Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Vajon már bánják a Nohabokat?

Vajon már bánják a Nohabokat?

Figyelt kérdés

Azt, hogy anno leselejtezték / eladták őket.


Nálunk gazdagabb országok bő 10 évvel tovább üzemeltették őket, illetve ugye volt olyan elképzelés, hogy tesznek beléjük a 017-hez hasonlóan vonatfűtést, hogy ne csak gőzzel tudjanak fűteni.

Most alapvetően milyen jók lennének akár úgymond a géphiány sem lenne akkora, hogy lenne pár megbízható gépük amik bírják az üzemet.


2023. aug. 8. 00:10
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
A húsz darab fele baleset vagy műszaki hiba miatt lett selejtezve. A megmaradtakra vigyáznak, nosztalgiázni jók, de nem erre kell alapozni a dízelvontatást.
2023. aug. 8. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Hát nem most kellett volna erre gondolni hanem a 2000-res évek elején.

Ami műszaki okból de nem javíthatatlan gond miatt állt meg azok a 005, 007, 009, 011, 016 amik egyedül javíthatatlanok voltak az a 004 és a 009, tehát lényegében 18 gép megmaradhatott volna üzemben ha van hozzá akarat.

2023. aug. 8. 00:41
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
igen, valóban szuper megoldás lenne 60 éves mozdonyokkal két-három lerohadt személykocsit cibálni a pusztában.
2023. aug. 8. 01:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
De ha egyszer a 60 éves mozdonyok megbízhatóbbak mint a jelenleg forgalomban lévő dízelgépek akkor számít a koruk? Még mindig jobb egy 60 éves gép mint egy fiatalabb de fekvemaradó aztán huzamosan üzemképtelen gép.
2023. aug. 8. 02:01
 5/12 anonim ***** válasza:
65%
Ne már, szerinted az ezredforduló körüli döntéshozók mennyire tudhatták, hogy az akkor már ismert időtávon belül megnyíló forrásokból lófász sem lesz, nemhogy megújuló vasúti járműállomány?
2023. aug. 8. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

"Még mindig jobb egy 60 éves gép mint egy fiatalabb de fekvemaradó aztán huzamosan üzemképtelen gép."

egy huzamosan üzemképtelen gépnél valóban jobb, de tényleg csak egy hajszállal

mert amúgy még egy régi motorkocsi is észszerűbb megoldás, mint egy régi mozdony két kocsival.

és hát korszerű és üzemképes motorkocsi lenne az ideális megoldás

2023. aug. 8. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%
A nohabhoz képest mik azok a fiatalabb mozdonyok amik ennyire nem megbízhatóak? Be kell látni, hogy el van öregedve a MÁV flottája úgy ahogy van és a legtöbbjük múzeumba való nem napi forgalomba. Ha a kormányt kicsit is érdekelte volna a MÁV az elmúlt 20 évben akkor költött volna rá és vettek volna új mozdonyokat és akkor nem lennének ezek az áldatlan helyzetek.
2023. aug. 8. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Csörgők... egyszerűen nem bírják már, lehet a karbantartás hiánya, de akkor simán sokkal érzékenyebbek rá, rosszabbul viselik az elmaradó karbantartásokat.
2023. aug. 8. 13:33
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

mert a nohabok talán jól viselnék a karbantartás hiányát? főleg ennyire koros gépként? megbízhatóan üzemelnek, persze - magánvasútnál, meg a nosztalgiaflotta szeme fényeként. a MÁV több, mint 20 éve megvált a sorozattól.

nem kell bekajálni mindent, amit az elvakult nohab-istenítők írnak és mondanak.

2023. aug. 8. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Hát alapvetően nagy gondok azért nem is voltak velük, én se vagyok fanatikus, de amennyire utánanéztem a TC-k voltak úgymond a leggyengébb pontjuk, de ott is csak a soros-párhuzamos kapcsolás miatt.
2023. aug. 8. 14:08
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!