Szegeden a helyi közlekedésben lehet használni vármegye
illetve ország bérletet tram trainen kívül?
ápr. 3. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 A kérdező kommentje:
A normál vármegye- és országbérletek Szegeden belül csak a tram-trainre és a helyközi buszokra érvényesek, de van egy drágább kombinált változatuk, ami a helyi közlekedésre is jó (ha rendszeresen akarsz Szegeden utazni, lehet, hogy jobban megérné külön vármegye- vagy országbérlet és egy hosszabb távra szóló helyi bérlet, számold ki):
[link] ápr. 3. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
Most még nem, de mivel Budapest csatlakozott a tarifaközösséghez, idő kérdése és a többi is fog. Megérné nekik, mert azokból a Csongrád vármegyebérletekből is részesülnének amiket soha nem használnak Szegeden, ahogy a BKK is részesül azokból a Pest vármegyebérletekből amit nem használnak Budapesten.
ápr. 4. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
#4 Azért ennek a részesülésnek még várjuk ki a végét. Mármint hogy mit fizet ki a Lézer-féle minisztérium, és mit nem...
Egyébként pedig nem is így működik, mint ahogy leírod. Valóban a bérletek bevételeinek x százalékát fogják (elvileg) fizetni, de ennek az a célja, hogy a korábban az adott városban eladott helyi bérletek ára teljesen kompenzálva legyen.
ápr. 4. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
#5 területarányosan osztoznak, ami a Pest vármegyebérlet esetén 45-55% a BKK és a MÁV-Volán között, Budapest Bérlet esetén 80-20%, országbérletről nincs információm, de valószínűleg abból minimálisat kapnak. Mivel mindkét szolgáltató árulja, a bevétel is eloszlik, mindegyik magának szedi be, aztán majd valamikor elszámolnak. De olyan biztos nem lesz, hogy a BKK nem kap semmit, max megtartja amit ő szedett be. Ugyanez Szegeden és a többi városban is tudna működni, ha ők is árulják a közös bérletet, abból közvetlen bevételük lenne és majd elszámolnak.
ápr. 4. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 A kérdező kommentje:
6 Szegeden simán tudna működni, így is elég drága hogy havonta 5800 azaz lassan 6K-t kell fizetni egy nyamvadt diákbérletért, Szegedi Közlekedési Társaság is simán kapna szerintem a bevételből.
#7
De azért azt mindenki beláthatja, hogyha hirtelen minden diák 945 forintot fizet 5800 helyett, akkor a Közlekedési Társaság legjobb esetben is a jelenlegi bevétel tizedét látná az egészből.
ápr. 6. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
#8 szerinted a BKK nem? Bár ott "csak" 3450 Ft volt a diákbérlet. Ez szerintem is túlzott mértékű kedvezmény, 50%-os elég lenne, így arányos maradna a helyi és a vármegyebérlet ára a kedvezményes változatban is. Persze tudom mi a cél, de akkor is, én anno a 2000-es évek elején 6000 Ft-os helyközi diákbérletet fizettem, ami akkoriban sokkal többet ért. Kedves Orbán Viktor, kérem vissza ezt a pénzt! Ez kib@szás velem! Akkoriban is Te voltál hatalmon pár évig, akkor nem jutott eszedbe?
ápr. 6. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
#9
De, csak Budapestnek a másik lehetősége az volt, hogy elutasítja a dolgot és a Budapest-bérlet rengeteget veszít értékéből azáltal, hogy nem lesz érvényes a városhatárt átlépő járatokra (Volánbusz, vonat, HÉV).
Ezzel szemben Szeged jelenleg nincsen lépéskényszerben.
ápr. 6. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: