Miért van Budapesten akkor presztízse az olyan tömegközlekedési fejlesztéseknek, amik már egy eleve jó közlekedésű helyet akarnak még jobbá tenni? Miért nem a korábban hátrányosan kezelt helyeket fejlesztik?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
egyrészt mert egy több milliós nagyvárosi közegben eléggé más számít jó közlekedésnek, mint egy ritkán lakott térségben
másrészt mert sok embert érint (a metróvonalak napi utasforgalma több százezer fő, de a legforgalmasabb fővárosi busz- és villamosjáratoké is külön-külön kiteszi egy közepes vidéki megyeszékhely teljes lakosságát)
harmadrészt mert trianon óta a fővárosunk egy nagy vízfej az ország méretéihez képest
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Idezek a BK honlapjarol:
Utasszámok:
M1-es metró: 80 ezer felszálló/munkanap
M2-es vonal: 350 ezer felszálló/munkanap
M3-as vonal: 500 ezer felszálló/munkanap
M4-es vonal: 185-195 ezer felszálló/munkanap
villamos: 1,2 millió utas/nap
autóbusz: 2 millió utas/nap
trolibusz: 300 ezer utas/nap.
A hiresen alacsony kihasznaltsaggal kozlekedo M4-es metro annyi embert visz naponta, mint Debrecen teljes lakossaga. Szerinted mit kene inkabb fejleszteni, a tram-traint Hmvhely es Szeged kozott hogy akar 1 perccel is csokkenjen a menetido?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Legkozelebb talan probald a kerdesedet erthetoen megfogalmazni.
Amugy probaltal mar reggeli csucsban buszra szallni? Es kotottpalyasra?
Kaposztas ilyen szempontbol eleg szornyu, a busz ritkan jar, de legalabb jo nagy kort tesz meg mire a metroig er - amit amugy evtizedekkel ezelott Kaposztasig terveztek, csak aztan elsumakoltak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!