Látnátok értelmét, hogy a 42-es, és/vagy az 50-es villamost visszaépítsék a Kálvin térig, az M3-as metróval párhuzamosan, de sűrűbb megállóhelyekkel?
Természetesen. Az Üllői úti lokális forgalomban lehetne szerepe úgy is, hogy párhuzamos a metróval. Ami viszont kérdés, hogy ez a funkció igényel-e villamos mértékű kapacitást - önmagában lehet, hogy egyszerűen csak ezért nem érnè meg.
És biztos, hogy egy ilyen projekt nagyon hátul lenne a megtérülési listán .
Semmi értelme az ilyen párhuzamosságoknak.
A metró állomásai egyébként sem olyan ritkák. A két állomás közti távolság felénél többet senkinek sem kell gyalogolnia, hogy elérjen egy metróállomást.
Semmi értelme.Ott a metró.
Csak azért építsék vissza,hogy nagyobb dugó legyen az autósoknak?Ne legyél már Karigeri.
4 vagyok.Értem én a lepontozást,egyrészt divat,másrészt pedig nagyrészben autó utálós zöld kérdés.
Anno vajon miért építették meg a metrót?2-3 percenként járnak a szerelvények,kismillió embert tudnak szállítani,akkor mi a f.-nak villamos oda?Most lett felújítva a metró egy csomó pénzért,mi a bánatnak kellene villamost építeni pár méterrel fölé?Ismét rengeteg pénz lenne,hónapokig évekig tartó munkálatokkal,teljes káoszt okozva az autóforgalomnak.E mellé több villamost is kellene venni.Annyi helyet elvenne a megálló peronokkal együtt,hogy egy egy helyben álló kipufogógáz halmaz lenne az a része az Üllőinek.Merthogy aki autózik,az nem fog kiszállni a kocsiból.Tudom,hogy vannak ilyen villamos meg kerékpár mániások,de azért felesleges hülyeségeket nem csináljunk már.
Aminek lenne értelme,a Keletitől Újpalotáig modern új villamos vonalat megépíteni,ami kiváltaná az a rengeteg buszt,ami arra jár,illetve rendesen felújítani a Thököly utat.
"A két állomás közti távolság felénél többet senkinek sem kell gyalogolnia, hogy elérjen egy metróállomást." - ami azt jelenti, hogy ezt akár kétszer is meg kell tennie, ha a kiindulási hely és a cél is két metróállomás között van. Példának kedvéért a Korányi Sándor utca és a Szentkirályi utca között 1,4 km a távolság, metróval ez egy megálló (Klinikák - Corvin), valamint gyalog még 850-900 méter (plusz a mozgólépcsőzés).
Az Ecseri út – Népliget, Népliget – Nagyvárad tér, Nagyvárad tér – Semmelweis Klinikák, Corvin-negyed – Kálvin tér állomástávok bőven nagyobbak, mint egy átlagos belvárosi villamosmegálló-köz, és az elsőt kivéve sűrűn beépített területen haladnak (de még ott is van egy potenciális vasúti megállóhely - bár jelen pillanatban olyannyira létezik, mint az Üllői úti villamos).
Az újraépítéssel olyan kapcsolatok létrehozására is lehetőség nyílna, ami a 42-es, 50-es vonal visszavágásakor nem volt lehetőség, például a Népligetnél az 1-es vonal pályáján elmehetne a villamos Kispestről Kelenföldre, vagy a Nagyvárad térnél lefordulva a Jászai Mari térig, de akár a 3-as villamos vonaláról is létesülhetne belvárosi kapcsolat.
Az kétségtelen, hogy nem olcsó mulatság újraépíteni, de a fölöslegessége megkérdőjelezhető, távlati tervként nem vetném el - addig is várjuk meg a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosokat...
#6
A felszín rekonstrukciója végett. Nem tudom, hogy mennyire gyakran jársz a belső Üllői út környékén, de egy nagy autópálya az egész, üzletek csak a metróállomások közvetlen közelében vannak, halott az egész. Sokkal rosszabb, mint a Rákóczi út, pedig arról sem az élhetőség az első, ami eszébe jut az embernek.
Csak vesd össze mondjuk a Bartók Béla utat és a belső Üllői utat. Pedig nincs olyan hatalmas különbség a kettő között, csak a Bartókon megmaradt a felszíni közlekedés, ezáltal jóval barátságosabb az egész környék. Ezzel együtt sem azt mondom, hogy vissza kéne építeni a villamost, legalábbis ha már villamosok, akkor sokkal fontosabb lenne például a Deák tér - Lehel tér szakasz, vagy a Rákóczi - Thököly úti villamosok ügye, hogy a Műegyetem rakpartit ne is említsem…
A belső Üllői úton a rövid távolságok problémáját (pl. Jóval több idő le és feljutni a metróhoz egy Nagyvárad tér - Semmelweis Klinikák távon, mint maga az utazás) a BuBi oldhatja meg, ha egyszer élhető, biztonságosan kerékpározható lesz az Üllői.
Az Üllői úton nincs értelme - legfeljebb a buszközlekedés visszaállítását lehet értelme mérlegelni.
Ahol van értelme, az a Kálvin tér és a Lehel tér közti rész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!