Egyetértetek azzal, hogy béna megoldás, hogy ugyanazon a vonaton vannak IC-s, és gyorsvonati kocsik is, és inkább utóbbiként közlekedik, hiába IC-ként van megnevezve?
Inkább az a probléma, hogy az IC által nyújtott szolgáltatás még mindig nem alapvető a távolsági forgalomban, hanem egy feláras utazás. Ha nem fizetsz, akkor 40-50 éves kocsikkal utazol.
Ha a szegedi IC nem hibridként közlekedne, akkor csak minden második órában lenne IC, illetve gyorsvonat. Ha pedig kevesebb helyen állna meg, akkor azokon az állomásokon nem igazán maradna utazási lehetőség, ütemes személyvonati közlekedés ugyanis nincsen. A vonatkeresztek miatt egyébként is csak 1-2 megállási pontot lehetne kivenni a képből.
Békéscsaba felé a vonatkereszt nem is lenne probléma, viszont itt szintén nincs normális személyvonati közlekedés, amivel eljuthatnának Nagylaposról, Csárdaszállásról és Muronyból az emberek Szolnokra, hogy átszálljanak egy budapesti vonatra. Sokkal inkább ez legyen, mintsem az, ami Galgahévíz és Hévízgyörk állomásokkal történt a 80a vasútvonal felújítása után.
Nézd, a szegedi vonalon kitalálni sem lehetne jobb menetrendi struktúrát a jelenlegi infrastrukturális feltételek mellett. Budapest, Cegléd, Kecskemét, Kiskunfélegyháza és Szeged egymás közti kapcsolatában abszolút indokolt az óránkénti eljutás biztosítása, emellé értelmes, a nagyobb városokban a távolsági vonatokhoz csatlakozó el- és ráhordó személyvonatoknak nem fogsz helyet találni, pláne nem ütemes menetrend mellett. Innentől kezdve az IC-nél sűrűbb megállási rend elkerülhetetlen.
Ami pedig a kocsiparkot illeti: valóban lehetnének ezek full IC minőségű szerelvènyek, ha a vasút és az állam foglalkozott volna a távolsági flotta korszerűsítésével . Az 1990-es évek IC programja óta csak a vonatok száma nőtt exponenciálisan , az IC minőségű kocsiké alig változott . Akkor miből is gazdálkodjunk?
Az IC részre nem a gyorsaság miatt vesz az ember jegyet. Mondjuk szeged felé az ic 2. osztály sem megoldás annyian vannak. Sőt mióta ez a korlátozott férőhelyű IC plusz az 1. osztály az sem az igazi.
A legjobb lassan autóra váltani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!