Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Egy HÉV hány km/h-nál fogyaszt...

Egy HÉV hány km/h-nál fogyaszt a legkevesebbet?

Figyelt kérdés
2023. jan. 27. 17:34
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
95%

Az értetleneknek újrafogalmazom a kérdést:

Hogyha egy HÉV szerelvény elmegy A-ból B-pontba, akkor mekkora sebességgel kell mennie ahhoz, hogy a lehető legkevesebb villamos energiát használja el. A 0 km/h nyilván rossz válasz, mert akkor soha nem ér oda.


Nagy sebességen a légellenallás egy csomó energiát felemészt, kis sebességen meg valószínűleg nem túl hatékonyan működik a motor, az előtét ellenállásokon elfűt egy csomó energiát a vonat, miközben nem halad. Kell legyen egy ideális sebesség, egy "sweet spot", ahol még nem túl nagy a légellenállás, de már elég hatékony hajtás.


Szerintem érdekes a kérdés, de sajnos valószínűleg nem lesz itt olyan, aki ennyire ismerné a Hév szerelvényeket, hogy ezt ki tudja számolni.

2023. jan. 27. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
54%

azt kifelejtetted, hogy A --> B

végig lejt a pálya, így csak a féket kell kiengedni?

2023. jan. 28. 01:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
0%

"A fogyasztás ugye egy HÉV esetében kWh/km" - nem, ez a fajlagos fogyasztás.

Nagyon alacsony érték jön ki, ha maximális sebességnél lekacsol mindent, és csak gurul. Bár a 0 fajlagos fogyasztás így a (0; Vmax] intervallum egészén megvalósulhat, és a kérdés értelmetlenné válhat. Pláne úgy, hogy nincs is olyan jármű, hogy HÉV.

2023. jan. 28. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
#15 ott a pont, egyébként nyilván mindenki az MX és MX/A-ra asszociál ilyenkor
2023. jan. 28. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 A kérdező kommentje:
És ezek az idióták nyilatkoznak meg tömegközlekedési témákban. Egy autót nem lennétek képesek vásárolni, mert nem értenétek a hirdetésben szereplő jellemzőket.
2023. jan. 28. 12:59
 16/24 anonim ***** válasza:

Női vevő:

- Mennyit fogyaszt az autó?

- Ha fogyni akarsz, fussál.

2023. jan. 28. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
80%
Tehát azért írtad ki a kérdést, hogy másokat leidiótázz. Ügyes gyerek vagy. 😄 A tükröt is idiótázd le kérlek (már ha érted mire gondolok). 😀
2023. jan. 28. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
100%

Na szóval: pontos értéket nem tudok. Amit tudok: a levegő közegellenállása a sebesség négyzetével arányosan nő. Tehát a legkisebb fogyasztása azon a legkisebb sebességen lesz, ahol a fokozatkapcsolóval vezérelt kontaktorok már kiiktattak minden előtétellenállást (tehát nem fűtünk el feleslegesen sok tíz kilowattot) viszont a motorok még sorba vannak kapcsolva, kocsinként mind a 4. Szerintem ez a 12. soros fokozat lesz, és a sebesség pedig annyi, amennyit a lejtési, emelkédési viszonyok épp meghatároznak.

Ez valahol 30-40 km/h között lehet.

HÉV járművezető ha van itt, erősítsen vagy cáfoljon meg!

2023. jan. 28. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:
54%

11:

Nem ismerem a HÉV motorvonatok működését, de az elektromos motornál elvileg nincs olyan, hogy kis sebességnél rosszabb lenne a hatékonysága. Tehát elvileg a legkisebb fogyasztása végtelen kicsi sebességnél van, mivel minél gyorsabban halad, annál nagyobb a légellenállás éa a közegellenállás. De nyilván nem tud végtelen lassan haladni, tehát valójában a legkisebb lehetséges sebesség az, amennyivel folyamatosan tud haladni.

2023. jan. 29. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

#19 Ez csak ott sántít, hogy a jelenleg használt HÉV szerelvények soros ellenállásmezőket kapcsolgatnak a motorok elé. Tehát van olyan hogy rosszabb a hatákonyság. Soros első fokozaton az összes ellenállás sorba van kötve a sorbakötött négy motorral, ilyenkor kb. az energia 10%-a fordítódik a vontatásra, a többi 90% elmelegítódik a tetőn lévő ellenállásokon. Lehet hogy így lépésben gurulva tényleg nem számottevő a közegellenállás, és a kerekek gördülési ellenállása, de ezt elrontja a vezérlés korszerűtlensége.

Más, korszerű, háromfázisú aszinkron motorokkal hajtott vasúti járműnél állna az amit írsz. De még egy szintén múzeális Szilinél is (V43), mert ott sincsenek ellenállások, hanem a transzformátor primer oldali leágazásainak kapcsolgatásával történik a teljesítményszabályzás. Nem lenne más veszteség, mint a trafó és a "névadó" szilicium egyenirányítók vesztesége.

2023. jan. 30. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!