Kiss emeletes vonat emeletén csak azért nem ráz meg a felső vezeték, mert erre szigetelés van a vonat tetején?
Először is úgy tervezték, hogy véletlenül se kerüljön olyan közelre, hogy átüthessen a nagyfesz.
Másodszor: ha mégis megtörténne -ami szinte lehetetlen-, a Faraday kalitka effektus miatt akkor is védve lennének az utasok. Mint ahogy a villám ellen is a repülőgépek és gépkocsik is.
A vasúti felső vezeték 25 kV-os.
Az átűtési feszülség normál körülmények között a levegőben 24 kV/cm.
Ez azonban függ a levegő hőmérsékletétől, nyomásától, páratartalomtól, stb.
50 cm-es megközelítést már különösen veszélyesnek ítélnek.
Nincsen rajta szigetelés. Minek kellene??
A kocsiszekrény le van földelve. A sínnekkel azonos potenciálon van. Ha rá is esik a munkavezeték a KISS tetejére belül akkor sem fog megrázni senkit az áram.
De ha ez nem elég, akkor a ezt olvasd el: [link] ez is megvéd attól hogy megrázzon.
És ahogy 3-as írja a levegő átütési szilárdsága miatt néhány centire oda kell nyúlni a 25kV-os részekhez ahhoz hogy megrázzon.
De mondom félelmetesebbet:
A motorvonat tetején is végigmegy a 25kV-os feszültség az áramszedőktől és a falában lévő járatban le van vezetve alulra ahol a transzormátor van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!