Mekkora költségekkel járna újra üzembe helyezni / fenntartani az elhagyatott vágányokat?
A mekkorát spórolnakra biztos voltak számok, keresd vissza a cikkeket.
Visszaállítani, lényegesen nagyobb, mint fenntartani lett volna.
Nem tudjuk milyen állapotok vannak egyes szakaszokon, de mindenképpen milliárdos tételek
Állapotfüggő.
De én nem nagyon tudok olyanról, hogy egy-egy vágány üzemen kívül van helyezve, ezért késik a vonat. Nagyjából semmi köze a Diósjenő-Romhány vonalnak ahhoz, hogy a Vác-Balassagyarmat vonat mennyit késik.
Például a Godisa - Komló vonalon tehervonatok továbbra is közlekednek. Meg van egy másik vonal is amin csak a személyszállítás szünt meg, tehervonatok továbbra is közlekednek.
A "vonalbezárás" nem jó kifejezés! Sok helyen csak a személyszállítás szűnik meg, de az infrastruktúrát továbbra is fenntartják. Balatonszentgyörgy - Marcali - Mesztegnyő, sok és nagy tehervonat van. Somogyszob - Nagyatád szintén tehervonatok járnak. Csak személyvonat nincs. Nem zárt be a vasútvonal!
Éppen ezért komoly megtakarítást ezeken a részeken nem értek el. A motorkocsikat, mozdonyvezetőket, kalauzokat alkalmazzák máshol, vagyis a bérüket, karbantartásukat nem spórolták meg. A vasútvonalakon a személyzet továbbra is ott van, a forgalmat irányítják, pályát gondozzák, gyomot írtanak, stb. Vagyis ugyanannyit elköltenek rá mintha menne a személyvonat. De ez így van rendjék, hiszen nem a MÁV üzemelteti a személyvonatokaz hanem a MÁV-Start - csak ezt a laikusok nagyon nem értik......
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!