Mi a különbség a Tram-train és a elővárosi vasút között?
Elindul elvileg az előkészítés felénk így wikin utána olvastam" A projekt célja a Szeged–Makó elővárosi vasúti kapcsolat fejlesztése, első ütemben a tram-train kiépítése nélkül"
Ez gyakorlatilag annyi hogy újraépítik a vasúti pályát, de a városon belülre nem viszik be (főtérre)
A tram-train (vasútvillamos) abból áll, hogy a villamos a város szélén a közútról a nagyvasúti pályára hajt, majd egy másik városban vissza, ahogy például a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvillamos is (esetleg csak egy városban, de a lényeg, hogy használ közúti vasutat és nagyvasutat is).
Az elővárosi vasút meg egy nagyváros és a környező települések közötti vasút.
A fenti esetben az Újszeged-Szőreg-Deszk-Kiszombor-Makó útvonal jelentené az elővárosi vasutat - nagyjából ez működött a közelmúltig, legalábbis volt egy-két vonat.
Ahhoz, hogy itt tramtrain legyen, kellene egy Tisza-híd, aminek megvalósulása és műszaki tartalma most már mondhatni évtizedek óta kérdőjeles. Amit én ismerek terveket, a hídon egy vágányt használnának a villamosok és a vonatok is, és a szegedi oldalon ágazna ketté a két "műfaj" - a vasút a nagyállomásra, a villamos a villamospályához csatlakozna. A makói részét nem ismerem ennek a projektnek (vasútvillamos lenne úgy is, ha Makón belül működne villamosként, és Újszegedig vonatként, de ez kevésbé reális).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!