Mostanra gyakorlatilag kijelenthető, hogy az autónak nincs megfelelő alternatívája?
Nagy távolságokra talán jobb a repülő, mert gyorsabb, de a rengeteg késés, kimaradó járat, poggyászméregetés tényleg csak bizonyos táv felett teszi indokolttá a repülőt.
A vasút viszont sosem veheti fel a versenyt vele. Sebességben egy autó kb ugyanazt tudja, vagy gyorsabb is. De vasúton sokszor nincs klíma, autóban mindig van. Vasúton gyakoriak a késések, meghibásodások. Idősek a járművek, autók közül meg azért kevés a 40 évnél öregebb...
Végül is az autó lenne a legjobb megoldás?
Azért érzed ezt, mert Magyarországon a gyorsforgalmi utakba öltek rengeteg pénzt, a vasúti infrastruktúra meg kb. ugyanott tart, mint 30-40 éve.
A legtöbb fejlett országban vannak 200 felett hasító vonatok, ezeket nehezen előznéd meg autóval.
"A legtöbb fejlett országban vannak 200 felett hasító vonatok, ezeket nehezen előznéd meg autóval."
Igen, ritka mint a fehérholló. Németországban élek, és igen van, mégis egy hannover-bécs a gogli tervezöje szeint vonattal 11,5 óra, autóval 9,5.
220 km-re vagyunk Berlintöl, az 1,5 óra, az hasít bizonyos szakaszokon.
Egy hannover -frankfurt 3:55 autóval, 2:19 vonattal (ICE), ez épp egy jó szakasz, de ICE-vel kerül egy embernek annyiba, amennyiböl autóval megyek. HA ketten megyünk akkor már autóva a fele az emberre jutó költség.
Már ha vonat egyáltalán megy, ugye hnnover felöl sok kollégám jár dolgozni 60 km-re, azon a vonalon sokszor késik, kimarad, javítanak stb.
Mivel vasútban érintettek vagyunk, kolle´gák közt már szállóige, hogy a DB (Dutesche Bahn) szeretne pontos lenni, már amikor egyáltalán megy a vonat.
"Japánban a vonat sokkal gyorsabb és jobb."
Sokat segít nekünk itt európában.
1. Ez nem feltétlen igaz, vannak gyors és kényelmes vasútak
2. Ez addig lehet igaz, amíg az infrastruktúra elbírja kényelmesen az autóforgalmat. Viszont a világ nagyvárosaiban nem ez jellemző, hanem a hatalmas dugók.
" Viszont a világ nagyvárosaiban nem ez jellemző, hanem a hatalmas dugók."
Föleg, hogy a mostani politikai irányzat szerint Nyugat-Európában minden eszközzel próbálják kiutálni az autókat.
Ezek:
1. 4-6 sávos utak lecsökkentése 2-re. A maradék felület zöldítése, vagy biciklisávok javára.
2. Mesterséges dugók kialakítása logikátlan lámpakapcsolásokkal, pl. neémteknél jellemzöen egymás ellen vannak hangolva, ha elindulsz, a következönél pirosat kapsz.
Míg dánoknál ha mész üres mellékutak mellett, vannak érzékelök, ahol a program arra van hangolva, hogy könnyítse a haladást, tehát ha oldalról nem jön senki, mindenhol zöldet kapsz.
Németeknél, ennek az ellentétje. "Ha jön az autó, állítsuk meg 1 percre".
3. Városokban parkolódíjak folyamatos emelése, parkolóhelyek megszüntetése.
4. 30-as zónák bevezetése.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!