Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A sok kocsi miatt késett...

A sok kocsi miatt késett mindig a vonat?

Figyelt kérdés

De rég volt... 1996-os máv menetrendben volt egy olyan gyorsvonat, hogy 18 kocsival ment nap mint nap. Budapest-Miskolc között, azonban nem a 80-ason, hanem a 100/100c vonalon közlekedett a nyugatiból Debrecen-Nyíregyen keresztűl Miskolcra. Budapest-Cegléd között ,Zugló, Köki állomason állt meg, majd sehol, Cegledtől-Debrecenig mindenhol, csakúgy mint most, csak akkor volt Barta, Turgony, Pusztaszakàllas, Karcagipuszta, Aoavára, csak itt nem állt meg. Debr-Nyiregy köhött nem állt meg, Nyíregytől pedig csak Görögszállás, Rakamaz Tokaj, Szerencsen állt meg.


Úgy nézett ki, hogy az első 8 kocsi ment Miskolcra, középen 8 kocsi Nyíregyházáig, a végén 3 kocsi Nyírábrànyon át Romàniába. Debrecenig cipelte a 18 kocsit, majd onnantól fogyott ahogy írtam. 8 óra 10 perckor indult a nyugatiból, Debrecenben pedig 11 óra 12 percre kellett volna lenni, de majdnem minden nap 15 percet késett. Ráadásul v43 szili volt rajta.


Azért késett vajon, mert a 18 kocsival nagyon lassan érte el a 120 km/h órát és emiatt lassan indult, Debrecenig meg összejőtt 15 perc, vagy más oka volt?


Épp ezen gondolkodtam ma és ezidáig nem tudom a választ, ezért kérdezem.



2023. jan. 5. 22:35
 1/4 anonim ***** válasza:
15%
Fenéket! Inkább az lehetett az oka, hogy akkoriban még nem volt olyan az infrastruktúra, hogy garantálja a pontos érkezést. Még manapság is megszokott, hogy 5-10 percet késik a vonat. Sajnos a MÁV nem előre halad, hanem visszafelé!
2023. jan. 6. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
13%
Nem azért, hanem mert MÁV.
2023. jan. 6. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
86%

8+8+3 az 19.


Én csak a 13 kocsis fekete vonatra emlékszem a 2000-es évek közepéről, azok Ceglédig nem nagyon késtek, igaz, sok megálló nem volt addig.

18 kocsinál már a menetdinamika is okozhat késéseket a megállásoknál és az elindulásoknál is, de egy 450 méter hosszú vonatnál az indulás előtti ellenőrzést (van-e még fel- vagy leszálló utas) is okozhat kis időtöbbletet, ami Debrecenig összeadódhatott akár 15 percre is.

Hogy mennyire volt rendszeres ez a késés, azt nem tudom.

2023. jan. 6. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
84%

Jah akkoriban ilyen vonatok voltak. Aztán sokszor még így sem volt hely :D

A szilik sokkal jobb állapotban voltak ám akkoriban! Ráadásul beosztásos személyzetforduló volt ami azt jelenti hogy egy mozdonyon egy csapat dolgozott 5-10 ember. mindig ők jártak vele és tudták minden gondját bajár, javítgatták, szeretgették, vigyáztak rá.

De ennek ellenére a 10-18 kocsis vonatokat azért a szili sem bírta, úgyhogy voltak késések bőven. Voltak olyan vonatok amikkel lehetetlen volt rendesen leközlekedni, mert nem volt jó a menetrend. Akkoriban csak vonalzóval behúzták (menetrend ábrát láttunk már? [link] ) aztán vagy jó lett vagy nem. Általában nem. :D

2023. jan. 6. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!