A MÁV-nak egy IC vagy egy személyvonat közlekedtetése az olcsóbb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Több tényezőtől függ. Úgy sejtem, hogy azonos viszonylatról szól a kérdés.
Egy Nyugati-Nyíregyháza viszonylaton 38 megálló van, a személyvonatnak mindegyik helyen meg kell állnia, az IC-nek viszont csak 10 megállója van, vagyis 28 gyorsítást-lassítást megspórol az IC, ami energiafogyasztásban előnyös. Viszont a szerelvények összeállításában - a jelenlegi flottát figyelembe véve - az IC igencsak kötött (valamilyen mozdony és 4-5-6 IC-kocsi), míg a személyvonat lehet mozdonyos szerelvény, de lehet motorvonat is - utóbbi gazdaságosabb, hiszen a Flirt és a Kiss képes az áram-visszatáplálásra. (Ha esetleg van üzemképes BVmot, akkor van IC-motorvonat is, ami kis fogyasztásával labdába rúghat ebben a versenyben).
A személyzet is hasonló, a mozdonyvezető mindkettőn megvan, a vonathossztól függően egy vagy két jegyvizsgáló szükséges IC-re és személyvonatra is, ha van bisztró az IC-ben, az egy plusz embert jelent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!