Az aranyhíd járatása helyett nem lenne gazdaságosabb ha a Szeged-Pest IC a déliben végállomásozna a nyári szezonban ?
Most van napi 2x Szeged Balatonszentgyörgy aranyhíd expressz. Vajon nem lenne ésszerűbb gazdaságosabb egy ilyen nagyon hosszú(és feltehetőleg üzemeltetési költségben drága) járat helyett egyszerűen a déli pályaudvarra irányítani a Szeged-Budapest IC-t a nyári szezonban ? Mert adéliben át lehetne így szállni a balaton keleti-északi és déli partjára tartó számtalan vonatra.
Egyszerűen azt csinálnák hogy Kőbánya-Kispest után a délibe irányítanák a Szegedi IC-t. Ha jól tudom ez technikailag lehetséges. Vagy esetleg még a kelenföldi végállomásoztatás is szóba jöhetne ha megoldható(ha van hozzá elég tárolóvágány), mert ott is át lehet szállni a balatonra tartó vonatokra.
Inkább Kelenföld. A délibe csak irányváltással lehet bemenni abból az irányból. Az sok idő és sok pénz.
Egyébiárny pedig vannak Köki felöl Szfvár felé vonatok, át lehet menni azokkal is Klf-re.
Valószínűleg napi szinten még nyáron is sokkal többen használják a szegedi IC-ket zuglói vagy a Nyugatiban való fel- és leszállással, mint amennyien a Balatonra mennek, így ők átszállásra kényszerülnének, a Balatonra igyekvőkkel együtt.
Egyébként pár éve, amikor le volt zárva a Nyugati, a szegedi IC-k Kelenföldön fordultak, szóval megoldható lenne, de nem annyira értelmes.
Picit jobban belemélyedve:
Az Aranyhíd Szegedről reggel nyolckor indul, vagyis emberi időben, menetrend szerint délre már Siófokon van, ott van bő 5 órája az embernek fürdésre, evésre, akármire, mielőtt visszaindulna Szegedre, és tízre hazaérjen. Mindezt átszállás nélkül megteheti, nem kell aggódni amiatt, hogy lekési Kelenföldön a csatlakozást.
Nem gondolom, hogy akik csak egy napra utaznának a Balatonra, azoknak sokkal jobb idősávot lehetne találni, maximum egy órával lehet arrébb csúsztatni a vonatokat, hogy se túl korai ne legyen az indulás, se túl késői az érkezés, és a Balatonon töltött idő se legyen túl rövid (a végállomáson, Balatonszentgyörgyön kereken három órát tölt egyébként a vonat menetrend szerint - nyilván nem arra találták ki a vonatot, hogy oda menjenek megmártózni egyet gyorsan a szegediek).
Az üzemeltetési költségek nem hiszem, hogy magasabbak lennének, mint egy bármilyen IC-nek. 11 óra közlekedésre jut 3 óra állás, ez szerintem nem egy rossz arány, ennyit egy Napfény IC-szerelvény is áll egy nap. Nem is gondolom, hogy ne lenne kihasznált, kb. 200 hely azért nem olyan sok.
Ráadásul ha Kelenföldre járnának a szegedi IC-k, akkor kb. óra 12-re érnének oda - a Déli->Partit kb. mindig lekésnék pár perccel, a Tópart/Balaton IC-re meg közel fél órát kellene várni (nyilván ha sokat késik, akkor kevesebbet).
Szóval szerintem aki Szeged felől a Balatonra szeretne utazni, az örül, hogy van Aranyhíd, aki Zugló vagy a Nyugati felé közlekedik, az örül, hogy nem kell Kökin vagy Kelenföldön átszállnia, üzemeltetés szempontjából meg egy ugyanolyan vonat, mint sok másik, addig kell örülni, ameddig van. Kelenföldön meg az Aranyhídról is át lehet szállni, de még a Köki-Kelenföld átszállás is működik (még metróval is akár), ha valaki nem akkor akar menni, mint az Aranyhíd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!