Vannak olyan megállók ahol csak felszállni lehet?
Az alkalmazás szerint ami a távolsági buszok menetrendjét mutatja, azt írja egyes megállóknál hogy csak felszállás lehetséges (fővároson belül).
Miért nem lehet leszállni? És akkor mi van ha én csak 1-2 megállót megyek, nem enged le a buszsofőr vagy mi? Ez így elég jogszerűtlennek tűnik nekem.
Igen, távolsági buszok nem szolgálnak helyi közlekedésre, azokon pl. Budapesten (vagy egyéb nagyobb városon) belül csak felszállni lehet.
"És akkor mi van ha én csak 1-2 megállót megyek, nem enged le a buszsofőr vagy mi?" - Ezek távolsági buszok, általában 20-30-50 km-re van az első megállójuk. Odáig megveszed a jegyet, hogy utána utazz 1-2 megállót? Ha megáll, valószínűleg leenged a sofőr, de ha nem áll senki a megállóban nem fog megállni miattad, és el fog vinni az első hivatalosan leszállásra is használható megállóig, ami (ahogy írtam), lehet, hogy 20-30-50 km-re van.
Gondolod, hogy egy nagy autóbusz társaság, amelyik az egész országban jelen van, törvénybe ütköző dolgot foglal a szabályzatába?
A magyarázat roppant egyszerű. Ezek a járatok nem hely közlekedést szolgálnak. Arra ott van az adott város hálózata. Ennyire egyszerű.
Amennyire tudom, ezeken csak annyi utast vihetnek, amennyi ülőhely van (ha pályán is megy, akkor ez 100%).
De ha nem is így lenne, akkor is korlátozott a kapacitása. A városon belüli utas elfoglalná a helyett azoktól, akik messzebbre utaznának.
Igen, vannak csak felszálló és vannak csak leszálló utasok részére szolgáló megállók. Pontosabban az adott járatra vonatkozik ez. Attól még lehet, hogy egy másik busznál le is és fel is lehet szállni.
Rossz a jogérzéked, ebben semmi szabálytalan nincs, ráadásul ésszerű is. A előttem szólók kifejtették, miért.
Igen, van.
"Ez így elég jogszerűtlennek tűnik nekem."
:D
A célja ennek, hogy a városon belül utazók ne vegyék el a helyet a távolabbra utazók elől.
Vasúton is van ilyen, ott talán szemléletesebb példán tudom bemutatni az értelmét. Jelenleg a Bécsbe tartó railjetek Kelenföldön csak felszállás céljából állnak meg, a másik irányba csak leszállás céljából. De jobb példa a metrópótlás előtti (és valószínűleg utáni) debreceni vagy szegedi IC-k, ahol a városból kifelé Zuglóban és Kőbánya-Kispesten csak felszállni lehetett, a Nyugati felé meg csak leszállni.
Ha valaki a Nyugatiból csak Kőbánya-Kispestig venné meg a jegyét az IC-re, akkor elvesz egy helyet a Zugló-Debrecen viszonylatban utazók elől - miközben pár perccel később egy másik vonattal szintén el tud jutni oda.
Persze meg lehet venni a Nyugatiból Ferihegyig is a jegyet, és utána akár Zuglóban, akár Kőbánya-Kispesten le lehet szállni, nem fog érte senki sem szólni, de lehet, hogy valaki emiatt lemarad a vonatról. Visszafelé irányba is meg lehet venni a jegyet Ferihegytől, és Zuglóban vagy Kökin felszállni, ilyenkor már lehet, hogy szól a kalauz, de ilyenkor talán nincsenek olyan életszerű helyzetek, hogy valaki lemarad a vonatról (Ceglédről 28 perc Ferihegy, 38 Kőbánya-Kispest, a ceglédi indulás előtt kellene megvenni a jegyet).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!