Mi lesz most a Mávos jegyvizsgálokkal?
Ugye tesztként bevezették hogy a Máv egyik vonalán úgy járnak vonatok hogy nincs rajta kalauz. Hétvégén még arról cikkeztek, hogy nem lesz ebből semmi aztán ma reggel még azt írja az Origo hogy az egész országra ki akarják már terjeszteni a jegyvizsgáló nélküli rendszert. Mi lesz így a jegyvizsgálókkal?
Oké hogy lesznek random ellenőrzések de gondolom nem mindennap és hogy fogják ezt kivitelezni az IC-ken pl? Vagy olyan vonalon ahol közel 6 órás az út mint a Győr-Pécs útvonalon a Helikon Interrégion?
Ma reggel munkàba menet, a vonaton beszélgetett két kalauz és ki voltak akadva hogy miért kell ezt meglépnie a mávnak, meg hogy így a mozdonyvezetőket még nagyobb teher fogja nyomni.
Elöször is az Origo hírei 99 %-ban nem helytállóak.
Másodszor egyelöre erröl szó sincs, nem kell idegeskedned.
A kallerok a túlórapénzük elvesztése miat höppögnek.
Nem fogja elveszíteni egyik sem az állását, mert tényleg kevesen vannak (ők is). Ha valahova nem kellenek, akkor majd más vonalakon fognak dolgozni, meg kicsit át lesznek variálva a fordák, optimálisabb lesz a kihasználtságuk.
A Pécs - Budapest vonalon például csak Dombóvár és Sárbogárd között lesz szúrópróba szerű ellenőrzés. Nem kell a pécsinek elmenni keletibe és nem fog a vonaton a 12 órás szolgálatából gyakorlatilag 7-8 órában üldögélni, hanem lehet máshol dolgoztatni. A Pécs - Győr vonalon meg Kaposvár - Fonyód között megy ellenőrizni, addig meg megy kalauz nélkül.
Az okosabbakat át lehet képezni mozdonyvezetőnek, a kevesebb tálentummal megáldottak mehetne pénztárba.
Nem kell megijedni, nem fognak ezerszámra kalauzokat kirúgni a starttól.
Or1Got pedig nem olvasunk! Értem!???! Ne olvass Or1Go-t!! Ne!
Egyelőre tesztüzem van, de az S76 nem most indult, van már tapasztalat arról, hogy milyen forgalom, milyen utazóközönség van, akár napszaktól függően. Nyilván az éles teszt felszínre hozhat olyan problémákat, amik még egy jól átgondolt tervezésnél sem jöttek elő.
A MÁV-Start közleményében pedig azt írja, hogy olyan járatokra szeretné ezt majd kiterjeszteni, ahol a feltételek adottak ehhez (nagyjából: van mindenhol jegykiadó automata/pénztár, magasperon, alacsonypadlós jármű, és a vonatok nem túl hosszúak), vagyis egy Mecsek IC-n vagy Záhony-Vásárosnamény személyvonaton nem, sokkal inkább egy S30-ason vagy hasonló elővárosi vonalon.
A jegyvizsgálók meg mehetnek a tömött Kissekre meg az IC-kre például.
1. Eleve kevesen vannak, elsősorban ezért is találták ki ezt az intézkedést.
2. Egyelőre tesztüzem van egyetlen járaton.
3. A tesztüzem után is csak bizonyos (főleg budapesti elővárosi) vonalon fogják bevezetni.
4. Elláthat (átképzés után) más feladatkört a jegyvizsgáló a vasútnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!