Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Miért nem szedik fel Budapeste...

Miért nem szedik fel Budapesten az évek, évtizedek óta használatlan villamos és HÉV síneket, mi ennek az oka?

Figyelt kérdés
Pl. a Thököly úton (XIV) a villamossíneket vagy a HÉV síneket az Őrstől az Albertirsai útig. Utóbbi esetében, felmerül a kérdés, méretben megfelel a vasúti sín összekötése a HÉV sínekkel? Lehetséges, hogy ezen bármilyen okból menjen vonat vagy HÉV?

2023. ápr. 22. 11:12
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:

jav: Thököly úton és utána a Csömöri úton

Miért nem lehet része a Bosnyák tér beépítésének feltételei között, ezen szakasz felújítása, sín mentesítése? (persze, ez csupán költői kérdés)

2023. ápr. 22. 11:14
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Pénzbe kerül - nem csak fel kell szedni, hanem rendbe is kell tenni. Ezért sokszor nem megszűnt, hanem szüneteltetett villamosvonalakról beszélünk.

A Kerepesi út melletti vágányt szokták üzemi célokra használni. Például: [link]

Magyarországon az összes HÉV-nek és villamosnak azonos a nyomtávja, vagyis (ha egyéb paraméterek is megfelelnek, például tengelyterhelés) közlekedhetnek egymás pályáin - nyilván ilyenkor leginkább dízelvontatás jöhet szóba. Erre is van példa: [link]

2023. ápr. 22. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Igen, a Kerepesi út mellett futó vágányt viszonylag gyakran használják. A HÉV járműveit például azon keresztül szokták vinni esztergálásra is ha jól tudom.
2023. ápr. 22. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Pénzbe kerül, nem sok vizet zavar, és van jobb hely ahova lehet költeni a pénzt. Inkább csinálják meg az utakat, mint ilyen felesleges dolgokkal foglalkozzanak. Aztán az is lehet, hogy majd egyszer kell az a sín ott.
2023. ápr. 22. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Attól még hogy nem használják még az nem feltétlenül egy megszűntetett szakasz. EGy vasútvonal nem akkor szűnik meg ha megszűnik rajta a forgalom. Sok olyan vasútvonal, vonalszakasz van ahol nincs már forgalom régóta, de ettől a vonal még megvan. Sokszor ezeknek akár katonai, védelmi okai is lehetnek, ezért nem szedik fel. Tudom, tudom, ellopták a síneket, elloptak már mindent és lehetetlen lenne rajta közlekedni még légpárnás autóval is, de attól még a hadügyminisztréiumban egy mappában az a vonal védelmi célokat szolgál, valamilyen menekítési tervben, hadtápellátási vonalban szerepel, stb. Ezért nem lehet megszüntetni. Az ilyen helyekre rendszeresen járnak felmérni, felírják minden évben hogy mi hiányzik. :D És ezért tapasztalhatod azt, hogy egy-egy kiágazást újraépítenek amikor felújítanak egy vasútvonalat. Sokkal egyszerűbb lenne folyóvágányt építeni, de berakják azt a váltót és a hozzá tartozó berendezéseket ami egy régi szakaszra vezet akkor is ha abból már semmi nincs meg. Mert nincs - papíron - bezárva. Például a taszári repülőtérre vezető pálya. Nincs már ott szinte semmi és annyira elhanyagolták, hogy reptérként már nem üzemelhet ha nem építik teljesen újjá. De a Dombóvár - Kaposvár vonal felújításakor teljesen új váltót, jelzőt, mindent megkapott. Sőt a 61 sz. főút felújításakor kiépítették a sorompókat is. (ezeket később elbontották, de kb egy délelőtt alatt visszaállítják ha kell, mert minden ott van ami kell hozzá)

Illetve egy vonal teljes fizikai megszűntetése, felszedése sok pénzbe kerül, mert rekultiválni kell, vagyis ugyanolyan állapotba vissza kell állítani a környezetet mint amilyen az építés előtt volt. Épp ezért több az 1970-es években bezárt pálya papíron még a mai napig létezik.

