ki lehetne építeni a Pécs-Baja-Szeged vonalat, akkor máshogy lenne. De jelenleg Bajàról mind Pécs mind Szeged csak komolyabb kerülővel érhető el.
Egy tehervasúti elkerülőnek lenne értelme és ahhoz kell új Duna-híd. Minden más erőteljesen kérdéses.
#11 Rengeteg vonalat zárnak be, és gondolom nem hiába. Napokban ismerkedtem valakivel, aki a folyton késő busza helyett kipróbálta a vonatot, és reggel is alig volt pár utas. Lehet,hogy vannak vonalak, ahol jobban ki van használva, de összeségében dögrováson van a magyar vasút. Meg amit te enlítesz az is csak szezonális dolog lehet. Ezek mellett meg nem értem az álmodozásotokat, hogy plusz vonalakról, hidakról elmélkedtek ga úgse fognak fejleszteni.
Meg már bocs, de maga a vonat is egy múltszázadi dolog, nem értem ezt a nagy rajongást,mikor annyi minden érdekesebb van nála
6
„a vonat egy darab személykocsit húzot”
Ennek semmi értelme, talán így kellett volna írni: a mozdony egyetlen személykocsit húzott. Egyébként te nagyon el vagy maradva, ha autóval jársz, én már régen helikopterrel járok.
13
„Meg már bocs, de maga a vonat is egy múltszázadi dolog, nem értem ezt a nagy rajongást,mikor annyi minden érdekesebb van nála”
Az autó is múlt századi dolog. Egy autóért egyáltalán nem lehet rajongani, mert az autó nem több, mint egy ócska környezetszennyező bádogdarab. Például egy gőzmozdony messzemenően érdekesebb és sokkal szebb, mint bármelyik autó.
Dunaújvárosnál lehetne egy új vasúti híd, elsősorban teherforgalmi célból - egy alternatív V0-ként felmerült már a Szolnok-Lakitelek-Kecskemét-Fülöpszállás-Kunszentmiklós-Dunaújváros-Székesfehérvár-Győr útvonal, ahol javarészt meglévő, kisforgalmú vasútvonalakon lehetne a teherszállítástól részben mentesíteni a fővárost.
A Paks és Kalocsa között megépült közúti híd mellé lehetett volna (közös pilléreken) egy vasúti hidat is létrehozni. Ez inkább csak a déli-nyugati irányú teherszállításokban segített volna, illetve az atomerőmű is kaphatott volna egy új elérési utat, de itt a személyforgalom is újraindulhatott volna, Dunaújváros, Paks, Kalocsa és Kiskőrös együtt 80-85 ezer fő, a köztes településeket még úgy 30-35 ezer fő lakja.
Máshol nem nagyon érné meg (a paksi is csak úgy érte volna meg szerintem, ha a közúti híddal együtt építik), a teljesen új nyomvanalon épülő V0 nagyon drága lenne, még Mohácsnál megy neki szinte a vasút a Dunának, de ott sincs sok értelme, hiszen a túloldalon nincs semmi.
Aminek még lenne értelme, az nem híd, hanem alagút Kelenföld és a Nyugati között.
Budapesttől délre.
Néhány száz milliárdba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!