Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Az 1-es metró miért olyan...

Az 1-es metró miért olyan látszólag nem túl frekventált megállókat köt össze?

Figyelt kérdés

A 2-es két fő pályaudvart (Déli és Keleti) köz össze, illetve az Örs Vezér terét, ahonnan a H8-as HÉV indul, a Batthyányi teret, ahonnan meg a H5-ös HÉV indul, valamint pl. a Kossuth teret, Blahát, és a Puskás stadiont. A 3-as metró szintén több fontos vasúti pályaudvart, állomást is összeköt, meg megáll pl. a Kálvin-téren, a Népligetben, és az Ecseri úton. A 4-es meg Kelenföldet köti össze a Keletivel, meg megáll olyan frekventált helyeken, mint a Móricz Zsigmond körtér, meg a Kálvin tér.

Az 1-esnél meg nem értem, hogy miért oda tervezték, ráadásul úgy, hogy ez volt Budapest első, és akkor egyetlen metróvonala?


júl. 25. 10:11
 1/9 Távvezérlésű nyakkendő kötőgép ***** válasza:
97%
Hát pont azért, mert a 19. században még az Andrássy út volt a legfrekventáltabb. Ott az Operaház, az összes konzulátus, az első valamire való áruházak és már a banknegyed is létezett akkor. A milleniumi ünnepséget a Városligetben tartották, oda kellett kivinni a jónépet. Akkor még abszurdnak tűnt az a gondolat, hogy az emberek majd munkába, iskolába vagy nagymamához akarnak ingázni tömegközlekedéssel, a metró nemesebb eseményekre volt fenntartva, nem pedig hétköznapi piszlicsáré utazgatásokra.
júl. 25. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
89%
1896ban adták át. Elsősorban az volt a feladata, hogy a milleniumi kiállításra szállítsa a belvárosból a népet a Városligetbe. Aztán lement a milleniumi ünnepség, és a forgalom szépen lassan elkezdett rajta apadni, legalábbis visszaesni az eredetihez képest. A 70-es években volt egy modernizációval összekötött meghosszabbítás, hogy elérje a Kacsóh Pongrác útnál megépült lakótelepet, így valamivel nőtt a forgalma.
júl. 25. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Távvezérlésű nyakkendő kötőgép ***** válasza:
100%
Ja, s persze a legfontosabb: a Városháza is a metróvonal mentén feküdt, mint ma. Akkoriban máshogy nem lehetett ügyet intézni, mint személyesen, szóval ha valaki valamelyik minisztériumba vagy hivatalba akart eljutni akkor nagy valószínűséggel használta a földalattit.
júl. 25. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Ha ismered a város történetét, akkor tudod, hogy egy nagy, világra szóló esemény volt, nagyjából a mai Városliget területén. Az ezer éves Magyarországot ünnepelték. Nagyon nagyok sok ideiglenes (és kis számú állandó) épületet építettek. Ma ebből már csak a Vajdahunyad vára maradt meg.

A sugárútra kellett egy jó közlekedési eszköz, és aránylag rövid időn belül el kellett készülnie. Az akkori városvezetés ezt támogatta, de a városkép védelme érdekében csak kéregvasútként épülhetett meg. A megállók helye az akkori városhoz igazodott. Nem is úgy tekintettek rá, mint egy léfontosságú tömegközlekedési eszközre.

júl. 25. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Hárman is megelőztek, így az én 4. írásom már felesleges. Túl sokat vagy túl lassan pötyögtem.
júl. 25. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:
93%

Imádom ezt a metrókérdést, meg a metrótudást az összes válaszban. <3


Esetleg annyival tudnám kiegészíteni - mert elég jó és alapos válaszok voltak eddig - hogy az 1-es csak tiszteletbeli metró, valójában nem felel meg teljesen technikailag a metró kritériumainak, csak "kisföldalatti". Ekkor valóban más közigazgatási határai voltak a fővárosnak, több mai kerület nem tartozott még hozzá, és ez volt a központja és legfontosabb felvonulási útja. Ma már valóban nem ez a legjelentősebb vonal, viszont a közlekedéstörténeti jelentősége miatt érdekes és érdemes a megtartásra; ez ugyanis nem csak Budapest, de egész Európa első földalatti vasútja (és része is az UNESCO világörökségi listájának). Tehát nem a mai igényekre és infrastruktúrára van tervezve, de szerintem még így is szuper menő, hangulatos és nem utolsó sorban elég jó helyekre lehet vele menni!

júl. 25. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Azért a mai napig tele van, legalábbis amikor én megyek rajta, ami egy évben 4x van. Szóval van forgalma. Igen, sok köztes megállónak elég kicsi, de talán még így is megéri üzemeltetni, ha eddig nem zárták be.
júl. 25. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Igen, azért elég forgalmas tud lenni, tele van külföldivel, akik a Hősök terére, a ligetbe, meg a fürdőbe mennek.
júl. 25. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Az összes megállójában élénk a forgalom, nem csak az operánál meg a Hősök terén
júl. 25. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!