Hány százalékkal drágult a tömegközlekedés?
Ha a helyközi közlekedést nézzük, történt némi áremelés a jegyáraknál:
-10 km-ig 60%-kal,
-15 km-ig 45%-kal,
-20 km-ig 35%-kal,
-25 km-ig 18%-kal,
-30 km-ig 7%-kal.
A vonatokon a pótjegy megszűnt, csak helyjegy kell, ami elővételben egységesen 640 forint, aznap 990 forint - ez eddig a távolságtól is függött, 100 km-ig 150 forint volt a pótjegy, 300 forint a helyjegy - utóbbi elővételben 180 forint volt, - tehát ez 120%-os, illetve 94%-os emelés. De minél hosszabb táv, annál kisebb, 160 km-nél a hely- és pótjegy 650 forint volt, tehát ekkora távon már olcsóbb elővételben, aznap váltott jegy meg 240 km-től olcsóbb (1010 forint volt). Ahol nem volt pótjegy, ott 260, illetve 500 km-nél vannak ezek a határok (vagy inkább lenne, 500 km felett csak a kör-IC és a Hortobány EC megy, mindkettő pótjegyköteles volt).
Tavaly megszűnt a gyorsvonati pótjegy (pontosabban nem alkalmazták sehol sem), ez is csökkentésnek számít.
A bérletek árai nem változtak, emellé még megjelent a vármegyebérlet és az országbérlet, előbbi már 10 km-től olcsóbb, mint a hagyományos bérlet, utóbbi pedig 30 km-től - vagy ha eddig valakinek kombinálnia kellett a buszt és a vonatot, még kevesebbtől. (Egy személyes példa: nekem 2520 forint volt a retúrjegy az egyetemre, 9650 forint a havi bérlet, most a 30 napos országbérlet 1890 forint).
Elmondható tehát, hogy rövidebb távokon drágult a helyközi tömegközlekedés (de csak a jegyárakban), hosszabb távokon meg valamennyivel olcsóbb lett (jeggyel kevésbé, bérlettel sokkal).
Egyes nek
Nem tudom pontosan mikor drágult nagyjából egy hete..... 10 napja
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!