2023. ápr. 22. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Azért a Thököly úton a busz és autóforgalom már rég tönkretette azt a villamospályát. Ráadásul, nem vezet sehonnan, sehová. A Csömöri úti végénél (Bosnyák térnél) pedig folyok a gigaberuházás. Ha nem szedik fel, akkor elképzelni sem lehet, miként fog becsatlakozni a területre a közlekedés.

A 4-es metró miatt szűnt meg, de azt végül nem építették meg végig. :-( Pedig igény az lenne rá! (mellesleg, amikor elkezdték a 4-es metró építését, akkor még úgy promótálták, hogy a Bosnyák térig építik)

2023. ápr. 23. 14:13
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

A Thököly úti sín azért maradt meg a megszüntetés helyett, mert így a jövőben “ha egyszer”, sokkal egyszerűbb lesz a procedúra, amivel újra lehet indítani rajta a közlekedést. Ez kivételesen nem hanyagság, útfelújítás után is ott maradt a sín a felszínen, csak a csomópontokban szedték fel / aszfaltoztak rá (+a Dózsa és a Keleti között).

Így valószínűleg egy esetleges újraindítás előtt “csak” egy pályafelújítás kell majd.

Egyébként nem konkrétan a 4-es metró, hanem az áldatlan pályaállapotok és a sokkal jobb alternatívát nyújtó párhuzamos buszjáratok miatt szűnt meg, különösen a 44-es, aminek útvonalát 100%-ban fedte le 4 buszjárat is (oké, ebből 3 gyorsjárat volt, de párhuzamos), a 67-esen pedig tragikus állapotban volt a Mexikói úti pálya, legalábbis a hivatalos indoklás szerint.

2023. ápr. 23. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
100%
6. erről beszélek. Fogalmad sincs hogy miért maradt az ott, csak azt látod, hogy nincs rajta forgalom, de nem tudod a részleteket, hátteret, terveket.
2023. ápr. 23. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

8# Szerinted, miért tettem fel a kérdést? Pont azért, mert nem tudtam a válaszokat.

Tervek? Ez röhejes kifejezésnek érződik! Hiszen a város és kerületi vezetők jönnek, mennek, így csupán rövidtávú terveik vannak a saját zsebeikre vonatkozóan. 🤔🤮🤬

Napi szinten járok arra, így 1997 óta várom, hogy végre felújítsák ezt a szakaszt. Ennyi idő alatt számtalan lehetősége lett volna kezdeni valamit ezekkel a sínekkel. Legalább fedték volna le, ahogy írtátok!

Jól gondolom, hogy ennyi év alatt változott annyit a technika, hogy új villamosvonal esetén, kompletten fel kéne szedni és cserélni ezt az egészet? Mellesleg, más területeken pár évente teljesen felújítják az utakat újra és újra... Még a 4-6-os vonalát is felújították, cserélték azóta többször... Úgy gondolom, sok környékbeli lakos vagy erre közlekedő nagy átverésnek érzi ezt az ottfelejtett, elfelejtett síneket, arra hivatkozva, hogy majd egyszer kezdenek vele valamit, ezért nem nyúlnak hozzá. Talán egyszer majd megéljük, hogy valóban eltüntetik vagy átépítik. Talán, majd az unokáink ideében...

2023. ápr. 24. 13:30
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

Ha egyszer valóban lesz újra villamosforgalom a Thököly úton, akkor az nagyjából egyet jelent az újjáépítéssel (talán hasonló módon, mint a Nagykörútón), de jogilag nem fog új villamosvonal létesülni - a valódi megszüntetés mellett ez is plusz költség lenne.

Az talán csak hozzáállás, felfogás kérdése, jóhiszeműség kérdése, hogy lustaságból, nem törődömségből, spórolásból, esetleg bizakodó előrelátásból nem szüntették meg ténylegesen azt a vonalat. Negyedszázad elteltével persze szeretne már valami választ kapni erre az ember, ez teljesen érthető, de kételkedek benne, hogy kapunk is egyszer - függetlenül attól, hogy lesz-e ott ismét villamos, vagy nem.

2023. ápr. 24. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!