A FLIRT-ös és KISS-es mozdonyvezetők mikor szoktak füttyenteni a légsíppal?
Itt, a 121. oldaltól nézd.
A rövid hangjelzés elvileg a vonat indul jelzés akarna lenni.
De dudálnak, sípolnak már össze-vissza, sokszor azt sem tudják minek. Köszöngetnek fűnek-fának.
Légsíp majd' minden gépen van. Azért van hogy a fenti utasításban szereplő hangjelzéseket egy utasokkal teli állomáson ne a nagy kürtökkel kelljen leadni. Páran ott kapnának infarktust, többen mehetnének gatyát cserélni, stb. A légsíppal kultúrált körülmények között lehet kommunikálni a külvilággal, tolatószemélyzettel, váltókezelőkkel, stb.
"viszonylag fiatal vezér vitte a FLIRT-öt, ő MINDEN ÁLLOMÁSON nyomott rövid sípot."
Ezek szerint nem ismerte az utasítást.
"a fenti utasításban szereplő hangjelzéseket egy utasokkal teli állomáson ne a nagy kürtökkel kelljen leadni."
Utasokkal teli állomáson semmilyen hangjelzést nem kell adni, kivéve a "Figyelj " jelzést (egy hosszú hang) abban az esetben, "ha adását személy-, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé teszi." Ebben az esetben viszont éppen az a lényeg, hogy jó hangos legyen.
"A rövid hangjelzés elvileg a vonat indul jelzés akarna lenni."
Az valóban a "Vonat indul" jelzés, csakhogy menetrend szerinti megállás és indulás esetén semmi ilyesmit nem kell adni, úgyhogy a fiatal vezér a FLIRT-ön nem volt hézagmentesen tisztában az utasítással.
Az olyan állomásokon ahol a vonat előtt mászkálnak át az emberek, ott gyakran szoktak fütyülni.
Budapesten ilyen talán Rákosrendező.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!