Hogyan működik a Stadler FLIRT kürtje?
Tyú. :D Ez jó volt.
Négyállású a kürtkapcsoló. Háromféle kürtje van, egy mély és egy magas légkürt, és a légsíp.
Általában a két kürt egyszerre szól a vasúti járműveken, ettől olyan érces és jellegzetes a hangja. Legtöbb mozdonyon nincs lehetőség külön működtetni a két kürtöt (pl. szilin), míg egyes gépeken lehet (pl. TRAXX).
Flirten előre billentve a két kürt egyszerre szól (mondhatni ez az általános üzeme), jobbra és balra pedig vagy csak a mély, vagy csak a magas fog szólni, hátrafelé billentve légsíp. Ez utóbbi alacsony sebességnél egyfajta kíméletes figyelmeztetésre jó, de az F.1. Utasítás pontosan szabályozza, milyen körülmények fennállásakor elegendő a légsíp is, ha úgy ítéljük meg (hátránya, hogy halk, ami egyben az előnye is, ha a megijesztés veszélye nélkül szeretnéd figyelmeztetni a közel tartózkodó embereket).
Igen, mozdonyvezetőnek hívják.
(majd jönnek a vasútbúzák és megmagyarázzák hogy nem, de a munkakör neve mozdonyvezető, ebben vita nincs!)
Több hangjelző is van a járműveken.
Van a nagy kürt ami lefújja a hajad.
És vannak halkabb kürtök, dudák is azért, hogy ne süketüljenek meg az emberek a jármű környezetében egy tolatás, fűtőházi mozgás, stb közben.
A Bz motorvonatokon, meg például a Csörgőn is sima villamos duda van, mint az autókon.
A Szergejen, Giganton légsíp van.
A Flirteken, meg a hasonló újabb jáműveken egy kisebb és más hangú kürt van.
Ezeknvak külön gombja van igen.
Az újabb gépeken egy kis kar van amit előre tolva a nagy kürt szól, hátrahúzva a kicsi, oldalda tolva mindkettő egyszerre.
Van olyan gép amelyiken lábpedál is van a kürtök kezeléséhez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!