A BKK-s buszvezetők egy része miért takarja el állandóan a FUTÁR fedélzeti számítógép képernyőjét az utasok elől?
szerintem nem takarják le
miért tennék?
Ha eltakarná akkor ő se látná... annak lenne értelme?
Amúgy meg anno volt ilyen pletyka mikor beszerelték a futárt hogy a készülék nem szereti a meleget ezért lefagy mikor felforrósodik pl ha rá tűz a nap ezért volt aki rá tett valamit hogy ne forrósodjon fel és működjön mert akkor az utasok reklamálnak hogy nincs kiírva semmi, meg nem pofázik a hangos bemondó jaj mi lesz... Amúgy az ott lévő információ amúgy is a sofőrnek szól nem az utasnak tehát miért kéne azt látnia bárkinek? Az utasnak ott vannak az utastéri tájékoztatás kijelzők a buszon, megállóban, applikáció stb. A menetrend meg nagyon sok mindentől függ, pl az utasok hozzá állásától, a közúti forgalomtól, meg az egyéb közbejövő dolgoktól pl egy busz lerobban, valaki rosszúl lesz és mentőt kell hívni, váratlan forgalmi akadály így már nem is a papírformai menetrend van érvényben hanem amit bentről a forgalmista mond a sofőrnek. Ezért nem értem most miért olyan fontos a menetrend mert az amúgy is csak tájékoztató jellegű dolog pláne egy ekkora városban.
Bocsi, hogy egy kicsit későn,csak pont most olvasom vissza a régebbi kérdéseket a témában. :)
Kérdező!
Én is nagyon sokszor elgondolkodtam ezen (ahogy minden máson is,ami buszokkal kapcsolatos). Én ilyet eddig három járművezetőnél tapasztalok állandó jelleggel (mind három Bogáncs Arrivás,8E,34,96/296/296A),ja és pár hete a BKV-s 46-oson. Én is csak arra a két lehetőségre tudok gondolni, hogy:
1. Fényvisszaverődések,ahogy teljesen reálisan le is írták előttem
2. Tényleg nem akarják, hogy az utasok lássák (az agglovolános, nyitott fülkés Volvo-kon és Merciken még a hármas ajtó mögül is rálátok, hogy zöldet,pirosat vagy kéket mutat)
Ez egyébként azért tartom valószínűnbbnek,mert az egyik Arrivás sofőrúr közül este kilenckor is ezt csinálja, és a 46-oson is pont délután,MAJD ESTE láttam, sötétben.
#1, #7 Köszönöm!
#2 Szövegértés egyes! :)
Időközben én is elgondolkodtam ezen: sötétedés után az utasteret nyilvánvaló okokból meg kell világítani (utasok ne menjenek neki kapaszkodóknak, ne üljenek mellé az üléseknek, ne aludjanak be és maradjanak fönt a járművön, leszálláskor tisztán lássák, hol van a járdaszegély, stb stb.) a vezetőfülkénél pedig fontos a sötétség (hogy a jv ne saját magát lássa a szélvédőn, hanem az utat) nyilván valamennyi fény előre szivárog és azok nagy része pont a fedélzeti számítógép képernyőjére világít rá
Múltkor az utolsó esti 97E-n egy élmény volt látni a 15-ös számot a Futáron; 50 helyett min 70-nel döngetett a vezér a Pesti úton; gondolom már nagyon otthon szeretett volna lenni. :)Városközpontnál a Ferihegyi úton tett le minket; a kanyart kb 40-nel vehette be. Ha nem ülök lazán elestem volna!
Amúgy pont ma adtam be a jelentkezésem buszvezető tanulónak; remélem nemsokára lehetőségem lesz megkérdezni a profiktól is ezt a kérdést! ^^
#8 nekem is sok ilyen élményem van. ;)
Apropó, hogy a Ferihegyi úton rakott le az utcsó:
A garázsmenetes,csonka 202E-k is,amik csak az elágig mennek,na azok is ott szoktak lerakni. Az még Ikarus volt 2022. januárjában, egyértelműen ment a Ferihegyin a Dél pesti garázsba,de te biztos nem ikarussal mentél, gondolom. A kérdésem,ami felvetődött: az ikarusokon kívül is ad ki más típust a dél pesti a 17 kerbe?
Egyébként sok sikert kívánok! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!