Ha a személyszállítás tényleg mindenhol ráfizetéses, mint ahogy sokszor mondják, akkor a RegioJetnek mi a fenéért éri meg vonatokat indítani, ráadásul pl. Győr-Budapest viszonylatban olcsóbb is, mint a MÁV?
#1: Oké, hogy nem ők üzemeltetik az infrastruktúrát, de fizetniük kell érte a pályavasútnak. Amúgy a MÁV-Start sem üzemelteti az infrastruktúrát, azt ő is a pályavasúttól bérli.
Kérező: Konkrétan a MÁV-Startnak is nyereséges valószínűleg a Győr-Budapest vonal, és a hasonló nagyforgalmú vonalak, a veszteséget a kisfirgalmú mellékvonalak okozzák.
Nem a személyszállítás ráfizetéses, hanem a tömegközlekedés. Például amikor a 200 fős faluba bemegy napi 4x a busz és abból 2x utaznak 3-an azok is 65 éven felüliek vagy diákok.
A regiojet nem működne ha nem lenne nyereséges. Ha veszteséget termel egyik vonalon azt a másikon behozzák.
Például az osztrák légitársaságnak is biztosan veszteséges a Budapest - Bécs repülőjárat. Viszont az az utas akit így eljuttat Bécsbe az onnan továbbutazik amerikába, távolkeletre, stb. és az már vastagon nyereséges és kompenzálja a kis ráhordó járaton elszenvedett veszteséget.
Van hogy az állam légitársaságokkal köt szerződést. Például a WIZZ-nek is van olyan járata amit amúgy nem repülnének mert nincs elég utas, viszont állambácsi kipótolja. Lehet a Regiojet is kötött ilyen megállapodásokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!