Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Ha a személyszállítás tényleg...

Ha a személyszállítás tényleg mindenhol ráfizetéses, mint ahogy sokszor mondják, akkor a RegioJetnek mi a fenéért éri meg vonatokat indítani, ráadásul pl. Győr-Budapest viszonylatban olcsóbb is, mint a MÁV?

Figyelt kérdés
szept. 2. 01:53
 1/7 anonim ***** válasza:
91%
Mert nem lopják szét. Meg ők igényalapú árazást használnak, nem fix távolságalapú tarifát, egy kihasználatlan járatra fillérekért kapsz jegyet, míg a csúcsideire akár ötszörös áron. Így bevonzzák az árérzékeny utasokat is, meg azokat is, akiknek nem számít az ár, csak a megfelelő időben utazzanak. Meg nyilván nem ők üzemeltetik az infrastruktúrát, csak mennek a meglévőn. Így lehet nyereségesen csinálni.
szept. 2. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 eddiboy ***** válasza:
100%

#1: Oké, hogy nem ők üzemeltetik az infrastruktúrát, de fizetniük kell érte a pályavasútnak. Amúgy a MÁV-Start sem üzemelteti az infrastruktúrát, azt ő is a pályavasúttól bérli.

Kérező: Konkrétan a MÁV-Startnak is nyereséges valószínűleg a Győr-Budapest vonal, és a hasonló nagyforgalmú vonalak, a veszteséget a kisfirgalmú mellékvonalak okozzák.

szept. 2. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Nem a személyszállítás ráfizetéses, hanem a tömegközlekedés. Például amikor a 200 fős faluba bemegy napi 4x a busz és abból 2x utaznak 3-an azok is 65 éven felüliek vagy diákok.

A regiojet nem működne ha nem lenne nyereséges. Ha veszteséget termel egyik vonalon azt a másikon behozzák.

Például az osztrák légitársaságnak is biztosan veszteséges a Budapest - Bécs repülőjárat. Viszont az az utas akit így eljuttat Bécsbe az onnan továbbutazik amerikába, távolkeletre, stb. és az már vastagon nyereséges és kompenzálja a kis ráhordó járaton elszenvedett veszteséget.

Van hogy az állam légitársaságokkal köt szerződést. Például a WIZZ-nek is van olyan járata amit amúgy nem repülnének mert nincs elég utas, viszont állambácsi kipótolja. Lehet a Regiojet is kötött ilyen megállapodásokat.

szept. 2. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
A mindenhol veszteséges nem azt jelenti, hogy minden viszonylaton, hanem hogy minden országban.
szept. 2. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Justinianus ***** válasza:
100%
Nyugodj meg, hogy ha náluk is díjmentes utaznának a 14 éves kor alatti gyermekek, a 65 éven felüliek, ellátottak (65 év alatti nyugdíjasok), a vakok és gyengénlátók, valamint siketek és nagyothallók egy kísérővel, a fogyatékkal élők egy kísérővel, a magasabb összegű családi pótlékra jogosultak, szülő(k) és a vele együtt utazó legalább 3 gyermek, a sajátos nevelésű gyermek, a szociális intézmény gondozottja és legfeljebb 2 kísérője, a menekültek és menedékesek, azután féláron utaznának a 14-25 éves kor közöttiek és a költségvetési szerveknél, intézményeknél közalkalmazotti vagy közszolgálati jogviszonnyal rendelkezők, és nem 6 Eurót fizetnének, mint most, akkor holnaptól sikítva menekülne. :)
szept. 2. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 eddiboy ***** válasza:
100%
#5: Igen, ezt akartam még írni, hogy a magánvasútaknál nem érvényesek az állami félárú, meg ingyenes kedvezmények, ahogy a megye- és országbérletek sen.
szept. 2. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
A személyszállítási közszolgáltatás az, ami mindenhol veszteséges (de az sem minden vonalon). A RegioJet viszont piaci szolgáltatást nyújt, nem közszolgáltatást.
szept. 3. 01:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!