Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Most akkor hogy van ez a 24...

Most akkor hogy van ez a 24 órás, meg a 30 napos vármegye/ országbérletekkel?

Figyelt kérdés

A 24 órás (1000 v 999 Ft-os) az teljes Pestmegyében/ Magyarországon minden tömegközlekedésre jók, kivéve a Budapesti metrót? Mikor mentem volna ilyennel Metrózni Bp-n, az "előszobában", ahol érvényesíttetni kell pl az egydarabos vonaljegyeket, rávilágítottak nekem pirossal, és kijelezte, hogy nem jó. (Még időben bennevoltunk a 24 órában, még volt fél óra, még egyet pont metrózhattam volna)


És akkor, ha én veszek ilyen 30napos vármegyebérletet, amúgy azt mondta a csaj, az jó lenne metróra is, de a 24 órás nem.


Ez így helytálló?Tehát, ha megveszem a 30napos Pest megye-Vármegyebérletet; az jó lesz metróra is? A 24 órás pedig a metrót kivéve jó mindenre?



júl. 5. 19:20
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
24 órás vármegye/ országbérletem volt, a vonaljegyet azért említettem meg, mert ott álltak, ahol azokra kellett lyukasztani, most dátumot nyomtat rá.
júl. 5. 19:26
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Pontosan így van. A 24 órás csak Érd helyi közlekedésre érvényes, a megyei és az országos egyaránt. A 30 napos bérlet érvényes Budapesten, illetve az országos verzió Csongrád, Esztergom és Zalaegerszeg helyi járatain is.
júl. 5. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Igen, pontosan úgy van, ahogy az előttem szóló és az utas-koordinátor mondta.
júl. 5. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:

Áhá, szóval az országos sem teljesen egész országra szóló, vagy csak direkt nem akartad felsorolni az összeset?:) ami máskülönben amúgy tényleg hosszú lenne, ha ezeken kívül még lenne, mert akkor lenne sok :) ha ennél több van, akkor sokkal több,és ha sokkaltöbb, egyöntetű, akkor fölösleges is mindet fölsorolni, ha meg ennyire kevés kivétel van, amerre közlekedik, akkor meg érdemes is :)


Érd amúgy remélem, hogy csak példa/valaminek a rövidítése/ pl "Értsd" elírva akár esetleg, mert én nem pont érdi vagyok, de ugyanúgy itt az agglomeráció környéke. :)

Várjunk, szóval akkor most amúgy ezzel "Érd helyi közlekedésre érvényes," azt mondod, hogy Pl Érd és Budapest között nem is? De Érd még Pest megye! Márpedig a 24 órás is pl jó Mávra is, ez tutkó. :)


De ha azt írod, pontosan így van, akkor nem értem, mit magyarázol félre utólag. :O De amúgy köszönöm a választ.

Még írhattok, aki még hozzáfűzne, kérlek, írjatok! :)

júl. 5. 21:04
 5/12 A kérdező kommentje:

Oh,közben jött mégegy válasz, ezt is köszönöm. (fölpontoztam amúgy mindkettőt.)

Ha ki valaki még kiegészítené valamivel, kérem, egészítse :)

júl. 5. 21:06
 6/12 A kérdező kommentje:
*-ki
júl. 5. 21:07
 7/12 A kérdező kommentje:

"és az utas-koordinátor mondta."

Áh, most esett le, hogy ott van az az "és". :) Nem értettem, hogy honnan tudta a következő kommentelő, hogy az előző kommentelő egy utaskoordinátor. :) De, hogy látom, ott az az "és", így már mindjárt érthetőbbé válik a mondat. :) Hogy nem rá mondta. :)

júl. 5. 21:54
 8/12 anonim ***** válasza:
100%

Szóval a lényeg, hogy a helyközi bérletek és napijegyek (vármegye- vagy ország-) alapvetően nem érvényesek a különböző városok helyi járatain. Ez az alapvető szabály, de különböző megállapodások létrejöttével néhány város immáron elfogadja a saját hálózatán is az adott vármegyére vagy teljes országra szóló bérleteket (ezeket a településeket az első válaszadó tételesen felsorolta).

Alapvetően tehát úgy érdemes hozzáállni, hogy csak a helyközi és távolsági járatokra érvényes, ha pedig “véletlenül” az adott város helyi közlekedési hálózatán is elfogadják, ahol utazni szeretnél, akkor örülsz neki, hiszen ez nem alapvető.

A napijegyeket pedig azért fogadják el még kevesebb helyen, mert a turisták (mindegy, hogy belföldi vagy külföldi) jellemzően napijegyet vesznek, és a (nagyobb) városoknak (különösen Budapestnek) igen jelentős bevétele van abból, hogy ők napijeggyel használják a közösségi közlekedést. Nagy pénzügyi érvágás lenne nekik tehát, ha a jelenleg helyi napijegyet vásárló személyek 1000 forintos megyei napijeggyel használhatnák a hálózatot, amiből a város egy fillérnyi bevételt sem kap, miközben a (drágább) napijegy tulajdonképpen (többnyire) 100%-ban a saját bevétele.

júl. 5. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Á, köszönöm, ment a zöld, így már értem. :)
júl. 5. 22:13
 10/12 nb2019 ***** válasza:
100%

Kiegészítem, de hosszú lesz... :)


Na szóval, kezdjük az alapoknál: A Vármegye- és OrszágBÉRLET, valamint a 24 órás napiJEGY-ek alapvetően a minisztériumi megrendelésű, helyközi és távolsági közlekedésre (Volán, MÁV) érvényesek. Emellett egyedi megállapodások alapján érvényes lehet helyi közlekedésben is.


Budapesten a BKK (Fővárosi önkormányzat) és az ÉKM között van egy ilyen megállapodás, aminek keretében kölcsönös bérletelfogadás van. És itt a trükk, amiért kiemeltem az elején a jegy és bérlet szavakat: Csak a bérletek érvényesek a BKK járatokon, a Vármegye24 és Magyarország24 napijegyek nem. (Mint ahogy a BKK-s vonaljegy sem érvényes a MÁV és Volán járatokon Budapesten belül, de a BKK bérlet igen.)


Tehát nem csak a metrón, hanem a villamoson, trolin, BKK-s buszon sem érvényesek a Vármegye24 és Magyarország24 jegyek, míg az Országbérlet és a (Pest megyei) Vármegyebérlet egész Budapesten (kivéve az egyedi díjszabású 100-as reptéri buszt, Siklót, Libegőt) igen.

júl. 5. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!