Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV miért nem vesz gyors...

A MÁV miért nem vesz gyors vonatokat Kínától?

Figyelt kérdés

Jelenleg a németektől veszik a lassú vonatokat amiket csak maximum 120km/h-s sebességgel tudják biztonságosan operáltatni.


Eközben ugyan ennyi pénzért “Bullet” vonatokat is tudnának venni Kínától, ami az elmúlt 10 év alatt be is bizonyosodott hogy nagyon biztonságosak és gyorsak, ezeket jelenleg 300-350km/h-s sebességgel működtetik kínában.


Jelenleg az amerikai kaliforniai állam és több európai országok is érdeklődnek a vonatok iránt, nekünk miért nem lenne jó?


Csak én nem értem a MÁV logikáját?



2023. máj. 4. 22:30
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
61%
Jaaa ha ő mondta, akkor bisztoss igaz! :DDDDD
2023. máj. 5. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
46%
Mert orosz vonatokat fogunk, mint a metrót.
2023. máj. 5. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
81%

Minden pályát át kellene építeni teljesen más nyomvonalra báttya!

A 120-160kmh környéki sebességrű pályákon olyanok az ívek (laikusoknak mondom: kanyarok) hogy azokat nem lehet bevenni 300kmh-val.

Emellett minden átjárót át kellene építeni aluljáróvá, vagy felüljáróvá, mert ekkora sebességnél nem lehet szintbeni kereszteződés.

hiába vennek a vasút kínai csodavonatokat ha nem tudná hol használni.

Kb 1000x elmondtuk már, mert kb ennyi ilyen kérdés van itt. Tessék visszaolvasni!

Na csá

2023. máj. 5. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
65%

A nyugat-európai gyártó olyat gyárt, amilyet kérünk. Ha 160km/h-ra alkalmas járművet kérünk, akkor olyat. Ha 200-as FLIRT-öt, akkor azt, és így tovább.

Elhiheted, hogyha Kínából rendelnénk, akkor is ugyanúgy 160km/h maximális megengedett sebességű járművek érkeznének, mert Magyarországon ennél többre nincs szükség.

2023. máj. 5. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
73%
Most is van nagy sebességre alkalmas jármű, mégis csak 120-al mehet. Pl, a Taurusnak a végsebessége 230 vagy 240 km/h, de ezt Magyarországon sehol sem tudja kihasználni, mivel a BP - Hegyeshalom vonalat kivéve mindenhol 120 km/h vagy alacsonyabb az engedélyezett sebesség, az előbb említett vonalon is csak 160 az engedélyezett sebesség. Magyarán, ha a 300 feletti végsebességű TGV-t idehoznánk, még ha működne az itteni árammal is, akkor is csak 120 (160) km/h-val mehetne. Magyarán nálunk nem a szerelvények a gyengepont, hanem a pálya. Ha építenénk nagyobb sebességű vasutat, akkor járműcsere nélkül tudjuk növelni 230-240 sebességre.
2023. máj. 5. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
73%
Ja ha már ezrópai gyártó. Sok alkatrész azokban a kínai csudavonatokban Siemens gyártmány.
2023. máj. 5. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
55%

"Ráadásul érdelme sem lenne egy ekkora országban."


Ezzel a résszel nem értek egyet. Egyrészt nem olyan kicsi azért az ország, másrészt javítaná a versenyképességet az egyéni közlekedéssel szemben. Persze nyilván hosszú utakra IC-k esetében, ami nem áll meg minden bokornál.

2023. máj. 5. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!