Szerintetek hasznos lesz az új vármegye és országbérlet?
A hasznosság tekintetében egy dolgot nem határoztál meg: azt, hogy kinek hasznos.
Aki olcsóbban utazik így, annak hasznos. Aki nem, annak igazából legfeljebb áttételesen az, ha az olcsóbb tömegközlekedés tömegesen csábítaná át utasokat zsúfolt utakról. Effelől nekem azért vannak kètségeim, mert pont a városokban , ahol ez igazán segítene, marad a helyi bérlet megváltásának szükségessége - máshol meg nincs dugó, ami miatt hasznos lehetne annak, aki nem használja a bérletet .
annak fogja megérni aki két kisváros között ingázik és a jelenelgi bérlete többe kerül mint ez
Aki pl egy debrecen méretű városba jár, annak továbbra is venni kell helyi bérletet is - merthogy ez nem lesz benne
Lesznek akik így olcsóbban jönnek ki, de nem sokan. A baj tényleg az, hogy pont a városi közlekedésre nem jó. Ergo, aki bejár pl vidékről a városba az sokkal nem jut előrébb.
Aki meg eddig nem tömegközlekedett az valsz ezután sem fog, ahhoz túl drága, hogy valaki pl egy hétvégi kiránduláshoz megvegye.
A saját helyzetemről tudok nyilatkozni. Diák vagyok, így már kapásból 3560 / 4290 forint helyett csak 945, illetve 1890 forintba fog kerülni a bérletem, amivel az egész megyét / országot be tudom majd járni. Az pedig, hogy mennyien teszik le esetleg az autót, majd kiderül. Mindenesetre anyagilag megéri majd utazási támogatásként az autót megjelölni, aztán megyei bérlettel bejárni. Az én esetemben ez 70 ezer forintos benzinktg. vs 9500 forintos bérlet. :)
Hátulütője, hogy a már így is zsúfolt buszon még többen lesznek. Persze állni sem tragédia, de 1 órán keresztül már nem túl kellemes.
#4
Én pl faluból járok be a városba dolgozni. Hogy ne lennék előrébb? Kb feleannyiba fog kerülni a máv bérletem mint eddig, ami szerintem szuper. Eddig iszonyat túlárazott volt. (Bár attól félek hogy további színvonalcsökkenést fog okozni a bevételcsökkenés a tömegközlekedési vállalatoknál)
Természetesen hasznos lesz.
Viszont lesznek/lehetnek hátulütői:
- A közlekedési cégeknél bevételkiesést fog okozni, kérdés, hogy ezt milyen arányban fogja kompenzálni az állam.
- A járműpark bővítése és színvonalának emelése nélkül zsúfoltságot okozhat, illetve a zsúfoltság miatt nem lehet annyi embert bevonzani a tömegközlekedésre, mint kívánatos lenne.
- Egy sokkal fontosabb változást bőven ez előtt kellett volna bevezetni: azt, hogy egy mezei, egy útra szóló, de busz-vonat átszállással járó jegyet meg lehessen venni egyben.
#9
Miért lennének zsúfoltabbak? Akik autóval kárnak azoknak szerintem elhanyagolható része teszi azért mert az olcsóbb (szerinte)..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!