Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem zúzottkövezik a...

Miért nem zúzottkövezik a síneket a vasútállomásokon? És miért vannak még faljak a sínekben?

Figyelt kérdés

Soha nem tudtam megérteni vagy infót találni arról hogy a sínekben miért vannak 5-10-15-20 faaljak utána újra beton.

És Más vasútállomásokon miért nincsenek a sínek zúzottkövezve rendesen? Azt értem hogy vannak néhol dolgozók és lenyírják a pályáról a fűt, de nem lenne egyszerűbb jobban zúzottkövezni?



aug. 25. 06:05
 1/10 anonim ***** válasza:
80%
Faalj=vasúti talpfa?
aug. 25. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Faaljnak ejtik a Wikipédián
aug. 25. 08:20
 3/10 A kérdező kommentje:
Wikipédián ejtik faalj
aug. 25. 08:27
 4/10 anonim ***** válasza:
44%
és a fűt?
aug. 25. 08:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
85%

Attól, hogy feltöltenék zúzott kővel a gazos lekaszált részt, a fű még ott maradna.


Valójában ki kellene gyomirtózni az egészet, mert a növényzet gyökere fellazítja talpfákat, csak erre már végképp nincs se pénz, se ember.

aug. 25. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
91%

Látom nem csak én nem értettem a kérdést, de persze ki kell moderálni ha az ember szóvá teszi... na mindegy.

Szóval a talpfákkal semmi baj. Sok évtizeden át nem is volt más csak fa. Ha normálisan elő van készítve és rendszeres időközönként cserélve akkor tökéletes. Ausztriában is még sok helyen vannak olyan vasútvonalak amikben talpfát alkalmaznak. Rugalmas, jól bírja a hőt, csendes, stb. Azon kivül hogy sűrűbben kell cserélni szinte csak jó tulajdonsága van.

Azért láthatod vegyesen mert a sok rossz talpfa után beraknak néhány betonaljat hogy azokkal stabilizálják, erősítsék a vágányt. Nincs annyi betonalj sem elég munkaerő és munkagép hogy mindenhol minden talpfát lecseréljenek.

Az ágyazat csak akkor működik jól ha nincs benne semmi csak a kő. Vagyis az az ágyazat ami földes, gazos, mocskos nem felel meg a követelményeknek, nincs megfelelő tartása, rugalmassága és a vizet sem vezeti el. Az ágyazatot az erre szolgáló géplánccal ki szokták rostálni, a megfelelő méretű köveket visszatöltik, a hiányt pótólják. De kis forgalmú és kis tengelyterhelésű vonalakon nem csinálják meg szintén a megfelelő személyzet, technika és pénz hiányában. Ahol azt látod hogy nincs zúzott kő, ott is van csak már tele van földdel, az évek során ráhullott levéllel, porral, stb.

aug. 25. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
82%
Az elavult infrát nem nézve a vágányok nem egyforma célra vannak. Általában az átmenő fővágány ami komolyabb szerkezetet kap, a többi az szinte mindig valamilyen csökkentett sebességű vágány, ami tolatási mozgásokra van fenntartva. De van, hogy a fővágányra sincsen pénz.
aug. 25. 09:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
87%
#3: Nem véletlenül nem lehet rá hivatkozni komoly helyeken forrásként.
aug. 25. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Azért nem zúzottkövezik a síneket a vasútállomásokon, mert kell a pénz a stadionokra.
aug. 25. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

A faaljakat azért használják szakaszosan olyan vasúti pályávan, ami egyébként vasbetonaljakkal épült, mert egyrészt így a kitérőkörzeteknél nincs szükség speciális méretű vasbetonaljakra, másrészt a faaljak természetes rugalmassága is előnyös ezeken a helyeken. Ezen kívül egy mai modern pályávan a nyílt vonalon egyértelműen a vasbetonalj az előnyösebb, a mai követelményeknek nem felel meg egy teljes mértékben faaljas pálya, #6.


A kérdés másik részét pedig nem értem, a vágányok alapvetően az állomások területén is zúzottkő ágyazatban nyugszanak.

aug. 25. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!