A MÁV vonatösszeállítás mitől függ, mi alapján tervezik meg a kocsik besorolását?
A logikára lennék kíváncsi. Miért van az, hogy egy gyors,sebes,IC vagy bárminemű kocsik elé, közé vagy mögé sorolnak be egy vagy több Bhv, Bpmee(Schlieren) vagy többféle személykocsit? Példának okáért itt vannak a linkek: [link]
Már régóta figyelgetem a vonatokat, de sohasem tudtam megérteni, miért van egy teljes vagonban többféle személykocsi, járatoktól függetlenül. A buszokhoz, villamosokhoz hasonlóan a vasútnál is vannak egy törzsvonalhoz/járathoz beosztott vonatok, fordák?
Remélem valaki megtudja ezt válaszolni nekem. Akár egy tapasztalt MÁV-ostól is szívesen várom a válaszát.
A válaszokat előre is köszönöm!
Van logikája, van forda, előrtervezés, stb.
Elég komoly tudomány ez, és tök jó meló a tervezés. Nem csak a vonatokat kell beletervezni, az erősítéseket, ünnepnapokat, stb, hanem a kocsikra előírt tisztítási időket, wc ürítéseket és természetesen az időszakos karbantartásokat, vizsgálatokat is be kell tervezni. Ezek ráadásul helyhez kötöttek, mindig vissza kell forgatni olyan helyre a szerelvényt ahol ezek megvalósulhatnak. Egy szerelvényen belül nem egyszerre járnak le a karbantartási ciklusok, tehát játművenként kell ezzel "vacakolni".
Viszont a ma valóságában sajnos semmit nem jelent hogy mi a terv és minek kellene közlekedni.
Hanem az van, hogy összeraknak valamiféle szerelvényt a várható utaslétszám függvényében és had menjen.
Ha 8 kocsi kell a Pécsi IC-re pénteken, akkor összekotornak valahonnan 8 kocsit, összesorozzák és betolják csarnok13ra. Már az nagy öröm ha van 8 kocsi, nemám még egyformák is legyenek :D
#1 válaszolónak:
Micsoda átfogó válasz:).
Ez tényleg érdekesnek hangzik. Ha jól értelmeztem, akkor a kocsi besorolásokat nem köt semmiféle szabályzat? Mindez csak az utaslétszám mennyisége határozza meg? A példádban említett Pécsi IC-nél olyan is előfordulhat, hogy minden pénteken más és más a kocsi besorolás? Elnézést a sok kérdés miatt.:D
(Egyébként a SzVÖR-t ismerem, csak a vonatszám előtti rövidítéseket nem értem)
#2 válaszolónak:
Hát ez elég szomorú! A MÁV a lehető legégetőbb időszakát éli meg. Hallottam olyat is, hogy Szentesen nagyon sok a leállított Uzsgyi, amelyek évek óta várnak a javításra, reménytelenül...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!