Ha jól értettem, akkor Lázár azt mondta: Szünjön meg a BKK bérlet és a Vármegyei vagy az országos bérlet legyen érvényes egész Budapestre is?
Ha ez így van, ez nagyon jó lenne. Akkor, pl. egy Pest megyei bérlettel nem csak Pest megyében utazgathatnék, hanem egész bp-en belül is.
A másik kérdés persze, ez érvényes lesz minden járműre? Metro, bkk busz, villamos, vonat, helyközi buszra is megyén belül?
Lázár egy álomvilágban él. Kezdjük ott, hogy Budapest nem Pest vármegye része közigazgatásilag. Másrészt most kapálózik ilyen ötletekkel, hogy majd elfogadom a HÉV-en meg a Volánbuszon a Budapest bérletet, ha Budapest is elfogadja a BKK-n a vármegyebérletet, amibe nyugodj meg, a kivéreztetett főváros semmiképpen nem fog belemenni. Kezdjük ott, a HÉV-re a Budapest bérlet eddig is csak Budapesten belül volt érvényes, annyiban segített a konstrukció, hogy BKK automatából is megvehette az ingázó a kiegészítőjegyet. Az abszurd, hogy beszántanak egy csomó bérletet, csak bizonyos új vármegyebérleteket tartanak meg, és szerintem nincs annyi kábítószer a Földön, hogy bárki belemenjen, hogy az jó legyen Budapestre. Így is hatalmas a költséghiány a BKK-nál.
Ráadásul nyilvánvaló, hogy szimplán azért mond ekkora baromságokat, mert
1. aki nagyon hülye, azt átállítja a kormány oldalára a fővárossal szemben ebben a vitában, amikor mindkét oldalnak van vaj a füle mögött, és mindkét oldalnak inkább a megegyezésen kéne gondolkodnia, nem azt szítani, hogy ki a nagyobb/egyetlen hibás
2. belebegteti, hogy neki volt egy javaslata, csak éppen egy irreális baromság volt a javaslata, de ha a másik oldal nem mond jobbat, akkor ő legalább mutogathatja, hogy de hát ő megpróbálta. Ha meg a másik oldal mutat egy javaslatot, akkor lobogtathatja, hogy szerinte az övé jobb, azért nem fogadja el a másikét és azért nem tárgyal tovább.
Gyakorlatilag fideszes szokáshoz híven polarizálja a népet, nyilvánvalóan megvalósíthatatlanról hazudja azt, hogy szerinte jó ötlet, csak hogy ne történjen semmi, és a végén mindenki megszívja.
Nem, ez csak HÉV-re, MÁV-ra és Volánra vonatkozna.
Egy marhaság a felvetés: a HÉV-en már nagyon régóta használható a BKV bérlet, a III. és II. kerület közlekedése ehhez illeszkedve alakult ki, nem véletlenül vannak vonalak, amelyek csak Budapesten belül érvényesek. Rengeteg embernek most pár megálló miatt kellene még egy bérletet vennie?
Ez a fideszes kommunikáció kudarcra van ítélve. Teljesen mindegy, kinek van igaza, mindig az a bűnös az emberek szemében, aki eddig adott valamit, és egyszer csak elveszi.
Lázár ezt sehogy sem értette, egy egyértelmű propaganda sületlenséget dobott be. Ugyanis esze ágába sincs a bevételből finanszírozni a BKK-t. Már pedig pedig ha kölcsönösen elfogadnák a bérleteket akkor senki nem venne egy BKK bérletet (ami drágább és csak BP-en jó) egy megyebérlettel szemben, ami olcsóbb és a megyében ÉS a BKK-n is jó.
Klasszik fidesz kommunikációs trükk, ő most ígért valamit, ami az átlag 1 bites parasztnak tetszik, csak 100%-ban kivitelezhetetlen. És miután ezt teljes bizonyossággal elutasítja majd a főváros (hiszen akkor nem tudnák finanszírozni a BKK működését, ha megszűnnek a bevételei...) akkor megint köpködhetnek és kenhetik a xart majd márciusban másra, hogy hát ők megpróbálták de a másik fél nem ment bele.
Nem ördögtől való ötlet a vármegyebérlet elfogadása a BKK járatokon. Azt mindenki elfelejti, mi Pest Vármegye székhelye? Naugye...
A kulcs a költségmegosztásban van. Az úgy tényleg nem működik, hogy a BKK elfogadja a bérletet, de abból egy vasat sem lát. Az alapján kellene elosztani a bevételt, hogy milyen arányban használják a bérletet az egyes szolgáltatóknál. A MÁV és a Volánbusz között ez megoldott, pontosan tudják, hogy melyiknél mennyit használtad. A BKK-nak is fel kell szerelnie egy validátort a járművekre ahol minden felszállás alkalmával érvényesíteni kell, így lekövethető, hogy milyen arányban használták a BKK járműveken, ezáltal ha kizárólag ott használták akkor a teljes bevételt a BKK kapja, míg ha egyáltalán nem használták rajta akkor semennyit, ha több szolgáltatónál használták akkor használat arányosan eloszlik a bevétel. Így egy igazságos tarifaközösség tudna létrejönni és mindenki jól jár. Ez viszont nem hinném, hogy megvalósítható március 1.-ig, még ha a szándék meg is lenne. De ahogy elnézem a szándék sincs meg.
Az alapján kellene elosztani a bevételt, hogy milyen arányban használják a bérletet az egyes szolgáltatóknál.
Azt elfelejted, hogy felé annyi bevételből kéne két infrastruktúrát üzemeltetni akkor... Hiszen megszűnne andupla bérlet vásárlása..
Adják nyugodtan vissza a hév üzemeltetését a fővárosnak, az agglomerációs járatok után meg fizessenek az agglomerációs települések.
A vonat, volanbusz pedig viszonossagi alapon szallitson közigazgatási határon belül mindenkit.
"Nem ördögtől való ötlet a vármegyebérlet elfogadása a BKK járatokon. Azt mindenki elfelejti, mi Pest Vármegye székhelye? Naugye..."
. Ellenben egy általános iskolás is tudja, hogy Budapest nem Pest megye része. Szóval ez kissé disszonáns.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!