Mostanra gyakorlatilag kijelenthető, hogy az autónak nincs megfelelő alternatívája?
Nagy távolságokra talán jobb a repülő, mert gyorsabb, de a rengeteg késés, kimaradó járat, poggyászméregetés tényleg csak bizonyos táv felett teszi indokolttá a repülőt.
A vasút viszont sosem veheti fel a versenyt vele. Sebességben egy autó kb ugyanazt tudja, vagy gyorsabb is. De vasúton sokszor nincs klíma, autóban mindig van. Vasúton gyakoriak a késések, meghibásodások. Idősek a járművek, autók közül meg azért kevés a 40 évnél öregebb...
Végül is az autó lenne a legjobb megoldás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azért érzed ezt, mert Magyarországon a gyorsforgalmi utakba öltek rengeteg pénzt, a vasúti infrastruktúra meg kb. ugyanott tart, mint 30-40 éve.
A legtöbb fejlett országban vannak 200 felett hasító vonatok, ezeket nehezen előznéd meg autóval.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A legtöbb fejlett országban vannak 200 felett hasító vonatok, ezeket nehezen előznéd meg autóval."
Igen, ritka mint a fehérholló. Németországban élek, és igen van, mégis egy hannover-bécs a gogli tervezöje szeint vonattal 11,5 óra, autóval 9,5.
220 km-re vagyunk Berlintöl, az 1,5 óra, az hasít bizonyos szakaszokon.
Egy hannover -frankfurt 3:55 autóval, 2:19 vonattal (ICE), ez épp egy jó szakasz, de ICE-vel kerül egy embernek annyiba, amennyiböl autóval megyek. HA ketten megyünk akkor már autóva a fele az emberre jutó költség.
Már ha vonat egyáltalán megy, ugye hnnover felöl sok kollégám jár dolgozni 60 km-re, azon a vonalon sokszor késik, kimarad, javítanak stb.
Mivel vasútban érintettek vagyunk, kolle´gák közt már szállóige, hogy a DB (Dutesche Bahn) szeretne pontos lenni, már amikor egyáltalán megy a vonat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Japánban a vonat sokkal gyorsabb és jobb."
Sokat segít nekünk itt európában.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
1. Ez nem feltétlen igaz, vannak gyors és kényelmes vasútak
2. Ez addig lehet igaz, amíg az infrastruktúra elbírja kényelmesen az autóforgalmat. Viszont a világ nagyvárosaiban nem ez jellemző, hanem a hatalmas dugók.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" Viszont a világ nagyvárosaiban nem ez jellemző, hanem a hatalmas dugók."
Föleg, hogy a mostani politikai irányzat szerint Nyugat-Európában minden eszközzel próbálják kiutálni az autókat.
Ezek:
1. 4-6 sávos utak lecsökkentése 2-re. A maradék felület zöldítése, vagy biciklisávok javára.
2. Mesterséges dugók kialakítása logikátlan lámpakapcsolásokkal, pl. neémteknél jellemzöen egymás ellen vannak hangolva, ha elindulsz, a következönél pirosat kapsz.
Míg dánoknál ha mész üres mellékutak mellett, vannak érzékelök, ahol a program arra van hangolva, hogy könnyítse a haladást, tehát ha oldalról nem jön senki, mindenhol zöldet kapsz.
Németeknél, ennek az ellentétje. "Ha jön az autó, állítsuk meg 1 percre".
3. Városokban parkolódíjak folyamatos emelése, parkolóhelyek megszüntetése.
4. 30-as zónák bevezetése.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!