Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egyetértetek azzal, hogy béna...

Egyetértetek azzal, hogy béna megoldás, hogy ugyanazon a vonaton vannak IC-s, és gyorsvonati kocsik is, és inkább utóbbiként közlekedik, hiába IC-ként van megnevezve?

Figyelt kérdés
Többnyire a szegedi IC-k ilyenek.

2023. máj. 4. 00:05
A kérdező szavazást indított:
Igen.
Nem.
22 szavazat
 1/6 anonim ***** válasza:
64%
Hátha az IC-s része gyorsabb és előbb beér ha a vonat elején van max ezzel magyarázható :D de amúgy tényleg béna, meg az is ha gyorsítottként megy de közben minden bokorban megáll
2023. máj. 4. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
28%
Ebben mi a béna, meséld már el? Az IC egy magasabb kényelmi szolgáltatás.
2023. máj. 4. 03:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
60%

Inkább az a probléma, hogy az IC által nyújtott szolgáltatás még mindig nem alapvető a távolsági forgalomban, hanem egy feláras utazás. Ha nem fizetsz, akkor 40-50 éves kocsikkal utazol.

Ha a szegedi IC nem hibridként közlekedne, akkor csak minden második órában lenne IC, illetve gyorsvonat. Ha pedig kevesebb helyen állna meg, akkor azokon az állomásokon nem igazán maradna utazási lehetőség, ütemes személyvonati közlekedés ugyanis nincsen. A vonatkeresztek miatt egyébként is csak 1-2 megállási pontot lehetne kivenni a képből.

Békéscsaba felé a vonatkereszt nem is lenne probléma, viszont itt szintén nincs normális személyvonati közlekedés, amivel eljuthatnának Nagylaposról, Csárdaszállásról és Muronyból az emberek Szolnokra, hogy átszálljanak egy budapesti vonatra. Sokkal inkább ez legyen, mintsem az, ami Galgahévíz és Hévízgyörk állomásokkal történt a 80a vasútvonal felújítása után.

2023. máj. 4. 05:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
74%

Nézd, a szegedi vonalon kitalálni sem lehetne jobb menetrendi struktúrát a jelenlegi infrastrukturális feltételek mellett. Budapest, Cegléd, Kecskemét, Kiskunfélegyháza és Szeged egymás közti kapcsolatában abszolút indokolt az óránkénti eljutás biztosítása, emellé értelmes, a nagyobb városokban a távolsági vonatokhoz csatlakozó el- és ráhordó személyvonatoknak nem fogsz helyet találni, pláne nem ütemes menetrend mellett. Innentől kezdve az IC-nél sűrűbb megállási rend elkerülhetetlen.


Ami pedig a kocsiparkot illeti: valóban lehetnének ezek full IC minőségű szerelvènyek, ha a vasút és az állam foglalkozott volna a távolsági flotta korszerűsítésével . Az 1990-es évek IC programja óta csak a vonatok száma nőtt exponenciálisan , az IC minőségű kocsiké alig változott . Akkor miből is gazdálkodjunk?

2023. máj. 4. 06:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
88%
Ami van, abból kell főzni. Ennél jobb megoldás szerintem nincs, a megállások száma sem kirívó.
2023. máj. 4. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
0%

Az IC részre nem a gyorsaság miatt vesz az ember jegyet. Mondjuk szeged felé az ic 2. osztály sem megoldás annyian vannak. Sőt mióta ez a korlátozott férőhelyű IC plusz az 1. osztály az sem az igazi.


A legjobb lassan autóra váltani.

2023. máj. 4. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!