A MÁV összeomlása után elképzelhető, hogy érkeznek külföldi közúti/vasúti/légi közlekedési vállalatok betömni a piaci rést?
Béremelés mindig van, a mértékével biztosan lehet vitatkozni, de van.
Ugyanúgy pályafelújítások is vannak, ezeknek is lehet vitatkozni az ütemével és a műszaki tartalmával, de azt mondani, hogy nincs, nem lehet.
Még a géppark állapotára lehet azt mondani, hogy kínos, kiváltképp a dízelekre, de villamos motorvonatokból van másfélszáznál is több korszerű, és villanymozdonyt ha nem is vettek 12 éve, most béreltek 25-öt, úgymond tűzoltásként.
Emellett tervek is vannak fejlesztésekre ( [link] és nyilván én is akkor hiszem, ha látom, de egy összeomló vasúttársaság nem így néz ki. Ez egy nehézségekkel küzdő, rengeteg fejlesztésre szoruló vasúttársaság, amire szükség van, közszolgáltatás, nem fog az egyik pillanatról a másikra üzemképtelenné válni.
#9 Folyamatosan lépnek le és/vagy öregednek ki a dolgozók, mégsem emelnek bért, vagy legalábbis elhanyagolható mértékben.
#10 Én szoktam vonatozni, ezért pontosan tudom, hogy egyre gyakoribbak a hibák, egyre romlik a pályák és a járművek állapota, egyre nőnek a menetidők és a késések.
#11 Nagyságrendekkel kevesebb új járművet szerez be a MÁV, mint kellene. Mind a dízel, mind a villamos flotta állapota és átlagéletkora siralmas. Ha a Szilik elkezdenek kidögleni, gyakorlatilag vége lesz a vasúti személyszállításnak Magyarországon.
A Szilik már elkezdtek kidögleni, mégis van vasúti személyszállítás.
Akkora cégről beszélünk, hogy értelmezhetetlen az azonnali összeomlás. Nem fog a közel 200 Szili egyszerre lerobbanni, ahogy az összes dolgozó sem fog egyszerre felmondani. Ha nincs bérfejlesztés, pályafejlesztés, járműfejlesztés, akkor a svájci vasút is "összeomlik".
Valóban több új jármű kellene, de a vasút nem úgy működik, hogy ha egy mozdony elérte a 40 éves kort, akkor többet nem gurul - ha nem jut Flirt egy Szolnok-Keleti vonatra, akkor megy helyette fecske-inga.
#13 Valóban összehasonlíthatatlan a szolgáltatás a 10 évvel ezelőttivel. Összehasonlíthatatlanul rosszabb, mint akkor, pedig akkor se volt jó.
#14 Nyilván nem egy pillanat az összeomlás. A MÁV összeomlása már megkezdődött, ennek az első laikusok számára is nyilvánvaló jele a mellékvonalak bezárása. Idén év végére már nem nagyon fognak mellékvonalak maradni. Utána jönnek majd sorban a fővonalak.
Na most akkor tudod a forgatókönyvet, vagy nem? Csak mert olyan magabiztosan állítod, hogy össze fog omlani a MÁV, hogy abból előbbire kell következtessek, viszont részleteket nem árulsz el, ebből meg utóbbira.
Bár a legvalószínűbb, hogy van egy fantazmagóriád, ami mellett a végsőkig kiállsz. Majd év végén visszatérhetünk arra, hogy hány mellékvonal maradt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!