Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mekkora költségekkel járna...

Mekkora költségekkel járna újra üzembe helyezni / fenntartani az elhagyatott vágányokat?

Figyelt kérdés
Ahogy a vonatállomáson várom az ismét fél órát késő vonatom (be kell várnia egy másikat) azon gondolkodtam hogy mégis mekkora összeget spóroltak meg annó a régi vágányok üzemen kívül helyezésén, és mekkora költségekkel járna ezeket ismét üzembe helyezni hogy ne legyen ennyire tragikus állapotba a magyar tömegközlekedés vasút által?

aug. 18. 21:38
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

A mekkorát spórolnakra biztos voltak számok, keresd vissza a cikkeket.

Visszaállítani, lényegesen nagyobb, mint fenntartani lett volna.

Nem tudjuk milyen állapotok vannak egyes szakaszokon, de mindenképpen milliárdos tételek

aug. 18. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Állapotfüggő.

De én nem nagyon tudok olyanról, hogy egy-egy vágány üzemen kívül van helyezve, ezért késik a vonat. Nagyjából semmi köze a Diósjenő-Romhány vonalnak ahhoz, hogy a Vác-Balassagyarmat vonat mennyit késik.

aug. 18. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Például a Godisa - Komló vonalon tehervonatok továbbra is közlekednek. Meg van egy másik vonal is amin csak a személyszállítás szünt meg, tehervonatok továbbra is közlekednek.

A "vonalbezárás" nem jó kifejezés! Sok helyen csak a személyszállítás szűnik meg, de az infrastruktúrát továbbra is fenntartják. Balatonszentgyörgy - Marcali - Mesztegnyő, sok és nagy tehervonat van. Somogyszob - Nagyatád szintén tehervonatok járnak. Csak személyvonat nincs. Nem zárt be a vasútvonal!

Éppen ezért komoly megtakarítást ezeken a részeken nem értek el. A motorkocsikat, mozdonyvezetőket, kalauzokat alkalmazzák máshol, vagyis a bérüket, karbantartásukat nem spórolták meg. A vasútvonalakon a személyzet továbbra is ott van, a forgalmat irányítják, pályát gondozzák, gyomot írtanak, stb. Vagyis ugyanannyit elköltenek rá mintha menne a személyvonat. De ez így van rendjék, hiszen nem a MÁV üzemelteti a személyvonatokaz hanem a MÁV-Start - csak ezt a laikusok nagyon nem értik......

aug. 18. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 nb2019 ***** válasza:
Rossz irányból közelítesz. A jelenleg meglevő hálózat fenntartása is problémát okoz. Nem az elhagyott, rég leállított hálózatrészeket kellene üzembe helyezni, hanem a meglevőket megfelelően karbantartani, kétvágonyosra fejleszteni és felújítani. Jelenleg ha 1 vonat késik valamiért, az rántja magával a teljes hálózatot.
aug. 18. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!